وای‌فای

قیمت و برخی از ویژگی‌های مودم روتر جدید و پرسروصدای TF-i60 ایرانسل مشخص شد

ایرانسل دو ماه پیش یک مودم روتر LTE/TD-LTE رونمایی کرد که از وای‌فای نیز سود می‌برد. ایرانسل طی روزهای اخیر؛ همزمان با شروع فروش و عرضه این محصول؛ قیمت و برخی از مشخصات آن را نیز اعلام کرد.

مودم جدید ایرانسل با نام TF-i60 از سری فیوژن ساخت شرکت هواوی است و بزرگ‌ترین مزیت‌اش این است که از تمامی نسل‌های شبکه‌های موبایل و ثابت به همراه وای‌فای پشتیبانی می‌کند. یعنی شما با خرید این مودم هم می‌توانید از اینترنت ۴G/4.5G و هم از اینترنت TD-LTE استفاده کنید و بعد با قابلیت وای‌فای این اینترنت را روی دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارید. 

ایرانسل قیمت این مودم را به همراه یک سیم‌کارت اینترنت نسل ۴ ثابت ۳۵۹۹۰۰ هزار تومان اعلام کره است و یک سال هم گارانتی دارد. 

خریداران این مودم می‌توانند به جای سیم‌کارت اینترنت نسل ۴ ثابت از یک سیم‌کارت اینترنت پرسرعت موبایل ۴.۵G/LTE یا سیم‌کارت‌های مبتنی بر ۳G و ۴G استفاده کنند. این مودم هم از فرکانس‌های FDD و هم فرکانس‌های TDD پشتیبانی می‌کند و مجهز به یک مودم LTE Cat.6 است. 

مودم LTE Cat.6 حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را روی شبکه‌های موبایل به نمایش می‌گذارد. ظاهرا این مودم روی وای‌فای نیز سرعت ۳۰۰ مگابیت را روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز خواهد داشت. در مشخصات این مودم روتر آمده است که از ۳۲ کاربر همزمان پشتیبانی می‌کند و امکان تعریف چهار شبکه بی‌سیم یا وای‌فای با نام شبکه (SSID) جداگانه را دارد. 

همچنین؛ از قابلیت MIMO 4×4 پشتیبانی می‌کند و علاوه بر داشتن پنل دریافت/ارسال پیامک، می‌تواند آدرس‌های اینترنتی را فیلتر کند. از دیگر ویژگی‌های این مودم روتر؛ پشتیبانی از IPv6 و L2TP VPN در کنار پشتیبانی از کدهای دستوری است. 

امکانات ارتباطی این مودم روتر، چهار آنتن داخلی که می‌شود دو آنتن خارجی هم نصب کرد، چهار درگاه LAN و WAN یک گیگابیتی به همراه یک درگاه RJ11 است. البته؛ در برخی سایت‌ها نوشته شده چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN ولی در فایل PDF راهنمای نصب و پیکربندی این مودم روتر روی خود سایت ایرانسل، از یک درگاه تلفن ثابت نام برده شده است که همان RJ11 است. 

حدس خود من این است که دفترچه راهنمای نصب ایرانسل اشتباه بوده و یک درگاه WAN برای اشتراک‌گذاری اینترنت ADSL و اتصال مودم‌های ADSL/VDSL به این دستگاه باشد. با این مودم روتر می‌توانید چندین نوع اینترنت را داشته باشید و روی شبکه به اشتراک بگذارید. یک نظریه دیگر هم این است که درگاه RJ11 هیچ فایده‌ای ندارد و به درد کاربران نمی‌خورد.

همان‌طور که در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنید؛ این مودم روتر چراغ‌های LED برای نمایش وضعیت روشن/خاموش دستگاه، وضعیت فعالیت شبکه یا اینترنت، وضعیت وای‌فای و WPS، وضعیت درگاه‌های LAN و WAN، وضعیت قدرت سیگنال‌های دریافتی و کلیدهای ریست، روشن/خاموش و WPS دارد. یک شکاف هم برای سیم‌کارت میکرو اینترنت ثابت یا اینترنت همراه تعبیه شده است.

به طور خلاصه ویژگی‌های این مودم روتر جدید ایرانسل به شرح زیر است:

  • قابلیت اتصال به شبکه های ۲G/3G/4G/4.5G/TD‎-LTE
  • پشتیبانی از باندهای فرکانسی FDD/TDD
  • دارای پورت Rj45 و پشتیبانی از VoLTE
  • پشتیبانی از کدهای دستوری USSD
  • پشتیبانی از فناوری CAT 6 و IPv6
  • پشتیبانی از L2TP VPN
  • حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت برثانیه
  • پشتیبانی هم زمان از چهارSSID
  • اتصال ۳۲ نفر از طریق Fi‎-Wi
  • پنل ارسال و دریافت SMS
  • پشتیبانی از چهار MIMO4
  • دارای قابلیت IP/Mac filter
  • قیمت: ۳۵۹۹۰۰ تومان

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫26 دیدگاه ها

    1. به زبان ساده یعنی می‌توانید با این مودم پیامک دریافت کنید یا پیامک بفرستید.

      وارد پنل روتر شدید؛ بخشی برای ارسال و دریافت SMS دارد

  1. سلام من وقتی وارد پنل روتر میشم که نام کاربری و رمز روتر رو تغییر بدم,نام کاربری تغییر میکنه ولی وقتی دوباره میخوام با نام کاربری جدید و رمز وارد روتر بشم نمیشه,ممکن راهنمایی کنید مشکل از چیه

  2. دوست عزیز .شما موقعی که میخای وارد بشی قسمت اول نام وایفای رو انتخاب میکنی و تیک گذاشتن پسورد رو میزنی و پسوردتو قرار میدی . سپس مرحله دوم .گزینه اول اتوماتیک باشه و گزینه نکست رو میزنی .بعد بازم ازت پسورد میخاد خانه اول .گزینه ادمین رو تایپ میکنی .دو گزینه بعدی برای امنیت بالا پسورد میدی دوتا مشابه. و سپس پایان رو میزنی . و گزینه ساکس رو میزنی وارد پنل مودم میشی .به همین راحتی

  3. سلام
    این مودم که بنده خریدم جای دو تا آنتن خارجی داره یکی با نام MAIN و دیگری DIV میخواستم بدونم آیا با استفاده از آنتن خارجی مثلاً
    http://digik.ir/%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%86-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA%DB%8C-10db
    می توان سیگنال اینترنت TD-LTE ایرانسل رو تقویت کرد یا این آنتن های خارجی صرفاً برای تقویت WiFi دستگاه است

    1. آنتنی که گفتید برای تقویت وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز است اما آنتن‌هایی هم برای تقویت ۴G در بازار پیدا می‌شود.

  4. با سلام. با توجه به توضیحاتی که دادید،هم با سیم کارت ۴g و هم سیم کارت TD-LTE ایرانسل می شود در مودم استفاده کرد ؟
    هردو سیم کارت بالا در بسه مودم خریداری شده از سایت ایرانسل موجود است؟

  5. من یکیشو دارم اصلا بدردم نمیخوره روشنشم نکردم مودم قبلی usbداشتم دادم اینو بهم دادن ۵۰ تومن پول تعرفش هس کلا ۳۰۰ میدمش کسی خواست به ای شماره زنگ بزنه. یا علی

    ۰۹۱۷۸۰۳۴۶۵۱

    1. دوست عزیز
      متوجه منظور شما به طور دقیق نشدم.
      اگر منظورتان این است که روتر هم هستند که بلکه روتر هم هستند و با وای‌فای می‌توانید اینترنت ۴g دریافت شده روی سیم‌کارت را روی دستگاه‌های دیگر استفاده کنید.
      اگر منظورتان روتر ADSL است که به طور مستقیم از ADSL پشتیبانی نمی‌کنند و باید مودم ADSL داشته باشید و به مودم روتر موبایل متصل کنید.

  6. با سلام
    در باره مودم tf-i60 در بخش نظرات دوست عزیزمون گفتن این مودم آنتن خارجی داره یکی با نام MAIN و دیگری DIV میشه توضیح بدین تفاوت این دو چیه و همچنین برای تقویت ۴g این مودم چه نوع یا مدلی آنتی باید بگیرم ( آنتن بیرونی)

  7. سلام مهندس من به دنبال به انتن خوب واسه این مودم گشتم ولی نتونستم به یقین برسم که واسه lte هم تقویت میکنن یا نه …اصلا نمیدونم انتن قلمی خوب هست و یا رومیزی بهتر جواب میده ….ممنون مسشم معرفی کنین و از کجا میشه تهیه کرد …..

  8. درود بر جناب آقای مهندس . در حال حاضر من یه مودم adsl دارم و هنوز حجم اینترنتم تموم نشده و زیاد هم هست . اگر این مودم جدید ایرانسل را بخرم آیا امکان داره از حجم باقیمانده ِ adsl استفاده کنم ؟مچکرم

    1. دوست عزیز
      اینترنت ADSL قابل انتقال به اینترنت موبایل نیست. این‌ها دو مقوله کاملا جدا از هم هستند و دو شرکت سرویس‌دهنده دارند.

  9. سلام
    من این مودم tf-i60 و سفارش دادم و گرفتم و برام با اون سیم کارت خاکستریش متصل کردن و حجم اینترنتی هم گرفتم
    طبق گفته خودشون منطقه هم تحت پوشش هست

    من وقتی مودم و روشن میکنم چراغ های انتنش روشن نمیشه و با سرعت خیلی کمی هم کار میکنه و کلا بگم حرص در بیار
    هرجا خونه هم میبرم فقط یکی از چراغ هاش روشن میشه که اون یک چراغ هم فایده ای تو سرعت نداره

    میخواستم بدونم مشکل از تنظیماتش هست !؟قابل رفع شدن هست یا خیر !؟

    1. بله دوست عزیز
      همان‌طور که گفتید در پنل تنظیمات این مودم تا فروجی است ولی در مشخصات سخت‌افزاری‌اش مودم LTE Cat6 عنوان شده که ۴.۵G است.
      اگر خودش سیگنال‌های ۴.۵g را دریافت کند به این شبکه سوییچ می‌کند وگرنه اغلب اوقات روی فورجی است

  10. سلام خسته نباشید.
    سوالم اینه که اصولا مودم ها یا به طور خاص همین مودم رو میشه چند روز روشن گذاشت، مشکلی براش پیش نمیاد؟؟؟

    1. دستگاه‌های مودم، روتر، سوییچ و اکسس‌پوینت طوری ساخته شده‌اند که ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته کار کنند. یعنی اصطلاحا ۷/۲۴ هستند.
      پس روشن موندن‌شان برای چندین روز و حتا چندین هفته عیبی ندارد

  11. ایرانسل گند زده با آنتن هوایی که میفروشه موقعه خرید میگن ۳۵هزارتومان هذینه نصب وقتی تحویل میدن میگن کاری نداره خودتون نصب کنید دو سه روز اول خوبه بعد قطع میشه صد گیگ هم اینترنت شارژ کردم دو ماهه قطع شده هیچ کس جواب گو نیست هزاربار به ایرانسل زنگ زدم جز جواب مسخره چیز دیگه نشنیدم جمعه کل این تشکیلات ششصد هزارتومان برام آب خورده مثل جنازه اقتاده یع طرف همش تبلیغات پوچ برای پوله

  12. سلام من نیاز دارم برای دانلود شبانه این مودم ساعت دو خودکار خاموش روشن بشه اگه برنامه ایی سراغ دارید بسیار ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا