گجت

اچ‌پی Spectre Folio: لپ‌تاپی از چرم واقعی با مودم LTE توکار برای مدیران کسب‌وکارها

چند روز پیش، شرکت اچ‌پی از یک لپ‌تاپ لوکس و لاکچری با جنس بدنه تمام چرم واقعی به نام Spectre Folio رونمایی کرد. «اسپکتر فولیو» اولین لپ‌تاپ تمام چرم دنیا است.

طراحی ویژه و مشخصات ظاهری این لپ‌تاپ آن‌قدر شگفت‌انگیز و قابل توجه بودند که کمتر رسانه‌ای به مشخصات داخلی و ریز آن از جمله مدل پردازنده مرکزی و ویژگی‌های آن توجه کرد.

حالا، پس از گذشته چند روز از رونمایی این لپ‌تاپ، مشخص شده پردازنده مرکزی لپ‌تاپ «اسپکتر فولیو» از نوع Amber Lake-Y اینتل نسل هشتم با مودم LTE مجتمع شده است.

شرکت اچ‌پی این نوت‌بوک را طوری طراحی کرده است که از یک مودم XMM 7560 LTE Advanced Pro اینتل نیز استفاده شده است. این مودم  در رده LTE Cat16 با سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

برای وای‌فای هم از تراشه ۸۰۲.۱۱ac استفاده شده است تا در ترکیب با مودم LTE توکار بهترین گزینه‌های ارتباطی ممکن در دنیای لپ‌تاپ‌ها را به کاربران هدیه بدهد. 

شما با خرید این لپ‌تاپ دیگر نیازی به مودم LTE خارجی یا تقویت‌کننده وای‌فای ندارید. البته؛ اگر پول جیب‌تان به خرید این لپ‌تاپ برسد چون قیمت پایه آن با پردازنده Core i5 حدود ۱۳۰۰ دلار است.

از این لپ‌تاپ دو مدل با پردازنده Core i7 عرضه می‌شود که مدل دارای پردازنده با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز مجهز به LTE است و قیمتی حدود ۱۵۰۰ دلار خواهد داشت.

مشخصات سخت‌افزاری اسپکتر فولیو

مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ به این شرح است که از یک نمایشگر لمسی ۱۳.۳ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (FHD) پیکسل از نوع پنل‌های IPS سود می‌برد. حداکثر روشنایی این صفحه‌نمایش ۴۰۰ نیت است و از محافظ گوریلا گلس ۴ سود می‌برد.

درباره پردازنده ل‌تاپ تمام چرم اچ‌پی صحبت کردیم. یکی از دو مدل تراشه مجتمع Core i5-8200Y یا Core i7 8500Y روی آن سوار می‌شود و حافظه رم ۸ گیگابایتی LPDDR3-1866 به آن کمک خواهد کرد.

کارت گرافیک اینتل UHD 615، حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت SSD از نوع PCIe NVMe M.2، قلم نوری با قابلیت شارژ از طریق USB-C، دوربین مادون قرمزبا رزولوشن fHD، باتری ۶ سلولی ۵۴.۲۸ وات ساعتی و بلوتوث ۴.۲ از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ لوکس و گران‌قیمت هستند.

درگاه‌های ارتباطی «اسپکتر فولیو» هم شامل ۲ عدد تاندربولت ۳، یک عدد USB 3.1 از نوع Type C و یک درگاه ۳.۵ میلی متری صدا می‌شود. این لپ‌تاپ با زون ۱.۳ کیلوگرم بهترین گزینه برای همراه بردن همیشگی است.

به‌خصوص اینکه مجهز به مودم LTE هم باشد و شما به محض روشن کردن لپ‌تاپ بدون هیچ کاری بتوانند از اینترنت استفاده کنید.

بسیاری از سایت‌های مدیریتی و کسب‌وکاری از این لپ‌تاپ استقبال کردند چون بهترین گزینه برای مدیران کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها است. این لپ‌تاپ هم از نظر وزن و طراحی و جنس بدنه، هم از نظر مشخصات سخت‌افزاری و هم کارایی می‌تواند در دنیا ایده‌آل باشد.

نظرتان درباره این لپ‌تاپ چیست؟ آرزو می‌کنید زودتر وارد ایران شود و پول داشته باشید تا آن را خریداری کنید؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا