اخبار ایرانفناوری

سرویس‌های VoLTE و VoWiFi ایرانسل روی گوشی‌های هواوی و به‌زودی سامسونگ و ال‌جی قابل استفاده هستند

کاربرانی که از سیم‌کارت‌های ایرانسل روی گوشی‌های هواوی استفاده می‌کنند؛ این شانس را خواهند داشت که از دو سرویس VoLTE و VoWiFi این شرکت استفاده کنند.

امروز و در بازدید از غرفه ایرانسل؛ متوجه کانتر معرفی و تست سرویس‌های VoLTE و VoWiFi این شرکت شدم. ایرانسل حدود دو سال پیش این سرویس‌ها را معرفی کرد ولی اطلاعات زیادی درباره نحوه استفاده از آن‌ها روی گوشی‌های مختلف در دسترس نیست.

به گفته مسئولان ایرانسل؛ این سرویس‌های جذاب و ارزش افزوده روی گوشی‌های هواوی فعال و قابل استفاده هستند. البته، باید گوشی تلفن همراه هواوی هم از این سرویس‌ها پشتیبانی کند. 

اسمارت‌فون‌هایی که در سال‌های اخیر به بازار عرضه شدند؛ غالبا از این سرویس‌ها پشتیبانی می‌کنند.

ایرانسل می‌گوید به‌زودی گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی هم به فهرست استفاده‌کنندگان خدمات VoLTE و VoWiFi ایرانسل اضافه می‌شوند.

سرویس VoLTE چیست؟

سرویس VoLTE اجازه می‌دهد بدون اینکه ارتباط دیتای ۴G شما قطع شود یا سرعت اینترنت دیتای شما پایین بیاید و مثلا به ۳G یا +H افت کند؛ بتوانید تماس و مکالمه داشته باشید.

VoLTE یک سرویس ارزش افزوده رایج روی اپراتورهای پیشرفته در جهان است که سعی می‌کند بدون تداخل با اینترنت دیتا روی شبکه موبایل؛ کیفیت مکالمه و صدای کاربران را افزایش دهد. در حالت عادی، وقتی در حال استفاده از دیتای موبایل باشید و یک تماس ورودی روی گوشی شما بیاید؛ اینترنت قطع شده یا با افت سرعت و کیفیت روبرو می‌شود.

سرویس VoWiFi چیست؟

سرویس VoWiFi هم به شما اجازه می‌دهد هر کجا به یک شبکه وای‌فای پر سرعت و با کیفیت دسترسی داشته باشید؛ تماس‌های صوتی خود را روی وای‌فای به جای شبکه موبایل انجام دهید. از جمله موارد استفاده VoWiFi در زمان‌هایی است که شبکه موبایل ضعیف یا قطع شده است ولی یک شبکه وای‌فای قوی در دسترس شما است.

سرویس VoWiFi فناوری تکمیل‌کننده VoLTE است که باز هم دو سال پیش توسط ایرانسل رونمایی شد و حالا تنها روی اسمارت‌فون‌های هواوی در دسترس است. به‌زودی؛ روی اسمارت‌فون‌های سامسونگ و ال‌جی هم می‌توانید از VoWiFi استفاده کنید.

در تست‌هایی که در غرفه ایرانسل انجام دادم؛ کیفیت صدا و تماس‌ها خیلی خوب است و امیدوارم در دنیای واقعی هم این کیفیت تماس‌ها به دست بیاید.

سرویس‌های VoLTE و VoWiFi برای دنیای امروز ضروری به نظر می‌رسند و باید اپراتورهای موبایل ایران برای تمام گوشی‌های تلفن همراه این سرویس‌ها را ارایه کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. همراه اول این سرویس رو داره و گوشی من هواوی میت ۱۰ هست و این قابلیت رو داره ولی متاسفانه وقتی این قابلیتش رو فعال میکنم میگه این قابلیت فقط رو چند گوشی سامسونگ محدوده و نه دیگر گوشی ها اینم از سیاست همراه اول
    خوشحال شدم که ایرانسلم این قابلیت رو داره تقویت میکنه
    اگه ایرانسل پوشش سراسری باشه استفاده از سیمکارت همراه اول رو متوقف میکنم
    کاش این حمایتی که از همراه اول میشد از سایر اپراتورها هم میشد تا تفاوت ها رو دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا