گجت

ایسوس مادربوردهای جدید مبتنی بر چیپ‌ست Z390 اینتل با هشت هسته واقعی را معرفی کرد

ایسوس همزمان با معرفی جهانی چیپست سری Z390 اینتل، اخرین نسل از مادربردهای خود را معرفی کرد.

به این ترتیب، مادربوردهای جدید سری ROG ،STRIX ،TUF Gaming و سری پرفروش Prime ایسوس به طور رسمی معرفی شدند و باید منتظر ورودشان به بازار باشیم.

یک سال پیش، اینتل برای نخستین بار پردازنده‌های شش هسته‌ای خود را برای مادربردهای سری Z370 معرفی کرد که در میزان حجم پردازشی، انقلابی از جانب اینتل بود.

پیش از این، رده بالاترین پردازنده‌های سری میانی اینتل، تنها از چهار هسته پردازشی استفاده می‌کردند که حال با معرفی نسل جدید از امکان به‌کارگیری پردازنده‌هایی با هسته‌های واقعی بیشتر در چیپ‌ست Z390 فراهم شده است.

نسل نهم پردازنده‌های سری Core اینتل با داشتن هشت هسته واقعی در کنار ۱۶ رشته یا هسته مجازی با فرکانس ۵ گیگاهرتز، مرزهای کارایی را در گیمینگ جابه‌جا کرده است.

میزان مصرف این نسل از پردازنده به طبع بالاتر از نسل‌های قبلی بوده و نیازمند توان بیشتر و مدار تغذیه قدرتمندتری هستند. در نسل جدید مادربردهای ایسوس، به طور ویژه به بحث مدار تغذیه توجه شده تا از همه لحاظ بتوانید از نهایت قدرت پردازنده‌های اینتل استفاده کنید.

مادربوردهای جدید ایسوس علاوه بر استفاده از مزیت‌های چیپ‌ست جدید اینتل، به چندین فناوری مهم دیگر نیز مجهز شده‌اند.

اورکلاکر حرفه‌ای در مادربورد با ویژگی AI Overclocking

ایسوس در نسل جدید با معرفی ویژگی AI Overclocking به صورت کاملا حرفه ای اورکلاکینگ پایدار اجرا می کند. فرق سیستم جدید ایسوس با سایرین در راهکار و نحوه اورکلاک است.

مادربورد به صورت هوشمند ابتدا با پارامترهایی خاص، کیفیت سیلیکون پردازنده را در نظر می‌گیرد، سپس با سنجش عملکرد خنک‌کننده سیستم، برخلاف سایر برندها، کمترین ولتاژ را برای بالاترین فرکانس ممکن پردازنده اعمال کرده و اورکلاکینگ را به بهترین حالت ممکن پیاده‌سازی می‌کند.

خنک‌سازی سیستم به سطحی جدید ارتقا یافته است. فناوری Fan Xpert 4، مدیریت کامل میزان چرخش فن‌ها، کنترل دمای تمام اجزای سیستم و نحوه عملکرد پمپ آب خنک کننده های آبی را در دست گرفته تا با مادربوردهای ایسوس هیچ‌وقت شرایط بحرانی از لحاظ دما را تجربه نکنید!

نهایت فرکانس حافظه رم با نسل جدید OptiMem

در نسل قبلی، ایسوس OptiMem را به منظور بهینه‌سازی در کانال‌های حافظه رونمایی کرد که با جداسازی مسیرهای سیگنال حافظه، فرکانس‌های بالا را با کمترین تاخیر در درسترس کاربران مادربوردهای ایسوس قرار دهد.

در نسل جدید، مسیرهای سیگنال به صورت کاملا مجزا از یک مسیر گراند ویژه بهره‌مند شده‌اند که پدیده هم‌شنوایی در سیگنال‌ها تقریبا به صفر رسیده است. این عمل باعث شده تمامی مادربوردهای سری Z390 ایسوس بتوانند با فرکانس بیش از ۴۲۶۶ مگاهرتز برای رم با کمترین زمان تاخیر حتی در حین استفاده از حافظه‌هایی با نور RGB سازگار باشند.

جلوه‌های ویژه Aura Sync

امسال با معرفی بازی محبوب Call Of Duty – Black OPS 4، جلوه‌ای ویژه از Aura Sync و بازی را در نسل جدید نورپردازی زیبای Aura مشاهده می‌کنید. همچنین، ROG محصولات بیشتری را با Aura سازگار کرده است.

امکانات ارتباطی

در تمام مادربوردها حداقل دو رابط M.2 وجود دارد تا بتوانید از درایوهای پرسرعت جدید استفاده کنید. همچنین یکی از این رابط‌ها نیز می‌تواند با حافظه‌های پرسرعت سری Optain Intel سازگار باشد و از آخرین نرخ انتفال اطلاعات در مادربوردهای جدید استفاده کند.

مادربرد ROG MAXIMUS XI EXTREME با چهار رابط M.2 عرضه می‌شود که دو رابط M.2، بر پایه رابط خلاقانه DIMM.2 ایسوس است که در این نسل با استفاده از یک اسلات DDR3، درایو M.2 را به مادربرد متصل می‌کند.

همچنین در این اتصال ویژه هیت‌سینکی بسیار زیبا و کارامد برای رابط‌های M.2 حساس به دما در نظر گرفته شده تا با بالاترین سرعت ممکن بدون محدودیت، داده‌ها را انتقال دهند.

شبکه بی‌سیم، موج دوم به‌کارگیری رابط های نسل جدید در مادربردهای ایسوس است که با استفاده از رابط CNVi اینتل و پشتیبانی از آنتن‌های MU-MIMO 2×2 می‌تواند اطلاعات را با روترهای قدرتمند به اشتراک بگذارد.

همچنین در برخی مدل‌های رده بالا نظیر ROG MAXIMUS XI EXTREME با به‌کارگیری رابط شبکه کابلی ۵ گیگابیت، سریع‌ترین نرخ انتقال برای سیستم‌های دسکتاپ مهیا می‌شود.

در ادامه می‌توانید اسامی همه مادربوردهای جدید معرفی شده ایسوس در رده‌های مختلف را به همراه قیمت‌شان مشاهده کنید:

 

ASUS ROG Maximus XI Series Motherboards:

  • ROG Maximus XI Extreme ($499.99 US)
  • ROG Maximus XI Formula ($449.99 US)
  • ROG Maximus XI Code ($349.99 US)
  • ROG Maximus XI Hero WIFI ($289.99 US)
  • ROG Maximus XI Hero BO4 ($289.99 US)
  • ROG Maximus XI Gene

ASUS ROG STRIX Gaming Motherboards:

  • ROG STRIX Z390-I ($209.99 US)
  • ROG STRIX Z390-E ($244.99 US)
  • ROG STRIX Z390-F ($222.99 US)
  • ROG STRIX Z390-H ($189.99 US)

ASUS TUF Gaming Motherboards:

  • TUF Z390 Pro Gaming ($169.99 US)
  • TUF Z390 Plus Gaming WiFi ($169.99 US)
  • TUF Z390 Plus Gaming  ($159.99 US)
  • TUF Z390M Pro Gaming WiFi ($179.99 US)
  • TUF Z390M Pro Gaming ($159.99 US)

ASUS PRIME Motherboards:

  • PRIME Z390-A ($149.99 US)
  • PRIME Z390-P ($129.99 US)
  • PRIME Z390M-Plus
  • WS Z390 Pro

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا