راهنمای خرید

ایرانسل فروش مودم رومیزی جدید TF-i60 S1 را آغاز کرد: سرعت اینترنت ۳۰۰ مگابیت، وای‌فای دوبانده و قیمت ۱.۵ میلیون تومان

مودمی با پشتیبانی از اینترنت همراه و ثابت 4G LTE/TD-LTE

ایرانسل به طور رسمی فروش مودم تولید داخل TF-i60 S1 را روی سایت فروشگاهی خود آغاز کرد. این مودم با قیمت ۱.۵۸۷.۰۰۰ هزار تومان به همراه سیم‌کارت و بسته اینترنت TD-LTE از هم‌اکنون قابل سفارش و خریداری است.

چندی پیش بود که ایرانسل از خط تولید مودم بومی TF-i60 S1 رونمایی کرد و وعده داد این مودم ۴G/TDLTE به زودی‌ روانه بازار می‌شود.

فعلا ایرانسل اطلاعات جزئی زیادی درباره این مودم در صفحه تجاری آن ارائه نداده است و به چند ویژگی کلی درباره مودم مانند رده LTE Cat 6 یا پشتیبانی از اینترنت ۴G و ۴.۵G و TD-LTE بسنده کرده است.

مودم TF-i60 S1 از نظر ظاهری و بسیاری از مشخصات مشابه مودم TF-i60 H1 معروف (هواوی B612) است ولی چند تفاوت بسیار بزرگ مانند پردازنده‌های متفاوت دارد.

مشخصات مودم ایرانسل S1

این مودم دارای وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac است و از نشانگر فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز برخوردار است.

در مشخصات گفته شده برای این مودم پیش از این، تصور می‌شود از وای‌فای تک بانده و اینترنت LTE Cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت برخوردار است ولی اینک سایت ایرانسل و همین‌طور دفترچه راهنمای منتشر شده برای آن، مشخص است وای‌فای دو بانده دارد و از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت است.

همین‌طور، چهار درگاه شبکه LAN/WAN به همراه کلید روشن/خاموش مودم دارد و انگار دیگر خبری از درگاه خط تلفن RJ11 نیست.

قیمت این مودم در سایت ایرانسل با همراه انتخاب یک بسته اینترنت TD-LTE با حجم ۲۴ گیگابایت سه ماهه، ۱ میلیون و ۵۸۷ هزار تومان زده شده است که اگر این مشخصات درست باشد؛ قیمت و هزینه بسیار مناسب و به‌صرفه‌ای است.

قیمت مودم ایرانسل S1 با بسته اینترنت TD-LTE شش ماهه ۴۰ گیگابایت می‌شود ۱ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان است و اگر بسته ۱ ساله ۸۰ گیگابایت را انتخاب کنید؛ قیمت مودم و بسته و سیم‌کارت جمعا ۱ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان است.

امیدواریم در روزهای آینده، اطلاعات جزئی و دقیق بیشتری درباره مودم S1 ایرانسل به دست بیاوریم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫18 دیدگاه ها

  1. سلام.فرق B612s-25d,B612s-50d وB612-233 که هرسه درایران بفروش می رسند چیست؟درضمن درخود سایت هواوی مدلی بنام router2proهم وجود دارد که اتفاقا آنهم درایران بفروش میرسد.احتمالا نام اصلی یکی ازسه مودم بالاست.راهنمایی بفرمایید و اینکه اگر سیم کارت td-lte مبین نت را داخل مودم اریجینال بگذارم می توانم از سقف سرعت عبور کنم؟

    1. گفته می‌شود مودم B612-233 به هیچ طریقی آنلاک نمی‌شود و این تفاوت بزرگ آن با B612s-25d است که به راحتی آنلاک می‌شد

    1. دوست عزیز
      ما هنوز اطلاعات دقیقی از مودم ایرانسل S1 نداریم ولی ظاهرا شایعات و گمانه‌زنی‌های اولیه درباره آن اشتباه بوده و مودم Leanotek نیست. در دفترچه راهنمای این مودم که توسط سایت ایرانسل منتشر شده است؛ به دو چراغ وای‌فای برای فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز اشاره شده است

    2. با سلام.
      دو بانده درست می باشد.
      مودم مذکور دارای دو باند فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگا هرتز جهت ارتباط وای فای می باشد. با توجه به اینکه فرکانس ۲.۴ در اکثر مودم های دیگر موجود است جهت سهولت ارتباط و افزایش باند فرکانسی از فرکانس ۵ گیگ استفاده شده است.

  2. با سلام خدمت متخصصین محترم شبکه‌چی،
    با توجّه به مشخّصات ناقص ارائه‌شده توسّط ایرانسل برای محصول ایرانی، به نظر شما تفاوت میان H1 در مودم هوآوی و S1 مودم ایرانی چیست؟
    در ضمن اینجانب بی‌صبرانه منتظر کالبدشکافی و اعلام نظر شما در رابطه با کیفیت مودم جدید است. آیا می‌توانید تاریخ دقیقی در این زمینه اعلام بفرمایید؟
    قبلاً از زحمات شما سروران گرامی در ارائهی مطالب صحیح و ناب سپاسگزارم.
    با احترام فراوان

    1. سلام دوست عزیز
      شما لطف و محبت دارید
      نمی‌توانیم تاریخ مشخصی برای بررسی مودم S1 بگوییم؛ چون واقعا به همکاری ایرانسل و شرکت‌های فروشنده بستگی دارد. ما که مشتاقانه لحظه‌شماری می‌کنیم این مودم را از نزدیک بررسی کنیم. حتما سعی می‌کنیم در روزهای آینده مشخصات کامل‌تری درباره مودم ایرانسل S1 ارائه بدهیم تا حداقل از نظر مشخصات تکلیف ما روشن باشد.

  3. من تصمیم به خرید دارم ولی شک دارم S1 بخرم یا ۴۰۰ت بیشتر H1. پینگ و سرعت اینترنت دو عامل بزرگ در تصمیم گیری هست. لطفا یک تحلیل جامع از این مودم بگذارید

  4. سلام
    ما امروز به دستمون رسید ولی هنوز سیم کارت فعال نشده.
    مطمئنا اون چیزی نیست که تو مقاله قبلی گفتید
    امیدوارم شما هم زودتر مقاله جدیدتون رو در موردش منتشر کنید

  5. سلام ما استفاده کردیم خیلی از مدل H1 بهتره. دو باند داره ولی روی هر گوشی باند ۵G نمیاد. توی نقاط ضعیف هم خوب آنتن میده

    1. سلام
      میشه دقیقا بفرمایید چیش بهتره؟
      سرویس من هنوز فعال نشده و دارم با سیم کارت موبایل از S1 استفاده میکنم و تو همه زمینه ها از H1 ضعیفتره

      ۱- سرعت اتصال به مودم در S1 کمتره
      ۲- آنتن دهی وایفای ضعیفتر
      ۳- سیگنال دهی ۴G ضعیفتر
      ۴- کنترل پنل ناقص تر، مثلا نظارت والدین رو نداره یا مدیریت کاربران رو نداره که خیلی برنامه کارآمدی است در H1
      ۵- هیستوری داده ها نداره
      ۶- پیامک نمیشه باهاش ببینی، حالا کاری نداریم که برای سیم کارتهای ثابت شاید فرقی نکنه
      ۷- سرعت اینترنت نصفه دقیقا و حتی پایین تر. همین امروز صبح سرعت دانلودم با S1 نهایت میشد ۱ مگابایت در ثانیه در حالیکه با H1 میرفت بالای ۲ مگابایت . حتی سرعت اینترنت گوشیم ۲۰ درصد بالاتره از S1
      ۸- اپلیکیشن تحت گوشی براش بیرون نداده اند در حالیکه هوآوی داره و نسبتا هم خوب از پس کنترل مودم بر میاد هر چند از طریق وب هم دسترسی بهش هست
      ۹- پورت LAN نوسان در شناسایی پروتکل ارتباطی داره. گاهی میزنه ۱۰۰ و گاهی میزنه ۱۰۰۰ مگا بیت
      ۱۰- سرعت وایفای نصفه دقیقا و در حالت ۲.۴ گیگاهرتز به زیر نصف هم میرسه. با H1 من با سرعت فیکس ۳۰۰/۳۰۰ مگابیت میرسم و تونستم با ترکیب پورت ۱۰۰۰ مگابیتی لن کامپیتور، یک فایل رو با سرعت ۲۰ مگابایت در ثانیه ترنسفر کنم. این سرعت با S1 دقیقا نصفه و کمتر حتی چرا که پایداری شبکه پایین تره به خاطر سیگنال ضعیفترش و سرعت مدام تغییر میکنه و میانگین میاد پایین

      خلاصه من هیچ برتری ای ندیدم جز همون باند ۵ گیگاهرتزی که اون هم سرعتش پایینه در ترنسفر شبکه داخلی و به زور به ۱۵۰ مگا بیت میرسه در حالیکه تو تبلیغاتش زده وایفای ac. آیا سرعت ac 150 مگا بیته؟ در حالیکه H1 نسل ۴ محسوب میشه اما سرعت واقعیش ۳۰۰ مگابیته. و بعد نسل ۵ وایفای زیر ۱۵۰ مگابیت؟

      اصلا داشتن وایفای نسل ۵ با ۳۲ یوزر ساپورت در حالیکه سرعت اینترنت به زور میرسه به ۱۵-۱۶ مگابیت در ثانیه، چه ارزشی داره؟
      مشکل اصلی این مودم اینه که سرعت اینترنتش به جای افزایش پیدا کردن، کاهش هم پیدا کرده چرا که به وضوح MiMo 4×4 نیست و حتی آنتنهای خارجیش هم حذف شده تو مدل جدید. VoIP که مهم نیست نداره
      من انتظار Cat6 داشتم با وایفای سریع گیگا بیتی که برآورده نشده و احساس بسیار بدی دارم که سرم بد جور کلاه رفته با این تبلیغات غلط انداز و نصفه نیمه.

      و دنبال راهی هستم تا از ایرانسل بابت این مشخصات گمراه کننده و اشتباه شکایت کنم.(بعد از فعال شدن سرویس و تست با سیم کارت ثابت)

      چرا که خیلی ها مثل من گول ارزون تر بودنش رو میخورند (که البته برای من ارزان تر بودنش مهم نبود، فکر میکردم وایفای AC است)، در حالیکه این کالا در تمامی سطوح نسبت به مدل معروف H1 ضعیفتره و بدیهی است که آپشن برداری بایت قیمت رو هم پایین بیاری. اما کاهش قیمت متناسب با کاهش کیفیت کالا نبوده و نیست.

      حتی آداپتورش ضعیفتر شده و ۵ ولتی است در برابر ۱۲ ولتی H1. شاید در وهله اول شائبه راندمان بالاتر پیش بیاد ولی در عمل وقتی شما همه چیت ضعیفتر از قبل شده، چه لزومی به یک آداپتور قوی هست؟ همین آداپتور ضعیفتر حجت رو تمام میکنه که ما با یک کالای با پرفورمنس پایین تر مواجه هستیم و آنتن دهی ضعیفتر گواه همین مدعاست!

      حداقل ۱۰ مورد از ضعفهاش نوشتم و از خیلی چیزهای دیگه مثل منوهای بدون کاربرد و عدم انعطاف در تنظیمات حرفی به میان نمیارم

      با این وجود فقط شما ۳ مورد از مزایای این مودم بنویسید (منهای باند ۵ گیگ که کارایی اش رو عرض شد در عمل ضعیف تر هم هست و البته دستگاههای قدیمی تر و بسیاری از موبایل های ۲ سال پیش ساپورت نمیکنه اون باند رو) من میگم خیلی بهتره از H1

      ممنون

      1. من مودم H1 نداشتم.
        اما از لحاظ سرعت و کیفیت آنتن دهی مودم s1 موافقم با شما و در بقیه‌ی موارد نظری ندارم (ظاهرا شما کاربر حرفه‌ای‌تری نسبت به من هستید).
        سرعت سیم کارت ۴g روی مودم با روی گوشی فرق داره!!! مگه می‌شه! تازه مودم ظاهرا باید قوی‌تر و بهتر عمل کنه. روی مودم با سیم کارت ۴g سرعت دانلود ۱۶ و آپلود حداکثر حداکثر گل بکاره ۴ مگابیت بر ثانیه در سایت speedcheck به من نشون می‌ده، در حالی که همون سیم کارت روی گوشی سرعت دانلود ۲۵ و آپلود ۲۰ مگابیت بر ثانیه به من نشون می‌ده در سایت speedcheck.
        به پشتیبانی ایرانسل هم گفتم و جواب درست ندادن، خیلی بی ادبن، هنوز حرف تموم نشده گفت‌وگو رو می‌بندن.
        اصلا این مودم رو نخرید. بیشتر هزینه کنید و مودم خوب بخرید تا گیر این مشکلات نیافتید.

  6. سلام من یه مقاله از سایتتون خوندم که نوشته بودین پشتیبانی مودم های td lte چون تازه وارد ایران شدن خیلی ضعیفه و از لحاظ سرعت و پوشش دهی مشکل دارن. این موارد برطرف شدن یا هنوز به روال قبل مشکلات کاربران برقراره؟ برای بازی آنلاین این سرویس هارو پیشنهاد میکنین؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر به مرور پشتیبانی از مودم‌های TDLTE بهتر شده است؛ مثلا فریم‌ویرو مودم Tf-i60 آپدیت شد و باقی مودم‌ها نیز مشکلاتی داشتند که برخی رفع شدند.
      اما اینترنت TDLTE ماهیتا و ذاتا تاخیر زیادی دارد و برای مصارفی مانند گیم خوب نیست؛ برای دانلود بد نیست و می‌شود روش حساب کرد ولی برای استریم ویدیو و گیم چندان موفق ظاهر نشده است. شرکت‌ها می‌گویند سرعت ۴۰ مگابیت ولی در عمل سرعت خیلی‌ پایین‌تر و تاخیر زیاد است.
      برای مصارف عمومی و عادی اینترنت مانند وب‌گردی خوب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا