آموزشویدیو

چگونه برای خودمان یک آنتن وای‌فای پر قدرت دوربرد بسازیم؟ (آموزش ویدئویی)

بسیاری از اوقات سرعت وای‌فای خانه کلافه‌مان می‌کند. مودم یا روتر سرعت پایینی دارد یا آنتن‌دهی خوبی ندارد و سیگنال‌های وای‌فای به چند اتاق آن طرف‌تر نمی‌رسند.

همیشه بهترین راه‌کار خرید یک مودم یا روتر جدید نیست. به‌ویژه، این موضوع برای کاربران ایرانی کاملا صادق است چون خرید یک روتر خوب دو بانده که واقعا مشکل آنتن‌دهی وای‌فای را رفع کند؛ هزینه‌ای ۲ میلیون تومان به بالا دارد.

اگر یک فرد فنی و گیک باشید؛ به سادگی می‌توان با هر چیزی آنتن قوی و دوربردی برای روتر وای‌فای ساخت و جایگزین آنتن‌های معمولا ۴ الی ۵ دسی‌بلی روترها کرد.

اگر روتر شما قدیمی است و فقط روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند. که دیگر تعویض آنتن و استفاده از یک آنتن قوی‌تر، حتما جواب می‌دهد.

آنتن‌های وای‌فای چیز پیچیده‌ای نیستند و فرآیند مهندسی بسیار ساده‌ای دارند. شما با گیره‌های فلزی، سوزن ته گرد، گیره کاغذ، درب بطری‌های نوشابه، درب بطری‌های شیر خشک بچه و خیلی چیزهای دیگر می‌توانید یک آنتن وای‌فای دوربرد برای خودتان بسازید.

آموزش‌های زیادی روی اینترنت برای ساخت آنتن وای‌فای پیدا می‌شود. دو آموزش خوب برای ساخت آنتن وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز را می‌توانید در instructables و jacobsalmela بخوانید.

ولی یکی از بهترین و ساده‌ترین آموزش‌های ویدئویی که در اینترنت برای ساخت آنتن وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز پیدا کردم؛ ویدئویی از موسسه QThink است. 

در این ویدئو به صورت گام به گام و خیلی ساده، با ابتدایی‌ترین ابزارها و وسایلی که در هر خانه‌ای یافت می‌شود؛ یک آنتن وای‌فای قوی و دوربرد ساخته که حتی می‌تواند امواج رادیویی وای‌فای همسایه شما را هم بگیرد.

این آنتن مخصوص استفاده در فضای باز است تا سرعت وای‌فای را چندین برابر کند. با هم این ویدئو کوتاه ولی جذاب را ببینیم:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا