وای‌فای

اکستندر، آداپتور USB و PCIe وای‌فای Wi-Fi 6E تی‌پی‌لینک در سال ۲۰۲۲

تجهیزاتی که بیشتر از روترهای Wi-Fi 6E برای کاربران اهمیت دارند

شرکت تی‌پی‌لینک با فهرست بلندبالایی از محصولات وای‌فای ۶ و Wi-Fi 6E وارد نمایشگاه CES 2022 شد. چندین روتر شاخص این برند از جمله روتر Archer AXE200 Omni را آنتن‌های متحرک و خودکار را معرفی کردیم.

اما تی‌پی‌لینک در کنار انواع روترها و مودم‌ها و تجهیزات خانه هوشمند جدید معرفی شده؛ دو آداپتور وای‌فای و یک اکستندر وای‌فای Wi-Fi 6E نیز معرفی کرده است که شاید بیشتر از روترها و مودم‌ها به کار کاربران بیایند.

همیشه در بازار، روترهای وای‌فای ۶ یا وای‌فای ۶ ای متنوع و زیادی یافت می‌شود ولی دانگل و آداپتور وای‌فای ۶ با رابط USB یا PCIe کم پیدا می‌شود.

تی‌پی‌لینک در نمایشگاه CES 2022 از اکستندر RE815XE، آداپوتر وای‌فای Archer TX20UH و Archer TXE75E رونمایی کرد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

اکستندر Wi-Fi 6E تی‌پی‌لینک RE815XE

اکستندر Wi-Fi 6E تی‌پی‌لینک

یک AXE5400 Mesh Wi-Fi 6E Range Extender سه بانده با سرعت ۵۴۰۰ مگابیت برای تقویت وای‌فای خانگی Wi-Fi 6E است. یک مزیت بزرگ این اکستندر، پشتیبانی از فرکانس ۶ گیگاهرتز است؛ یعنی می‌توانید فرکانس ۶ گیگاهرتز روتر وای‌فای خود را تقویت کنید. همچنین، از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز در کنار فرکانس ۸۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

دارای چهار آنتن خارجی در کنار فناوری‌هایی مانند Seamless Roaming و EasyMesh و OneMesh برای نصب آسان و تقویت وای‌فای و عدم قطعی وای‌فای با رفتن از یک اتاق به اتاق دیگر است.

آداپتور وای‌فای یواس‌پی تی‌پی‌لینک Archer TX20UH

آداپتور وای‌فای ۶ تی‌پی‌لینک

برای استفاده از وای‌فای ۶ و روترهای ۶ نیاز به آداپتورهای ۶ داریم. حالا تی‌پی‌لینک اولین آداپتور وای‌فای Wi-Fi 6E خود به نام Archer TX20UH را در رده AX1800 عرضه کرده است.

این کارت شبکه روی باند ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۲۰۱ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۵۷۴ مگابیت را به طور اسمی می‌دهد و از فناوری‌های OFDMA و MU-MIMO و Beamforming پشتیبانی می‌کند.

آداپتور وای‌فای ۶ تی‌پی‌لینک

این آداپتور از درگاه USB 3.0 سود می‌برد که سرعتی ۱۰ برابر درگاه USB 2.0 دارد و باعث می‌شود شما وای‌فا سریع‌تری روی لپ‌تاپ و پی‌سی داشته باشید. همین‌طور، از جدیدترین پروتکل امنیتی WPA3 بهره خواهد بود.

آداپتور وای‌فای PCIe تی‌پی‌لینک Archer TXE75E

آداپتور PCie تی‌پی‌لینک

برای پی‌سی‌های گیمینگ نیاز به آداپتورهای PCIe داریم و تی‌پی‌لینک اولین آداپتور Wi-Fi 6E برای مادربوردها را عرضه کرده است.

آداپتور Archer TXE75E در رده AXE5400 است و از سه باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز و مجموعا سرعت اسمی ۵.۴ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

آداپتور PCie تی‌پی‌لینک

روی باند ۶ گیگاهرتز سرعت ۲۴۰۲ مگابیت، روی باند ۵ گیگاهرتز سرعت ۲۴۰۲ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۵۷۴ مگابیت اسمی را این آداپتور می‌دهد و از آخرین پردازنده WiFi 6E اینتل با تاخیر بسیار ناچیز سود می‌برد.

این آداپتور همزمان با وای‌فای، بلوتوث ۵.۲ را نیز ارائه داده و مجهز به رمزنگاری WPA3 است. شما می‌توانید به طور مستقیم دو آنتن خارجی به این آداپتور وای‌فای PCIe وصل کنید یا از طریق کابل شبکه به دو آنتن دسکتاپ وصل کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا