فناوری

ورود رسمی درایوهای M9Pe پلکستور به بازار ایران

چند ماهی است که شرکت پلکستور به طور رسمی در بازار ایران حضور یافته و محصولات‌اش از جمله درایوهای SSD حرفه‌ای این شرکت با گارانتی اصلی به فروش می‌رسند.

هفته پیش، این شرکت طی نشست خبری، حضور رسمی خود در بازار ایران را اعلام و از سری جدید درایوهایی SSD مدل M9Pe رونمایی کرد. محصولات پلکستور از سوی آواژنگ با گارانتی ۵ ساله وارد بازار ایران می‌شوند.

پلکستور در سال ۱۹۸۹ با تولید دیسک‌های نوری فعالیت خود را آغاز نمود، سپس در سال ۲۰۰۴ نخستین محصول SSD خود را با نام M1 معرفی و روانه بازار کرد. این برند با هدف ارتقای جایگاه خود در بازار ذخیره‌سازی، در سال ۲۰۱۴ نیز نخستین درایو مبتنی بر PCIe M.2 را با نام M6e طراحی و در بازار به فروش رسانید.

بعد از آن در هر سال، محصولی جدید با ویژگی‌های جدید معرفی کرده که در سال ۲۰۱۸ آخرین سری از محصولات مبتنی بر NVMe را با نام سری M9Pe رونمایی کرده است. 

پلکستور در بازار جهانی دارای شرکای تجاری متعدد و خوشنامی است که این به معنای تایید کیفیت محصولات آن است. پلکستور علاوه بر حفظ قیمت مناسب، بهترین کیفیت را برای مشتریان خود به ارمغان می آورد. در خط تولید این برند، سخت‌گیرانه‌ترین آزمون‌ها برای همه محصولات در نظر گرفته شده تا محصولی با طول عمر بسیار بالا، با بهترین عملکرد به بازار ارایه شود.

معرفی سری M9Pe

سری M9Pe دارای سه مدل M9PeY ،M9PeG و M9PeN با حجم‌های ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایتی است که مدل M9PeY دارای یک هیت‌سینک بزرگ، با طراحی بسیار زیبا، مجهز به نورپردازی RGB و عملکردی عالی در خنک‌سازی درایوهای پرسرعت SSD است.

مدل M9PeG دارای یک هیت‌سینک کوچک، برای استفاده در مادربوردهایی که محدودیت اسلات PCIe دارند، متناسب است. M9PeN نیز بدون هیت‌سینک عرضه می‌شود که برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ بسیار توصیه می‌شود. همچنین مادربوردهای دارای هیت‌سینک M.2 نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده از این سری هستند. دو مدل M9PeG و M9PeN با رابط M.2 به سیستم وصل می‌شوند.

پلکستور به دلیل استفاده از رده بالاترین تراشه کنترلر Marvell می‌تواند فرامینی فراتر از کنترل اطلاعات را در SSD پدید آورد. همین امر موجب شده تا پلکستور بتواند فناوری‌های متعددی را برای درایوهای SSD خود به رایگان در اختیار کاربران قرار دهد. این فناوری شامل TrueProtect ،TrueSpeed ،PlexTurbo ،PlexNitro ،PlexCompressor و PlexVualt است.

هیت‌سینک‌ با نورپردازی RGB

M9PeY که به عنوان پرچم‌دار درایوهای پلکستور شناخته می‌شود، به طور ویژه‌ای برای گیمرها طراحی شده است. ظاهر لوکس آن با سیستم‌های گیمینگ امروزی به سادگی ترکیبی عالی ایجاد می‌کند و برخلاف رقبا، دیگر اثری از یک قطعه با ظاهر معمولی در کیسی رده بالا با پلکستور نخواهید دید.

یک هیت‌سینک ویژه با نورپردازی RGB و نشان سفید رنگ و درخشان PLEXTOR، ظاهری جذاب به این محصول بخشیده است. درایوهای SSD پرسرعت به دلیل استفاده از کنترلرهای رده بالا و تراشه‌های حافظه پرسرعت، دمای بالایی تولید می‌کنند که این حرارت سرعت خواند و نوشتن را بسیار محدود می‌کند. هیت سینک سری M9PeY می‌تواند ۲۵ درجه دمای SSD را کم کرده و این درایوها در استفاده طولانی مدت این دما هیچ‌گاه بالاتر از ۶۵ درجه نخواهند رسید.

همان‌طور که گفتیم اکنون محصولات پلکستور از جمله درایوهای نسل جدید سری M9Pe با گارانتی ۵ ساله آواژنگ وارد بازار ایران شده‌اند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا