فناوری

گوشی ایرانی ۵G «داریا باند» معرفی شد: مشخصات متوسط، وای فای ۶ و قیمت خوب

هدف‌گذاری فروش ۱۰ میلیون دستگاه در ۶۰ کشور دنیا

شرکت داریا در مراسم دیشب خود، یک گوشی ۵G میان رده و خوش قیمت معرفی کرد و گفت سودای فروش جهانی و حضور در بازارهای جهانی را دارد.

گوشی ایرانی ۵G «داریا باند» ساخت ایران نیست و با همکاری شرکای خارجی و در کشور چین تولید شده است.

داریا همراه پایتخت را بیشتر به عنوان یک واردکننده گوشی تلفن همراه می‌شناسیم ولی این شرکت از اولین گوشی هوشمند ایرانی خود رونمایی کرد: Daria Bond یا داریا باند.

چه خوب که مدیران داریا از همان ابتدا گفتند این گوشی تولید داخل کشور نیست؛ بلکه با شرکای خارجی و به صورت ODM در خاک چین تولید می‌شود.

همین یک حقیقت، می‌تواند کلی فضای منفی پیرامون فروش گوشی را کاهش دهد. طراحی ظاهری گوشی در ایران انجام شده و پس از انتخاب قطعات و سخت‌افزار، به یک شرکت چینی به صورت ODM سفارش تولید دادند.

داریا همراه می‌گوید این گوشی تست‌های جهانی CTS و GTS و STS را گذرانده و حتی با گوگل برای دریافت سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) مذاکره شده است.

مشخصات گوشی ایرانی ۵G داریا باند

روی این گوشی از پردازنده میان رده Dimensity 7050 مدیاتک استفاده شده است تا یک گوشی ایرانی ۵G نام بگیرد و از مودم ۵G پشتیبانی کند. ۸ گیگابایت رم داخلی و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

داریا باند

دارای یک صفحه‌نمایش اولد ۶/۷۸ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و وضوح +FHD است. این پنل همان صفحه‌نمایش گوشی ناتینگ‌فون (۱) است.

سیستم‌عامل اندروید ۱۳ نصب شده است و ظاهرا تا دو سال قابلیت به‌روزرسانی و پشتیبانی نرم‌افزاری دارد.

وای‌فای ۶، باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۶۷ واتی، از دیگر مشخصات گوشی داریا باند هستند.

دوربین پشتی این گوشی، دارای یک ماژول ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و ۸ مگاپیکسلی اولتراواید است. حسگر اصلی دوربین ساخت شرکت OmniVision بوده و دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

داریا همراه می‌خواهد در ۶۰ کشور دنیا، برند خود را ثبت و این گوشی را به فروش برساند. هدف‌گذاری اولیه این شرکت، فروش ۱۰ میلیون دستگاه اسمارت‌فون Bond است.

قیمت گوشی داریا باند

شروع قیمت این گوشی ۵G برای اولین افرادی که ثبت سفارش کنند؛ ۱۰ میلیون تومان با همراه «هدیه‌ی آداپتور و کابل شارژ» خواهد بود. ارسال پیش‌خریدها از ۱۰ مرداد ماه آغاز می‌شود.

گوشی daria bond

احتمالا همین حدود قیمتی ۱۰ میلیون تومان برای این گوشی باقی می‌ماند تا بتواند یک مزیت رقابتی با گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی A34 و ردمی نوت ۱۲ پرو داشته باشد.

از دیگر گوشی‌های هم قیمت Daria Bond می‌توان به شیائومی پوکو X4 پرو ۵G، شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G یا ردمی نوت ۱۲ پرو اشاره کرد.

به نظر شما، یک گوشی ایرانی ۵G می‌تواند سد فروش برندهای داخلی در بازار تلفن موبایل را بشکند؟

اصلا یک نکته مهم دیگر، گوشی داریا باند به ۵G ایران وصل می‌شود؟ چه سرعت و کیفیتی از خود ثبت می‌کند؟

حدود یک سال پیش، گوشی ۵G ایرانی دیگری به نام جی‌ال‌ایکس جنرال لوکس شاهین ۳ معرفی شد ولی اصلا نتوانست در بازار فروش کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا