اپلیکیشن

معرفی نرم‌افزاری کوچک و ساده برای افزایش سرعت اینترنت با دستکاری و تنظیم پروتکل TCP

آموزش و تنظیمات برنامه SG TCP Optimizer

می‌دانیم که یکی از اساسی‌ترین پروتکل‌های اینترنت که تقریبا پایه همه ارتباطات و وب‌گردی و استفاده ما از اینترنت است؛ پروتکل TCP است. یکی از روش‌های افزایش سرعت اینترنت در میان هکرهای سفید و کاربران حرفه‌ای که دانش و تخصص شبکه و اینترنت کافی دارند؛ دستکاری همین پروتکل TCP برای افزایش سرعت اینترنت و کاهش تاخیر است.

ما شاید تا کنون یاد گرفته باشیم با دستکاری DNS ویندوز و اینترنت، سرعت اتصالمان را افزایش دهیم ولی دستکاری پروتکل TCP نیز به همان اندازه موثر است.

  • پرونده ویژه: ۳۰ ترفند افزایش سرعت اینترنت اندروید و آیفون

نرم‌افزارهای زیادی برای تغییر تنظیمات پیش‌فرض پروتکل TCP در ویندوز داریم که یکی از بهترین آن‌ها، برنامه SG TCP Optimizer از سایت Speed Guide است. این برنامه کوچک، ساده و کاربردی است؛ رایگان است و نیازی به نصب آن ندارید.

کافی است نرم‌افزار SG TCP Optimizer را برای ویندوز ۱۰ یا ۱۱ (یا هر نسخه ویندوزی که استفاده می‌کنید) دانلود کرده و بعد با راست کلیک روی آن و انتخاب گزینه Run as Administrator آن را اجرا کنید. گفتیم که نیازی به نصب این برنامه نیست و به سادگی روی هر ویندوزی اجرا شده و تنظیمات زیادی پیش‌روی شما برای تغییر و دستکاری پروتکل TCP می‌دهد.

نرم‌افزار SG TCP Optimizer

اینکه چه گزینه‌هایی را عوض کنیم تا سرعت اینترنت کامپیوتر ما افزایش پیدا کند؛ مقداری بحث تخصصی است و باید به طور کامل درباره آن آموزش دیده باشید یا مقالاتی خوانده و با هر گزینه و تنظیم آشنا باشید.

برخی تنظیمات برنامه TCP Optimizer برای افزایش سرعت اینترنت:

۱- در سایدربار connection speed، می‌توانید گزینه ۱۰۰ مگابیت را انتخاب کنید. البته، این گزینه بستگی زیادی به حداکثر سرعت اتصال شما دارد. مثلا، اگر یک اینترنت ADSL با سرعت حداکثری ۱۶ مگابیت دارید؛ تنظیم connection speed روی روی ۲۰ مگابیت هم کافی است.

۲- گزینه Network Adapter را می‌توانید روی کارت شبکه و آداپتور بهتر و سریع‌تری تنظیم کنید. گاهی اوقات ویندوز به صورت پیش‌فرض از کارت شبکه‌ای استفاده می‌کند که سریع‌ترین کارت شبکه روی سیستم شما نیست.

۳- در بخش Network Adapter تیک گزینه Modify All Network Adapters را بزنید.

۴- در پایین برنامه، گزینه Optimal settings را انتخاب کنید.

۵- حتما کلید Apply changes در پایین پنجره این برنامه را کلیک کنید و بعد تایید شود که کامپیوتر ریستارت شود تا این تنظیمات اعمال شده و شاهد افزایش سرعت اینترنتی باشید.

برخی از تنظیمات دیگری که در برنامه TCP Optimizer اعمال کردیم؛ در تصویر زیر مشخص است:

نرم‌افزار SG TCP Optimizer

این هم یک ویدئو کوتاه برای استفاده از نرم‌افزار SG TCP Optimizer و بهینه‌سازی پروتکل TCP:

به یاد داشته باشید که ترفندهای افزایش سرعت اینترنت خانگی زیادی داریم که شاید از دستکاری و تنظیم پروتکل TCP ساده‌تری و سریع‌تر باشند. همین‌طور، یک روش افزایش سرعت اینترنت روی کامپیوتر و لپ‌تاپ که بسیار موثر است و قطعا جواب می‌دهد؛ ترکیب چند اینترنت با یکدیگر است.

لینک دانلود نرم‌افزار SG TCP Optimizer


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا