راهنمای خرید

معرفی ۵ آنتن تقویتی وای‌فای

بسیاری از کاربران برای مودم‌های موبایل آنتن تقویتی و خارجی خریداری می‌کنند و آنتن‌های ۴G بیشتر در بورس هستند.

ولی می‌توان با خرید آنتن وای‌فای و اتصال به مودم یا روتر بی‌سیم، قدرت شبکه وای‌فای را بیشتر کرد. همه مودم‌ها یا روترها برای اتصال دستگاه‌ها دیگر به وای‌فای از آنتن برخوردار هستند ولی برخی محصولات دارای آنتن داخلی بود و برخی دیگر از روترها از آنتن‌های خارجی بهره می‌برند.

در این میان، باز برخی مودم‌ها و روترها اجازه نصب آنتن خارجی را می‌دهند و اصطلاحا آنتن‌های آن‌ها جداشدنی هستند ولی برخی محصولات دیگر آنتن‌های جدانشدنی دارند.

بنابراین، اگر شما یک مودم یا روتر بی‌سیم با آنتن‌های جداشدنی دارید؛ این شانس را پیدا کردید که در صورت عدم رضایت از سرعت وای‌فای روی هر باند رادیویی، آنتن‌های قوی‌تری نصب کنید.

معمولا روی مودم‌ها یا روترها آنتن‌های وای‌فای با قدرت ۳ ، ۴ یا ۵ دسی‌بل نصب شده است. کمتر محصولی در بازار وجود دارد که قدرت آنتن وای‌فای آن بیشتر از ۵ سی‌بل باشد ولی آنتن‌های خارجی می‌توانید نصب کنید که قدرت‌های بسیار بیشتری داشته و مثلا ۲۰ سی‌بل یا ۲۵ سی‌بل هستند.

آنتن‌های تقویتی وای‌فای در دو مدل عرضه می‌شوند. یک مدل به صورت مستقیم به کانکتور آنتن روتر وصل شده و مصارف داخل خانه دارند. مدل دیگر با کابل آنتن به کانکتور آنتن روتر یا مودم وصل شده و می‌توانند دورتر از روتر نصب شوند یا مصارف خارج از خانه داشته باشند.

با در نظر گرفتن همه این نکات، ۵ آنتن زیر را برای تقویت هر دو باند رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پیشنهاد می‌کنیم:

۲ آنتن ۶ دسی‌بلی Highfine برای باندهای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز به همراه ۲ کابل U.fl/IPEX

این دو آنتن به طور مستقیم روی مودم یا روتر نصب شده و دارای کابل‌های U.fl/IPEX هم هستند که بتوانید آن‌ها را به یک کارت شبکه PCI نصب کنید.

قدرت آنتن‌دهی این محصولات ۶ دسی‌بل است و از سوکت RP-SMA سود می‌برند. این آنتن‌ها هر دو باند رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز وای‌فای را تقویت می‌کنند.

لینک خرید سایت آمازون

لینک خرید از سایت ایرانی

۵ آنتن تقویتی ANT-OS 002 برای باندهای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز

دارای قدرت زیادی نیستند و هر آنتن فقط ۲ دسی‌بل قدرت گیرندگی دارد ولی وقتی چندین آنتن روی یک مودم یا روتر نصب کنید؛ سرعت و محدوده پوشش‌دهی وای‌فای افزایش پیدا می‌کند.

نوع رابط آن‌ها Reverse SMA است و از نوع Omni هستند. هر دو باند رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز را پوشش می‌دهند و سیگنال‌ها را به صورت عمودی و افقی در هوا پخش خواهند کرد.

لینک خرید از سایت دیجی‌کالا

آنتن تقویتی باند ۲.۴ گیگاهرتز تی‌پی‌لینک TL-ANT2408C

شرکت تی‌پی‌لینک چندین آنتن وای‌فای خوب برای باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز دارد. دو مدل خوب برای باند ۲.۴ گیگاهرتز، آنتن‌های TL-ANT2408C و ANT24-0700 هستند.

آنتن ANT24-0700 قدرتی ۸ دسی‌بلی دارد و از طریق کابل به روتر یا کارت شبکه وصل می‌شود. یک آنتن Omni Directianl است. طول کابل ۱۳۰ سانتی‌متر است و سیگنال‌ها را در زاویه ۳۶۰ درجه افقی و ۱۵ درجه عمودی ارسال می‌کند.

لینک خرید از سایت ایسام

آنتن تقویتی وای‌فای باند ۵ گیگاهرتز مدل ART5674

اگر قصد دارید یک آنتن داخلی با اتصال مستقیم به روتر برای تقویت باند رادیویی ۵ گیگاهرتز بخرید؛ آنتن ART5674 با نوع رابط RP-SMA و قدرت ۹ دسی‌بل بسیار مناسب است. البته، احتمالا این آنتن را به سختی بتوانید در ایران پیدا کنید.

یک آنتن Omnidirectional با امپدانس ۵۰ اهم است. زاویه ۳۶۰ درجه افقی و ۱۵ درجه عمودی را پوشش می‌دهد و برای استانداردهای ۸۰۲.۱۱n/ac وای‌فای است.

لینک خرید از سایت غیر ایرانی

آنتن تقویتی فی‌نت ANT58-018PN برای باند ۵ گیگاهرتز

قدرت این آنتن ۱۸ دسی‌بل است و باید در بیرون از ساختمان نصب شود. نوع آنتن Panel Directional با مپدانس ۵۰ اهم برای تقویت سیگنال‌های باند رادیویی ۵ گیگاهرتز است. جهت تابش امواج در این آنتن به صورت خطی، افقی و عمودی است.

نوع رابط این آنتن فی نت N Type بوده که روی غالب روترهای بی‌سیم قرار می‌گیرد.

شرکت فی نت آنتن‌های تقویتی زیادی برای باند رادیویی ۵ گیگاهرتز دارد. مثلا، علاوه بر آنتن فوق می‌توانید آنتن تقویتی وای‌فای پارابولیک مدل ANT-011GS یا آنتن ANT58-016SN را بخرید.

لینک خرید از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا