راهنمای خرید

۵ دوربین مداربسته تحت شبکه برتر برای کاربران خانگی

هنگام خرید دوربین تحت شبکه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

دوربین‌های مداربسته و تحت شبکه کاربردهای بسیار گسترده و جذابی در خانه‌های امروزی پیدا کردند. این دوربین‌ها در اتاق بچه برای کنترل و نظارت دائم بر فعالیت‌های کودک نصب می‌شوند.

در حیاط، بالکن، درب بیرونی، باغ و ویلا نصب می‌شوند تا افراد هنگامی که در داخل خانه هستند یا حتی از خانه خارج شدند؛ باز بتوانند همه‌چیز را تحت کنترل بگیرند.

در بخش‌های مختلف خانه نصب می‌شوند تا بتوانند دزدها و سارقین را به دام بیندازند. در رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، سوپری‌ها و مراکز خرید نصب می‌شوند تا بر مشتریان نظارت داشته باشند و ده‌ها کاربرد ویژه دیگر که بر ارزش دوربین‌های مداربسته افزوده است.

در گذشته، دوربین‌های مداربسته آنالوگ در بازار بودند که هم از نظر کیفیت تصویر و هم از نظر اتصال به شبکه و مانیتور از راه دور محدودیت‌های زیادی داشتند ولی این روزها دوربین‌های مداربسته دیجیتالی و تحت شبکه IP مطرح هستند که طیف وسیعی از امکانات و کاربردها در اختیار شما قرار می‌دهند.

مثلا، قابلیت وای‌فای دارند و می‌توانند از راه دور به روتر و مودم وصل شوند و روی بستر اینترنت قابل دسترسی باشند. قابلیت دید در شب دارند و می‌توانند در زاویه‌های مختلفی چرخش داشته باشند. دارای کارت حافظه برای ذخیره‌سازی ویدیوها هستند و از فناوری‌هایی مانند تشخیص حرکت و صدا یا اپلیکیشن اندروید و iOS سود می‌برند.

نکات مهم هنگام خرید دوربین مدار بسته

دوربین‌های نظارتی و امنیتی امروزی به گجت‌هایی کاربردی و هوشمند برای خانه‌ها تبدیل شدند. انواع قابلیت‌ها و امکانات به آن‌ها افزوده شده است تا راحتی بیشتری برای کاربران فراهم کنند. مهم‌ترین نکات یا ویژگی‌هایی که باید در یک دوربین مداربسته جست‌وجو کنید به شرح زیر است:

با سیم یا بی‌سیم

برخی از دوربین‌های مدار بسته از وای‌فای هم پشتیبانی می‌کنند؛ البته برای استفاده از این قابلیت باید در محدوده و نزدیکی دوربین باشیم اما همه دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه را می‌توان با کابل شبکه به یک روتر، مودم یا سوئیچ و دستگاه‌های DVR متصل کرد.

اگر یک دوربین وای‌فای انتخاب کنید؛ قیمت دوربین افزایش پیدا می‌کند ولی دیگر از کابل‌کشی راحت شده و می‌توانید دوربین را در هر نقطه‌ای از خانه مستقر کنید. دوربین‌های تحت شبکه وای‌فای‌دار برای محیط‌های کوچک مناسب هستند و برای محیط بیرون از خانه نصب نمی‌شوند.

لنز متحرک و ثابت

برخی دوربین‌های مدار بسته به لنزهای متحرک مجهز هستند و شما از طریق اپلیکیشن می‌توانید دائما زاویه دید دوربین را تغییر دهید. این نوع دوربین‌ها برای اتاق کودک، خانه‌های کوچک و مکان‌هایی که نیاز به نظارت کامل دارند؛ مناسب هستند.

دوربین‌های با لنز ثابت نیاز دارند که توسط خود کاربر یا نصاب تنظیم شوند و زاویه دید ثابتی دارند.

دید در شب

بررسی کنید به این ویژگی نیاز دارید یا خیر. برخی از دوربین‌ها برای دید در شب ساخته شده‌اند و از چراغ‌های LED با نور مادون قرمز سود می‌برند تا کیفیت تصاویر بهتری ثبت شود. حتی قابلیت دید در شب دروبین‌ها با یکدیگر متفاوت است. برخی دوربین‌ها دید در شب دارند ولی ضعیف است اما برخی دیگر از دوربین‌ها می‌توانند تصاویر بسیار با کیفیتی در شب بگیرند.

تشخیص حرکت

تشخیص حرکت یا Motion Detector در بسیاری از دوربین‌های تحت شبکه امروزی گنجانده شده است اما باز شما اگر به این ویژگی نیاز مبرم دارید؛ باید وضعیت آن را در دوربین‌های مختلف بررسی کنید.

اپلیکیشن موبایل، ذخیره‌سازی روی ابر، منبع تغذیه

ویژگی زیادی در دوربین‌های امروزی مطرح است که هریک می‌تواند برای شما اهمیت داشته باشد یا خیر!

اینکه می‌توانید روی دستگاه‌های NAS به طور مستقیم فیلم‌ها را ذخیره‌سازی کنید یا باید روی سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری بروید؛ آیا از کارت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند و تا چه ظرفیتی، آیا اپلیکیشن موبایل دارد یا خیر و دارای قابلیت PoE است؛ همگی بستگی به خودتان دارد.

هر دوربینی قابلیت‌های بیشتری داشته باشد؛ قطعا استفاده از آن راحت‌تر ولی در عوض گران‌تر است. حالا سراغ معرفی ۵ دوربین مدار بسته مناسب کاربران خانگی می‌رویم:

شیائومی MJSXJ05CM Global

قیمت: ۹۹۵ هزار تومان

معروف‌ترین و پرفروش‌ترین دوربین مدار بسته و تحت شبکه خانگی در بازارهای ایران و جهان است. یک دوربین کاملا مدرن و امروزی با انواع امکانات و قابلیت‌ها برای هوشمندسازی یک خانه!

کوچک و جمع‌وجور است؛ می‌توانید روی زمین، میزکار، سطوح صاف، دیوار و هر جای دیگری نصب کنید؛ از شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای و با سیم پشتیبانی می‌کند؛ مجهز به یک لنز متحرک با قابلیت چرخش عمودی و افقی است؛ دید در شب، تشخیص حرکت، ضبط صدا و شیار کارت حافظه دارد.

با استفاده از اپلیکیشن Mi Home به راحتی می‌توانید از طریق گوشی‌های اندرویدی یا آیفون دوربین را تنظیم و کنترل کنی. همین‌طور، می‌توانید فیلم‌ها را روی یک دستگاه NAS یا سرویس ابری ذخیره‌سازی کرده و از راه دور مشاهده کنید.

کیفیت ساخت و تصاویر این دوربین برای بسیاری از کاربران رضایت‌بخش است.

خرید دوربین شیائومی MJSXJ05CM Global

دوربین بی‌سیم XP-219

قیمت: ۵۰۰ هزار تومان

در میان برندهای معتبر و بزرگ دنیای دوربین‌های مدار بسته و تحت شبکه، این دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است و قیمت بسیار خوب و اقتصادی دارد.

یک دوربین با پشتیبانی از وای‌فای، جمع‌وجور و مناسب برای استفاده و نصب در هر نقطه‌ای از خانه، لنز متحرک با قابلیت چرخش عمودی و افقی، دید در شب، ضبط صدا و شیار کارت حافظه میکرو اس دی.

قابلیت‌های ویژه‌ای مانند تشخیص حرکت یا ذخیره‌سازی روی سرویس‌های ابری مانند دوربین شیائومی ندارد ولی برای بسیاری از کاربردهای خانگی مانند نظارت بر کودک یا حیوان خانگی مناسب است.

خرید دوربین XP-210

داهوا HFW1200TP

قیمت: ۴۶۰ هزار تومان

یک دوربین بولت یا کشیده که برای نصب روی دیوار یا نقاط دارای ارتفاع مناسب است و سازنده آن یکی از بهترین و معتبرترین برندهای دوربین مدار بسته است.

از جنس فلز ساخته شده و در برابر آب و باران و خورشید مقاوم است. دارای ۲۵ متر دید در شب است و فقط از شبکه با‌سیم یا کابلی پشتیبانی می‌کند. نوع لنز ثابت و ۱.۲۷ اینچی، با فاصله کانونی ۳.۶ و رزولوشن ۲ مگاپیکسل است اما در عوض کیفیت تصاویر بسیار بالایی دارد.

قابلیت بزرگ‌نمایی دیجیتالی ۴ برابری دارد و از زاویه دید ۱۴۰ درجه برخوردار است. از فرمت‌های ویدیویی h.264 پشتیبانی می‌کند و برای نصب در باغ، حیاط خانه، دم درب منزل و فضاهای بیرونی بسیار مناسب است.

خرید دوربین داهوا HFW1200TP

هگزا smarthome

قیمت: ۶۶۰ هزار تومان

این دوربین ضمن اینکه از وای‌فای پشتیبانی می‌کند؛ دارای سیستم لنزی قابل چرخش ۳۶۰ درجه است و می‌تواند به عنوان دزدگیر خانه نیز استفاده شود.

با نصب اپلیکیشن اندروید یا iOS این دوربین روی گوشی موبایل می‌توانید از هر کجای دنیا، تصاویر را به طور زنده مشاهده کنید. یک دوربین جمع‌وجور و قابل استفاده در هر نقطه‌ای است؛ لنز آن چرخش عمودی و افقی دارد و از قابلیت بزرگ‌نمایی دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. شیار کارت حافظه، ضبط صدا، دید در شب و آداپتور ۵ ولت داشته و باید به طور مستقیم به برق شهری وصل شود.

برای استفاده در محیط‌های بسته و خانگی یک دوربین خوش قیمت ولی با امکانات و کیفیت مناسب است.

خرید دوربین هگزا smarthome

بلورمز A31

قیمت: با تخفیف ۹۹۸ هزار تومان

یک دوربین کوچک و دوست‌داشتنی که به صورت وای‌فای به مودم و اینترنت وصل می‌شود؛ لنز CMOS بسیار باکیفیتی دارد که تصاویر ۱۰۸۰p ثبت می‌کند؛ از فناوری‌ ۳DNR و اصلاح اعوجاج تصویرهم بهره می‌برد تا تصاویری شفاف و بدون نویز را در اختیار کاربر قرار دهد.

دارای فناوری‌های دید در شب و تشخیص حرکت است. دید در شب از فاصله ۷ متری با اشعه مادون قرمز و در نور کم دارد. از لنز متحرک با قابلیت چرهش عمودی و افقی و زاویه دید بالا برخوردار است و از قابلیت‌های ضبط صدا، اسلات کارت حافظه، اپلیکیشن موبایل، پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا و گوگل اسیستنت برخوردار است.

قیمت این دوربین کمی بالا و در حد دوربین شیائومی است ولی ارزش خرید دارد.

خرید دوربین بلورمز A31


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا