وای‌فای

روتر گیمینگ جدید نت‌گیر معرفی شد: با لِگ کمتر بازی کنید

شرکت نت‌گیر این هفته در خلال نمایشگاه SXSW از روتر گیمینگ جدید خود به نام Nighthawk Pro Gaming XR300 رونمایی کرد.

این روتر بی‌سیم مخصوص بازی با قیمت ۱۹۹ دلار از هم‌اکنون پیش‌فروش می‌شود و در آوریل به طور سراسری و جهانی عرضه خواهد شد.

نت‌گیر می‌گوید اگر می‌خواهید فورتنایت، اسطوره‌های اپکس و پلیرآن‌ناونز بتل‌گراندز بازی کنید؛ نیاز به تاخیر و لِگ کمتر دارید. روتر جدید این شرکت دقیقا این دو مورد را هدف قرار داده است تا شما هم از بازی لذت ببرید و هم پیروز باشید.

روتر XR300 نیز مانند دیگر روترهای گیمینگ سری Pro Gaming نت‌گیر به قابلیت‌های ویژه‌ای برای گیمینگ مانند اولویت‌بندی ترافیک آنلاین دستگاه‌ها روی وای‌فای مجهز شده است تا کیفیت سرعت و پهنای‌باند دستگاه گیمینگ تضمین شود.

در پنل مدیریتی این روتر یک داشبورد سفارشی‌سازی روتر برای گیمینگ وجود دارد تا کاربران بتوانند کنترل بیشتری روی شبکه و تنظیمات روتر یا وای‌فای برای لذت بردن بیشتر از بازی‌ها داشته باشند.

در این پنل می‌تواند وضعیت هر دستگاه را از نظر سرعت، پهنای‌باند و ترافیک شبکه گزارش‌گیری کرد و بعد پهنای‌باند مشخصی به آن اختصاص یا اولویت‌اش در دسترسی به پهنای‌باند را تغییر داد. این پنل برای برخی بازی‌ها مانند DumaOS کاملا سفارشی‌سازی شده است.

شناسایی خودکار کنسول‌های بازی

این روتر برای کار با کنسول‌های بازی معروف و رایچ بازار مانند ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، نینتندو سوییچ، پی‌سی و حتی دستگاه‌های موبایل طراحی شده است.

هنگامی که شما یکی از این کنسول‌های بازی را به روتر XR300 متصل کنید یا با پی‌سی و دستگاه موبایل در حال بازی به این روتر وصل شوید؛ به طور خودکار تشخیص دستگاه بازی را تشخیص داده و سرعت یا پهنای‌باند بیشتری برایش در نظر می‌گیرد.

روتر گیمینگ XR300 از ۴ درگاه LAN و ۱ درگاه WAN گیگابیتی به همراه ۱ درگاه USB 3.0 برای امکانات ارتباطی سود می‌برد. ۳ آنتن پر قدرت خارجی روی آن سوار شده است و یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۱ گیگاهرتز برای استریم بازی دارد.

این روتر در رده AC1750 با سرعت ۴۵۰ مگابیتی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۳۰۰ مگابیتی روی فرکانس ۵ گیگاهرتز است.

قیمت روتر گیمینگ جدید نت‌گیر نسبت به مدل‌های پیشین ارزان‌تر است. روتر XR500 این شرکت با قیمت ۳۰۰ دلار و مدل XR700 با قیمت ۴۹۰ دلار روانه بازار شدند ولی XR300 با قیمتی نزدیک به ۲۰۰ دلار از ۱۵ آوریل به فروش می‌رسد.

یک دلیل این قیمت‌گذاری، مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تر روتر XR300 نسبت به مدل‌های دیگر است که باعث می‌شود کاربران خانگی و میان‌رده بازار هم بتوانند یک روتر گیمینگ نسبتا ارزان‌تری خریداری کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا