راهنمای خرید

راهنمای خرید بسته اینترنت موبایل ایرانسل در سال ۱۴۰۱

بررسی بسته‌های اینترنت موبایل ایرانسل پس از تغییرات اخیر و حذف بسته‌های طولانی‌مدت

ایرانسل بسته‌های حجمی طولانی‌مدت و محبوب اینترنت موبایل خود را حذف کرده است و دیگر خبری از بسته‌های سه ماهه، شش ماهه و یک ساله نیست. حتی خبری از بسته‌های یک ماهه ۱۰ گیگابایت و بیشتر هم نیست!

فرای این موضوع که مشترکان ایرانسل قبلا باید برای هر گیگابایت اینترنت موبایل، مبلغ ۲ هزار و ۹۵۰ تومان پرداخت می‌کردند ولی اکنون باید برای هر گیگابایت اینترنت موبایل حداقل ۴ هزار و ۳۰ تومان بپردازند؛ خرید بسته طولانی مدت یا حجم بالا به یک چالش و معضل بزرگ تبدیل شده است. چه بسته‌ای بخریم که نیاز یک ماه اینترنت ما را برطرف کند؟

بیشترین بسته اینترنت موبایل ایرانسل یک ماهه، بسته ۷ گیگابایتی به قیمت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان است. اگر شما قبلا در طی یک ماه حدود ۵۰ گیگابایت مصرف اینترنت داشتید؛ اکنون احتمالا باید ۷ الی ۸ بار بسته ۷ گیگابایت یک ماهه را خریداری و تمدید کنید تا بتوانید به مصرف اینترنت گذشته خود برسید یا اینکه سراغ بسته‌های دو ماهه و چهار ماهه بروید که باز هم باید مرتبا تمدید شوید.

سوال اساسی اینجا است که با این وضعیت، استفاده از اینترنت موبایل برای کارهای عادی و روزانه در خانه و دفتر کار و دانشگاه، به صرفه است؟ بهتر نیست سراغ اینترنت‌هایی برویم که بسته‌های با حجم بالاتر داشته باشند؛ مانند اینترنت TD-LTE یا اینترنت ADSL و VDSL؟

در این مطلب، نگاهی به بسته‌های اینترنت موبایل ۱ ماهه، ۲ ماهه و ۴ ماهه ایرانسل در سال ۱۴۰۱ خواهیم انداخت تا ببینیم به صرفه‌ترین بسته اینترنت موبایل ایرانسل کدام است:

بسته یک ماهه اینترنت موبایل ایرانسل

ایرانسل در فروردین ماه امسال، بسته‌های اینترنت یک ماهه ۱۰ گیگابایت و بالاتر را حذف کرد. اکنون، بیشترین بسته‌ای که می‌توانید بخرید؛ بسته ۷ گیگابایت یک ماهه به قیمت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) است. اگر این بسته را خریداری کنید؛ قیمت هر گیگابایت اینترنت موبایل ایرانسل برای شما حدود ۴ هزار و ۳۰ تومان آب می‌خورد.

اگر طرفدار خرید بسته‌های یک ماهه هستید و بیشتر از ۷ گیگابایت حجم در طول یک ماه نیاز دارید؛ چاره‌ای جز تمدید چندین باره این بسته ندارید. عمده مشکل و نارضایتی کاربران هم از این وضعیت است. حداقل انتظار این است که حالا که اپراتورها می‌خواهند هزینه اینترنت را افزایش دهند؛ حداقل نیاز کاربران را ببینند. چه اشکالی دارد بسته اینترنت ۱۰ گیگابایت یا ۱۵ گیگابایت یا ۳۰ گیگابایت یک ماهه با همین قیمت هر گیگابایت ۴ هزار تومان ارائه بدهند؟

راهنمای خرید بسته اینترنت موبایل ایرانسل در سال ۱۴۰۱

پس از بسته ۷ گیگابایت یک ماهه، اگر بخواهید هزینه کمتری بکنید؛ باید سراغ خرید بسته ۵ گیگابایت یک ماهه به قیمت ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان بروید که قیمت هر گیگابایت برایتان ۴ هزار و ۷۲۰ تومان تمام می‌شود که گران‌تر از بسته ۷ گیگابایت می‌شود.

بسته‌های بعدی یک ماهه ایرانسل فعلا بسته‌های ۴ گیگابایت به قیمت ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان، بسته ۳ گیگابایت به قیمت ۱۹ هزار تومان، بسته ۲ گیگابایت به قیمت ۱۴ هزار تومان و بسته ۱ گیگابایت به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

همان‌طور که می‌بینید؛ خرید بسته ۷ گیگابایت ۱ ماهه به صرفه‌تر از سایر بسته‌ها است. حتی اگر یک کاربر کم مصرف هستید و در ماه ۳ الی ۴ گیگابایت مصرف اینترنت دارید؛ باز خرید بسته اینترنت ۵ گیگابایت ۱ ماهه برایتان به صرفه‌تر است.

اصلا خرید بسته ۱ گیگابایت یا ۲ گیگابایت را توصیه نمی‌کنیم؛ چون در این صورت شما برای هر گیگابایت اینترنت موبایل ایرانسل حدود ۱۰ هزار تومان پول می‌دهید.

بسته ۲ ماهه و ۴ ماهه اینترنت موبایل ایرانسل

اگر حجم مصرف اینترنت شما بیشتر از ۷ گیگابایت در ماه است یا اینکه یک بسته اینترنت چند ماهه می‌خواهید؛ باید یکی از بسته‌های ۲ ماهه یا ۴ ماهه ایرانسل را انتخاب کنید.

همان‌طور که اشاره شد؛ ایرانسل در فروردین ماه امسال، بسته‌های طولانی مدت سه ماهه، شش ماهه و یک ساله را حذف کرده است و دیگر شما نمی توانید مثلا بسته ۷۲ گیگابایت یک ساله یا ۲۴ گیگابایت سه ماهه را خریداری کنید.

راهنمای خرید بسته اینترنت موبایل ایرانسل در سال ۱۴۰۱

همه بسته‌های طولانی مدتی که فعلا ایرانسل اجازه خرید می‌دهد؛ بسته ۱۰ گیگابایت دو ماهه به قیمت ۳۶ هزار تومان و بسته ۱۵ گیگابایت چهار ماهه به قیمت ۶۲ هزار تومان است.

بسته ۱۰ گیگابایت دو ماهه به صرفه‌تر است؛ چون قیمت هر گیگابایت اینترنت حدود ۳ هزار و ۶۰۰ تومان می‌شود ولی قیمت هر گیگابایت اینترنت بسته ۱۵ گیگابایت چهار ماهه برابر با ۴ هزار و ۱۳۵ تومان است.

اگر شما در یک ماه، ۳۰ گیگابایت مصرف اینترنت دارید؛ می‌توانید سه بار بسته ۱۰ گیگابایت دو ماهه را خریداری و تمدید کنید.

بسته‌های اینترنت موبایل ارزان ایرانسل

اگر کاربر با حوصله‌ای باشید و بتوانید مرتبا بسته بخرید؛ این امکان وجود دارد که بسته‌های اینترنت ارزان‌تری از ایرانسل خریداری و مصرف کنید. هرچه‌قدر زمان بسته‌ها کاهش پیدا کند؛ قیمت آن‌ها هم افت می‌کند.

شما می‌توانید با خرید بسته‌های ۱ روزه، ۳ روزه، ۷ روزه و ۱۵ روزه، برای هر گیگابایت اینترنت موبایل ایرانسل، پول کمتری پرداخت کنید.

بسته ۱.۵ گیگابایت ۱ روزه ایرانسل فقط ۷ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد و بسته ۲.۵ گیگابایت یک روزه ایرانسل ۹ هزار و ۴۰۰ تومان است.

بسته ۱.۵ گیگابایت ۳ روزه ایرانسل قیمتی ۹ هزار تومانی و بسته ۲.۵ گیگابایت ۳ روزه این شرکت ۱۱ هزار تومان است.

راهنمای خرید بسته اینترنت موبایل ایرانسل در سال ۱۴۰۱

بسته ۱.۵ گیگابایت ۷ روزه ایرانسل با قیمت ۱۱ هزار تومان قابل خریداری و رزرو است و بسته ۲.۵ گیگابایت آن ۱۳ هزار تومان می‌شود.

بسته ۱.۵ گیگابایت ۱۵ روزه ایرانسل نیز به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و بسته ۲.۴ گیگابایت ۱۵ روزه به قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رود. ایرانسل یک بسته ۱۵ روزه ۵ گیگابایت هم دارد که ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مقایسه بین بسته ۵ گیگابایت ۳۰ روزه و ۵ گیگابایت ۱۵ روزه به ما می‌گوید خرید بسته ۵ گیگابایت ۱۵ روزه خیلی به صرفه‌تر است. بنابراین، اگر بتوانید بازه زمانی بسته‌های اینترنت انتخابی خود را کاهش دهید و به زیر ۱ ماه بیاورید؛ حجم بیشتر با قیمت کمتری می‌خرید.

بسته‌های اینترنت موبایل نامحدود ایرانسل

بسته‌های نامحدود شبانه اپراتورها، خیلی پیش‌تر از این افزایش قیمت اینترنت اخیر در فروردین ماه ۱۴۰۱، حذف شدند. ایرانسل فعلا فقط یک بسته اینترنت نامحدود شبانه ۲ الی ۷ صبح به قیمت ۸ هزار تومان دارد که بازه مصرف آن روزانه است و شما باید هر شب آن را خریداری و مصرف کنید.

البته، این بسته برای ترافیک‌هایی مانند دانلود فیلم یا بازی و استریم مناسب است ولی حواس‌تان باشد که این بسته هم یک آستانه مصرف مجاز دارد و مثلا شما نمی‌توانید چند صد گیگابایت اینترنت با این بسته در یک شب دانلود کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا