فناوری

ایرانسل مودم TF-i60 S1 را در ایران تولید می‌کند

مودمی برای استفاده از اینترنت FDD و TD-LTE

شرکت سامانه آزمای قائم با حمایت شرکت ایرانسل مودم TF-i60 S1 را در داخل ایران تولید و بومی‌سازی می‌کند.

آن‌طور که ایرانسل خبر داده است؛ مودم TF-i60 S1 همانند مودم ایرانسل TF-i60 H1 یک مودم برای استفاده از اینترنت موبایل و اینترنت ثابت ۴G LTE پشتیبانی می‌کند.

به این معنی که می‌توان به هر دو اینترنت پرسرعت همراه (FD-LTE) و اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) وصل شد. احتمالا، این مودم از نظر ظاهری و مشخصات داخلی همانند مودم ایرانسل TF-i60 H1 است که خود این مودم یک نسخه سفارشی‌سازی شده از مودم هواوی B612 است.

ایرانسل می‌خواهد با کمک دو شرکت دیگر و به جهت حمایت از بومی‌سازی تجهیزات شبکه در ایران، برنامه دارد ماهیانه بیش از ۱۵ هزار دستگاه مودم TF-i60 S1 در کشور تولید کند.

در مراسم راه‌اندازی خط تولید این مودم مدیرعامل ایرانسل، ابراز امیدواری کرد با توسعۀ روند حمایت از بومی‌سازی تجهیزات ارتباطی، کشور شاهد قطع وابستگی در واردات و استفاده از تولیدات داخلی باشد و از خروج ارز از کشور جلوگیری و به ایجاد اشتغال کمک شود.

در مراسم راه‌اندازی خط تولید این مودم که صبح سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، در مجتمع عقیق شهر کرج برگزار شد؛ بیژن عباسی آرند گفت: «ایرانسل توجه به بومی‌سازی و کمک به تولید داخلی تجهیزات فناوری‌اطلاعات و ارتباطاتِ مورد نیاز اپراتور را از حدود دو سال پیش، با جدیت بیشتری پیگیری کرده و هم‌اکنون، بومی‌سازی بسیاری از انواع تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز، به نتیجه رسیده و امروز، تولید نخستین مودم بومی با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت پرسرعت ثابت و همراه، رسماً آغاز می‌شود.»

ایرانسل تولید اسمارت‌فون بومی را هم در دستور کار خود قرار داده است. حتما در خبرهای بعدی سعی می‌کنیم اطلاعات بیشتری درباره مودم تولید داخل ایرانسل TF-i60 S1 منتشر کنیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. این مودم همین الانم در بازار اومده و مودم ایرانسل tfi60 با سریال نامبر G5Q شروه میشه داره دست مردم میرسه . شارژر سفید رنگ داره و انلاک هم نمیشه . بردشم دقیقا همونیه که اون بالا عکسشا گذاشتید . فقط فرقش اینه روش زده هوایی . اما هوایی نیست و فروشنده ها هم فهمیدند و مودمهای قدیمی را دارند به قیمت بالاتر نسبت به اینا میفروشند . میگند خرابیشم زیاده . حواستون باشه از اینا بهتون نفروشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا