گجت

ایسوس مادربوردهای حرفه‌ای و گیمینگ Z370 را با اترنت ۵ گیگابیت و وای‌فای AC MU-MIMO معرفی کرد

ایسوس چندین سری مادربورد جدید گیمینگ مبتنی بر سوکت Z370 و نسل هشتم پردازنده‌های اینتل معرفی کرد. این مادربوردها به جدیدترین امکانات ارتباطی مانند وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac و فناوری MU-MIMO، درگاه‌های اترنت یک گیگابیتی و درگاه جدید ۵ گیگابیتی مجهز هستند. 

ایسوس مادربوردهای سری PRIME و TUF Gaming را برای کارهای روزمره معرفی کرده است ولی سری‌های ROG MAXIMUS X و ROG STRIX Z370 برای کاربران حرفه‌ای و گیمینگ رده بالا در خانواده ROG معرفی شدند. 

این مادربوردها از  آخرین نسل چیپ‌ست اینتل (Coffee Lake) سود برده و امکان اورکلاک آن‌ها برای شکستن رکوردهای جهانی وجود دارد.  خاص‌ترین مادربورد تولید شده توسط ایسوس یعنی  ROG MAXIMUS X Apex در روز نخست رونمایی توانست پردازنده Core i7 8700K را تا فرکانس دیوانه کننده ۷۳۰۰ مگاهرتز اورکلاک کرده و ۱۱ رکورد نخست جهانی را با کمک این مادربورد به ثبت رساند. در قسمت اورکلاک رم، اورکلاکرهای ایسوس توانستند به فرکانس۵۵۲۹.۲  مگاهرتز دست یابند!

ایسوس در سری ROG MAXIMUS X چهار مادربورد به نام‌های Formula و Code و Apex و Hero معرفی کرده است که Apex سرآمدترین مادربورد است. روی این مادربورد یک درگاه شبکه اترنت ۵ گیگابیت عرضه شده است. این درگاه با ۵ استاندارد شبکه‌های اترنت LAN سازگاری دارد و از سرعت ۱۰۰ تا ۵۰۰۰ گیگابیت را پشتیبانی می‌کند.

کاربران حرفه‌ای می‌توانند با این مادربورد و بدون نیاز به هزینه اضافه‌ای یا خرید کابل گران قیمت و با کابل‌های مسی رایج بازار از سرعت‌های شبکه‌های کابلی بالاتر از یک گیگابیت سود ببرند. روی این مادربورد وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac با قابلیت MU-MIMO نیز فراهم است. دیگر مادربوردهای این سری از درگاه یک گیگابیت و وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac سود می‌برند. 

این مادربوردها مجهز به دو آنتن خارجی هستند تا قدرت و محدوده پوشش‌دهی سیگنال‌ها بیشتر شوند و کاربران به کارت شبکه اضافه نیازی نداشته باشند.

روی مادربوردهای سری ROG MAXIMUS X از چهار ماژول حافظه رم DDR4 با سرعت ۴۱۳۳ مگاهرتز و دو پردازنده گرافیکی SLI یا سه پردازنده گرافیکی CrossFireX استفاده می‌شود. این مادربوردها به درگاه ذخیره‌سازی M.2، درگاه‌های ارتباطی USB 3.1 نوع C و A، شکاف‌های توسعه PCIe 16x مجهز هستند. 

اما مادربوردهای حرفه‌ای و متنوع سری ROG STRIX Z370 شامل ۵ مادربورد با امکانات و ویژگی‌های متنوع و دامنه بودجه‌ای مختلف هستند که هر کاربر گیمینگ می‌تواند یک مدل را انتخاب کند. روی این مادربوردها نیز شاهد وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac با فناوری MU-MIMO هستیم. 

در بخش شبکه مخصوص بازی نیز درست مانند همه سری‌های قبلی از چیپ‌ست‌های رده بالای شبکه اینتل، راهکارهایی مانند LanGuard و GameFirst استفاده شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مادربوردها و مشاهده مشخصات کامل آن‌ها می‌توانید به سایت ایسوس مراجعه کنید. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا