گجت

ایسر پریدیتور تریتون ۷۰۰: لپ‌تاپ گیمینگی با کارت شبکه وای‌فای واقعا خفن

لپ‌تاپ‌های گیمینگ مشخصات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. شرکت‌های سازنده این لپ‌تاپ‌ها سعی می‌کنند بهترین فناوری، قطعات، طراحی و سخت‌افزار را برای محصولات خود انتخاب کنند و همه‌چیز در بالاترین سطح ممکن باشد.

شاید کارت شبکه و مشخصات وای‌فای در یک لپ‌تاپ گیمینگ اهمیت به مراتب کمتری نسبت به پردازنده، کارت گرافیک، رم، سیستم خنک‌کننده و طراحی لپ‌تاپ داشته باشد ولی اگر ضعیف انتخاب شود؛ می‌تواند تمام زحمات شرکت سازنده را بر باد بدهد و کاربر را هم ناامید کند.

به همین دلیل، شاهدیم که لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولا از بهترین کارت شبکه و وای‌فای سود می‌برند.

چندی پیش، فرصتی دست داد و چند روزی با لپ‌تاپ گیمینگ ایسر پریدیتور تریتون ۷۰۰ کار کردم. کارت شبکه و وای‌فای این لپ‌تاپ به همراه نرم‌افزار مدیریت شبکه‌ای که همراه با آن عرضه شده بود؛ تعجب و شگفتی من را برانگیخت.

تا کنون، با لپ‌تاپی به این قدرت‌مندی در شبکه کار نکرده بودم و احساس کردم یک سر و گردن از نظر شبکه بالاتر از لپ‌تاپ‌های دیگر است.

گیم با طعم شبکه

کارت شبکه اترنت این لپ‌تاپ گیگابیتی بود و از کارت شبکه وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac سود می‌برد. تا اینجای کار چندان چیز عجیبی نیست.

ولی کارت شبکه و وای‌فای نصب شده روی این لپ‌تاپ متعلق به شرکت Killer و مدل 802.11ac WiFi 1535 بود. شرکت Killer سازنده کارت شبکه‌های خاص و سفارشی است. شما به راحتی نمی‌توانید محصولی در بازار با کارت شبکه این شرکت پیدا کنید.

خود کارت شبکه بی‌سیم Killer 802.11ac WiFi 1535 هم جزو بهترین و رده بالاترین محصولات این شرکت است. یک وای‌فای دو بانده از نسل Wave 2 با سرعت ۱۷۰۰ مگابیت است که از فناوری MU-MIMO و MIMO 2×2 پشتیبانی می‌کند.

این کارت شبکه فهرست بلندی از قابلیت‌ها و امکانات دارد که بیشتر برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ مناسب هستند. مثلا، ۴ سطح اولویت‌بندی نرم‌افزارها برای دسترسی به پهنای‌باند شبکه دارد. کاهش‌دهنده لگ و تاخیر در بازی‌ها است و به کاربران امکان تحلیل وضعیت شبکه را به صورت بی‌درنگ می‌دهد.

ایسر روی لپ‌تاپ پریدیتور تریتون ۷۰۰ فناوری اختصاصی هم به نام Killer Doubleshot Pro عرضه کرده است که به طور مشخص، کاربران می‌توانند نرم‌افزارهایی را انتخاب و سطح دسترسی به پهنای‌باند بیشتری برایشان تعریف کنند.

تصور کنید بازی‌های ویدیویی را با پهنای‌باند بالاتر اجرا کنید و نرم‌افزارهای دسکتاپ معمولی از اولویت‌های پایین‌ترین در شبکه برخوردار باشند.

نرم‌افزار Killer هم روی لپ‌تاپ ایسر به شما امکانات فوق‌العاده می‌دهد. می‌توانید وضعیت سیگنال‌های هر دو شبکه ۲.۴ و ۵ گیگابیت را بررسی، تست سرعت بگیرید و برخی تنظیمات اورکلاک شبکه را روی سیستم اعمال کنید.

البته، لپ‌تاپ پریدیتور تریتون ۷۰۰ فقط برای گیمرها مناسب است و اصلا برای کارهای دسکتاپ یا مالتی‌مدیا سفارشی‌سازی و طراحی نشده است.

این لپ‌تاپ از پردازنده Core i7-7700HQ اینتل با سرعت ۲.۸ گیگاهرتز به همراه ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیک GeForce GTX 1080 استفاده شده است. 

دو فن خنک‌کننده در بخش کف و صفحه‌کلید این لپ‌تاپ مشاهده می‌شود که با طراحی خاص ایسر می‌توانید آن‌ها را هم نورپردازی کنید. وزن این لپ‌تاپ گیمینگ بسیار سبک‌تر از مدل‌های مشابه دیگر در بازار است و فقط ۲.۴ کیلوگرم است با یک نازکی مناسب.

به هر حال، در چند روزی که لپ‌تاپ پریدیتور تریتون ۷۰۰ در دستم بود؛ قدرت فوق‌العاده آن در شبکه کاملا محسوس بوده و به چشم می‌آمد. این قدرت شبکه وقتی با قدرت پردازشی و سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ تلفیق می‌شد؛ امکان نداشت شما از بازی با آن لذت نبرید و احساس راحتی نکنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا