آموزش

۱۰ آنتن وای‌فای با برد طولانی که می‌توانید در خانه درست کنید (آموزش ویدئویی)

نیازی به صرف هزینه‌های زیادی برای خرید آنتن وای‌فای یا توسعه‌دهنده وای‌فای نیست؛ خودتان یک آنتن وای‌فای مناسب بسازید

در حالی‌که آنتن‌های وای‌فای مدرن و پرقدرتی در بازار یافت می‌شود که می‌توانند سریع‌ترین اینترنت را برای شما فراهم کنند؛ ولی عمدتا گران‌قیمت هستند یا از مودم‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌کنند.

خوش‌بختانه، آنتن‌های وای‌فای فناوری بسیار پیچیده‌ای ندارند و شما می‌توانید بدون نیاز به صرف هزینه زیاد، در قالب پروژه‌های DIY برای خودتان بهترین آنتن‌ها را بسازید.

احتمالا در اینترنت یا برخی مقالات، ساخت آنتن وای‌فای با قوطی نوشابه یا ورقه‌های آلومینیوم را دیدید ولی این‌ها تنها روش‌های ساخت آنتن‌های وای‌فای پر قدرت برای باندهای فرکانسی مختلف وای‌فای نیستند.

در این مطلب می‌خواهیم به ۱۰ آنتن وای‌فای دوربرد DIY نگاهی بیندازیم که با بودجه بسیار کمی قابل ساخت و استفاده در خانه‌ها هستند:

Homemade Wi-Fi Antenna

اگر می‌خواهید از دست مشکلات آنتن‌دهی وای‌فای خلاص شوید ولی دو میلیون تومان برای خرید یک روتر جدید هزینه نکنید؛ ساخت این آنتن تقویتی وای‌فای خانگی را پیشنهاد می‌کنیم.

این آنتن را می‌توان به روش‌های مختلفی ساخت که یک روش آن در ویدئو بالا نمایش داده شده است. این آنتن نه تنها گیرندگی و ارسال سیگنال‌های وای‌فای را افزایش می‌دهد؛ بلکه همانند یک تقویت‌کننده امواج رادیویی نیز کار کرده و برای مکان‌های شلوغ بهترین بازدهی را دارد.

DIY Tin Can Wi-Fi Antenna

پروژه ساخت آنتن وای‌فای با قلع حلبی بهترین گزینه برای هر فردی است که می‌خواهد سریعا وای‌فای خانگی را بهبود دهد. کل هزینه ساخت این آنتن کمتر از ۵ دلار است.

تنها چیزی که برای این پروژه نیاز دارید؛ قوطی‌های فلزی دورریختنی است. به یاد داشته باشید که با ساخت این آنتن وای‌فای دوربرد، هم سرعت اینترنت خانه را افزایش می‌دهید و هم دامنه سیگنال‌ها بیشتر خواهد شد.

DIY Long Range Wi-Fi Antenna

با جمع‌آوری چند وسیله در دسترس که غالبا در همه خانه‌ها پیدا می‌شود؛ می‌توانید این آنتن تقویتی وای‌فای دوربرد را بسازید. به چیزهایی که نیاز دارید؛ یک قوطی یا لوله فلزی، کابل مسی اندازه ۱۲ و لحیم‌کاری آهن.

وقتی این آنتن را بسازید و به روتر وصل کنید؛ به محض روشن کردن روتر و اتصال به وای‌فای، خودتان متوجه می‌شوید که می‌توانید در دورترین نقاط خانه هم می‌توانید به یک اینترنت پرسرعت وصل شوید.

Wi-Fi Signal Catcher

به راحتی می‌توانید یک گیرنده سیگنال انعطاف‌پذیر برای خانه بسازید که علاوه بر سیگنال‌های وای‌فای، برخی خدمات تلفن‌های اینترنتی مانند VOLTE را نیز جوابگو باشد.

شما باید یک آنتن وای‌فای و بشقابی برای گیرندگی سیگنال‌ها طراحی و با یکدیگر ترکیب کنید. پس از ساخت این آنتن، باید هنوز آن را تنظیم کنید تا به طور موثری کار کند. با دادن اندکی ارتفاع و افزایش زاویه بشقاب آنتن می‌توان بهترین اینترنت و گیرندگی سیگنال وای‌فای را داشت.

Dual Band Wi-Fi Repeater

این ویدئو روش ساخت یک آنتن وای‌فای دو بانده تقویت‌کننده را آموزش می‌دهد. دیگر نیاز نیست با هزینه زیاد یک آنتن دو بانده برای تقویت سیگنال‌های ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز خریداری کنید.

البته، دقت کنید که باید روتر یا مودم روتر شما از وای‌فای دو بانده پشتیبانی کند. پس از ساخت این آنتن وای‌فای، سیگنال‌های آنتن همه اتاق‌ها را پوشش می‌دهد.

Wi-Fi Scanner Made Using ESP8266

اگر تصمیم دارید از اینترنت و وای‌فای برای استریم ویدئو یا دانلود جلسات تصویری کاری استفاده کنید؛ توانایی اسکن و تجزیه و تحلیل سرعت وای‌فای بسیار مهم است.

برای مثال می‌خواهید بدانید سرعت اینترنت شما برای یک تماس ویدئویی در اپلیکیشن زوم یا برقراری یک جلسه کاری تصویری در اسکایپ کافی است یا خیر!

یک ابزار تجزیه و تحلیل وای‌فای DIY به شما کمک بزرگی خواهد کرد. تمام آنچه که می‌خواهید در مدت زمانی چند ساعته آماده می‌شود. برای تشخیص سیگنال‌ها هم از یک برنامه اندرویدی استفاده می‌کنید.

Long Range Wi-Fi MSP/PPM

اگر از دستگاه‌های Wi-Fi MSP / PPM استفاده می‌کنید؛ حتما متوجه شدید که برد وای‌فای آن‌ها در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها بسیار کم است.

برای حل این مشکل می‌توانید یک ماژول ESP8266 خریداری کنید تا برد وای‌فای طولانی‌تر شود. برای برنامه‌ریزی این ماژول هم باید از کامپیوتر Arduino IDE استفاده کنید. در این هک به یک آنتن خارجی نیاز نیست. آموزش کامل افزودن ماژول ESP8266 به Wi-Fi MSP / PPM

Ultra-Long Range Wi-Fi Router

به جای خرید یک روتر با دامنه برد سیگنال‌های وای‌فای طولانی که گران‌قیمت است؛ با ابزارهای ساده و مناسبی، روتر موجود خود را تبدیل به یک وای‌فای دوربرد کنید. فقط به یک میکروکنترلر، آنتن پرقدرت و آداپتور وای‌فای نیاز دارید.

این هک جایگزین مناسبی برای خرید یک توسعه‌دهنده یا تقویت‌کننده وای‌فای گران‌قیمت است. با این دستگاه مطمئن باشید کل محل زندگی خود را زیر پوشش وای‌فای می‌برید.

ساخت آنتن وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز از ضایعات

با این پروژه DIY می‌توانید ضایعات قدیمی خانه را به یک تقویت‌کننده آنتن وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز تبدیل کنید.

محصول نهایی باعث افزایش سرعت وای‌فای و پایداری فوق‌العاده سیگنال‌ها و اتصال شما می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید از تمام پهنای‌باند اینترنت خود نهایت استفاده را ببرید.

DIY 1KM Wi-Fi Antenna

غالب مودم‌ها و روترهای اطراف ما برد وای‌فای کوتاهی دارند و ما مرتبا ناچار هستیم خودمان را در محوطه پوشش‌دهی آن‌ها قرار دهیم.

در این هک ساده، با ابزارهای بسیار پیش پا افتاده‌ای که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود؛ یک تقویت‌کننده و بهبوددهنده وای‌فای می‌سازید تا دیگر مجبور نباشید مرتبا نزدیک روتر زندگی کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
makeuseof

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا