محصولات شبکه

سورنا؛ اولین دوربین‌های ایرانی تحت شبکه

در نمایشگاه الکامپ امسال چندین شرکت محصولات شبکه ایرانی و ساخت داخل کشور را معرفی و به نمایش عمومی گذاشتند. یکی از این شرکت‌ها مرصاد فاطر بود که دوربین‌های ایرانی تحت شبکه سورنا را معرفی می‌کرد.

دوربین‌های سورنا مجموعه‌ای از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه و مبتنی بر IP به همراه تجهیزات جانبی هستند که در مدل‌های مختلف باکس، دام، بولت، اسپید دام و غیره تولید شدند و به گفته مدیران شرکت مرصاد فاطر متناسب با نیازهای ایران و شرایط اقلیمی و کاربردهای بومی تولید شده‌اند اما می‌توانند با بهترین دوربین‌های مداربسته دنیا از نظر کیفیت رقابت کنند.

این دوبین‌ها از سنسور تصور EXmor CMOS 1.2 با کیفیت تصویر دو مگاپیکسل و سرعت شاتر ۱/۱ تا ۱/۱۰۰۰۰ سود می‌برند. حالت نوردهی این دوربین‌ها به طور خودکار و کنترل بهره‌ آن‌ها خودکار/دستی است.

دوربین‌های سورنا از دید در روز و شب پشتیبانی و فرمت‌های فشارده‌سازی H264، H265 و MP4 را استفاده می‌کنند.

این دوربین‌ها از ۲۰ کلاینت به طور همزمان پشتیبانی کرده و برای احرازهویت از استاندارد ۸۰۲.۱x سود می‌برند. امکانات ارتباطی این دوربین‌ها شامل یک درگاه اترنت LAN ده/صد مگابیتی، یک ورودی سنسور، دو هشدار خروجی، پشتیبانی از دو اسلات کارت حافظه (یک کارت حافظه SD و یک کارت حافظه MicroSD) و خروجی ویدیو و صدا است.

این تجهیزات استانداردهای ایمنی را دارند و از قابلیت‌هایی مانند PoE نیز پشتیبانی می‌کنند. به گفته شرکت مرصادفاطر، در آزمون‌های انجام شده روی این دوربین‌ها؛ در نور شب و وضعیت‌های نوری کم و زیاد کیفیت تصویر خوبی دارند. 

به نظرم اتفاق خوبی است که شرکت‌های ایرانی ترس را کنار گذاشته و به سوی تولید محصولات ایرانی بروند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. اینشالله که اقبال خوبی در بازار به اینگونه تجهیزات ساخت داخل بوجود بیاد، کشور واقعا نیازمند اینگونه اقدامات هست،
    خداقوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا