وای‌فای

ام‌اس‌آی اولین روتر Wi-Fi 6E گیمینگ خود را با QoS هوشمند و نورپردازی RGB معرفی کرد

روتر گیمینگ MSI RadiX AXE6600

معمولا از برند MSI انتظار معرفی روتر را نداریم اما این شرکت برای اولین بار در نمایشگاه CES امسال از یک روتر گیمینگ به نام RadiX AXE6600 رونمایی کرد. MSI می‌خواهد سبد محصولات خودش برای گیمرها را با این روتر Wi-Fi 6E تکمیل کند.

ام‌اس‌آی می‌گوید روتر RadiX AXE6600 از یک پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز سود می‌برد و مجهز به آخرین نسل از استاندارد وای‌فای یعنی Wi-Fi 6E است؛ همان‌طور که دیگر روترهای معرفی شده در نمایشگاه CES 2022 امسال از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند.

MSI در ساخت خنک‌کننده و هیت‌سینگ بسیار حرفه‌ای است؛ پس تعجب ندارد که روی این روتر هم شاهد یک هیت‌سینک قوی و آرایه‌ای از لوله‌های حرارتی برای حنک نگه داشتن آن و جلوگیری از گرمای بیش از حد باشیم.

ام‌اس‌آی وارد بازار بسیار رقابتی شده است و روتر گیمینگی داده که باید با بهترین روترهای گیمینگ برندهای ایسوس، نت‌گیر، تی‌پی‌لینک و غیر رقابت کند. بنابراین، قابل انتظار است ویژگی‌هایی به روتر گیمینگ خود اضافه کرده باشد که ارزش خرید پیدا کند. از جمله این ویژگی‌ها، AI QoS است.

روتر گیمینگ MSI

نشان MSI در بالای روتر همانند یک کلید عمل می‌کند و با فشار دادن آن، دستگاه می‌تواند روی یکی از مودهای از پیش تنظیم شده QoS مانند مود بازی، استریم، بهره‌وری و غیره قرار بگیرد تا دیگر مجبور نباشید دائما سراغ پنل تحت وب این روتر رفته و تنظیمات روتر را دستکاری کنید.

مثلا، مود gaming این روتر، اجازه می‌دهد دستگاه‌های گیمینگ متصل به وای‌فای و روتر از اولویت پهنای‌باند بیشتری برخوردار باشند و دستگاه‌های دیگر پهنای‌باند کمتری اشغال می‌کنند تا بهترین تجربه کاربری برای یک گیمر فراهم شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص روتر RadiX AXE6600 ام‌اس‌آی، ویژگی Mystic Light RGB است. این نورپردازی شامل ۶ آنتن خارجی روتر، علاوه بر نورپردازی بدنه می‌شود تا شاهد یک روتر کاملا زیبا و سازگار با دیگر تجهیزات گیمینگ داخل اتاق خود باشیم.

هنوز قیمت روتر RadiX AXE6600 مشخص نشده است ولی در سه ماهه سوم یا چهارم سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود. روتر RadiX AXE6600 ام‌اس‌آی برای فروش موفق باید با بهترین روترهای گیمینگ ایسوس و نت‌گیر و تی‌پی‌لینک و لینک‌سیس رقابت کند و اصلا کار آسانی ندارد؛ چون این برندها سال‌ها است دارند روتر گیمینگ می‌سازند و پیشرفته‌تری و بهترین روترهای خود را در این زمینه ارائه می‌کنند.

شما اگر یک کاربر محصولات گیمینگ MSI باشید؛ ترجیح می‌دهید روتر گیمینگ این شرکت را بگیرید یا اینکه سراغ روترهای گیمینگ ایسوس و نت‌گیر بروید؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
tomshardware

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا