راهنمای خرید

راهنمای خرید بسته اینترنت همراه اول در سال ۱۴۰۱

چگونه از همراه اول بسته اینترنت موبایل بخریم که ارزان‌تر تمام شود؟

اینترنت موبایل گران شده است و بسته‌های اینترنت طولانی‌مدت و محبوب در دسترس نیستند. به طور جدی، در خطر کاهش مصرف اینترنت هستیم یا اینکه هزینه چند برابری برای داشتن دیتا روی موبایل و مودم بپردازیم.

امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت خرید بسته‌های اینترنت موبایل هستیم و نباید چشم بسته، بسته بخریم!

هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، بسته‌های اینترنت موبایل حجم‌دار و مدت‌دار خود را حذف کرده و بسته‌های گران‌قیمت با بازه زمانی و حجم پایین، باقی ماندند. شما اگر مشترک همراه اول هستید و در ماه مثلا ۱۵ گیگابایت اینترنت دیتا استفاده می‌کنید؛ دیگر بسته ۱۵ گیگابایت یک ماه آلفای پلاس در دسترس نیست و احتمالا ناچار می‌شوید دو بسته ۷ گیگابایت یک ماهه بخرید که هر بسته ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است.

همراه اول، بسته‌های اینترنت خود را در چهار مدل کوتاه مدت، بلند مدت، یک ماهه و نامحدود به فروش می‌رساند. ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت در شکل یک روزه هستند و گران‌ترین بسته‌های اینترنت هم در طرح بلند مدت ۴ ماهه به قیمت ۶۲ هزار تومان عرضه می‌شوند.

در این مطلب، می‌خواهیم نگاهی به بسته‌های اینترنت موبایل همراه اول در سال ۱۴۰۱ بیندازیم و ببینیم باصرفه‌ترین بسته‌ها کدام‌ها هستند و چگونه باید بسته‌های اینترنت خود را انتخاب کنیم که کمترین هزینه را بدهیم.

بسته اینترنت همراه اول یک روزه

خرید اینترنت هر روزه کمی سخت است ولی در عوض هزینه پایین‌تری برای شما دارد. همراه اول ۷ بسته اینترنت موبایل یک روزه دارد که ۲ بسته مختص سیم‌کارت‌های اعتباری است.

در میان این بسته‌ها، بسته اینترنت ۳ گیگابایت یک روزه به قیمت ۹ هزار و ۹۰۰ تومان از همه حجم بیشتری دارد و مناسب‌تر است؛ به شرط اینکه واقعا شما هر روز ۳ گیگابایت اینترنت مصرف کنید.

خرید بسته اینترنت همراه اول

اما بسته ۱ گیگابایت ۱ روزه به قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومان، هم به صرفه‌تر بوده و هم در نزد مشترکان همراه اول، محبوب‌تر است. ۱ گیگابایت ۱ ماه بیش از ۱۰ هزار تومان قیمت دارد.

اگر نمی‌خواهید بسته ۳ یا ۱ گیگابایت ۱ روزه همراه اول را خریداری کنید؛ می‌توانید بسته‌های ۷۵۰ مگابایت یا ۵۰۰ مگابیت این اپراتور به قیمت ۵ هزار و ۹۰۰ تومان و ۴ هزار و ۹۰۰ تومان را رزرو کنید. در نهایت، همراه اول یک بسته ۲۵۰ مگابایت روزانه هم به قیمت ۳ هزار و ۶۰۰ تومان دارد.

در این گروه، شاهد ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت موبایل همراه اول هستیم. انتخاب یک بسته از میان این ۷ بسته، می‌تواند در یک بازه زمانی طولانی، صرفه‌جویی بزرگی برای شما باشد.

بسته اینترنت همراه اول ۷ روزه

همراه اول ۷ بسته ۷ روزه به مشترکان خود پیشنهاد می‌دهد. این بسته‌ها نسبت به بسته‌های یک روزه، قیمت هر گیگابایت اینترنت آن‌ها بیشتر ولی از بسته‌های ۱ ماهه کمتر است. بسیاری از کاربران اینترنت همراه اول، تمایل به خرید این بسته‌ها دارند و به صورت هفتگی، بسته خود را تمدید کرده تا در طول ماه، هزینه کمتری بپردازند.

اولین بسته، ۶ گیگابایت یک هفته‌ای به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. بسته ۴ گیگابایت ۷۰ روزه همراه اول به قیمت ۱۶ هزار تومان و بسته ۲.۵ گیگابایت ۷ روزه به قیمت ۱۳ هزار تومان نیز انتخاب‌های خوب دیگری هستند.

خرید بسته اینترنت همراه اول

پس از آن‌ها، به بسته‌های ۱.۵ گیگابایت یک هفته‌ای به قیمت ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان و بسته‌های ۷۵۰ مگابیت و ۵۰۰ مگابیت و ۳۰۰ مگابیت و ۲۰۰ مگابیت می‌رسیم.

در حالی که بسته ۷ گیگابایت ۱ ماهه همراه اول قیمتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان دارد؛ بسته ۶ گیگابایت ۷ روزه به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان، بسیار به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است. تصور کنید شما در ماه ۳۰ گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنید؛ اگر بتوانید ۵ بسته ۶ گیگابایت ۷ روزه خریداری کنید؛ در پایان ماه نزدیک به ۲۰ هزار تومان صرفه‌جویی کردید.

بسته اینترنت همراه اول یک ماهه

پیش از تغییرات بسته‌های اینترنت در فروردین ماه و حذف بسته‌های مدت‌دار، بسته‌های اینترنت موبایل یک ماهه، محبوب‌ترین بسته‌ها در نزد کاربران اینترنت بودند. آن‌ها بسته‌های ۱۰ گیگابایت ۱ ماهه، ۱۵ گیگابایت ۱ ماهه، ۳۰ گیگابایت ۱ ماهه و نظایر این‌ها را خریداری و به خیالی آسوده، اینترنت خود را مصرف می‌کردند.

اما اکنون این بسته‌ها حذف شده و بیشترین حجم یک بسته ۱ ماهه شامل ۷ گیگابایت اینترنت به قیمت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان می‌شود. بسته‌های ۵ و ۴ و ۳ گیگابایت هم در دسترس هستند که هریک قیمت خود را به شرح جدول زیر دارند:

خرید بسته اینترنت همراه اول

در این گروه، بسته ۱۲ گیگابایت صبحانت به قیمت ۱۰ هزار تومان نیز خودنمایی می‌کند که برای دانلود و کارهای با ترافیک بالای اینترنت مناسب است.

پیشنهاد خرید بسته‌های ۲ گیگابایت و ۱ گیگابایت ۱ ماهه همراه اول را نمی‌کنیم؛ چون قیمت به ازای هر گیگابایت اینترنت بیشتری نسبت به بسته‌های اینترنت دیگر در این گروه را دارند.

بسته اینترنت همراه اول بلندمدت و نامحدود

بیشترین تغییرات و حذف بسته‌های اینترنت اپراتورها در این گروه اتفاق افتاده است. بسته‌های یک ساله، شش ماهه و سه ماهه حذف شدند و فقط دو بسته دو ماهه و چهار ماهه باقی ماندند.

خرید بسته اینترنت همراه اول

بسته ۱۵ گیگابایت چهار ماهه به قیمت ۶۲ هزار تومان و بسته ۱۲ گیگابایت دو ماهه به قیمت ۴۶ هزار تومان، تنها بسته‌های مدت‌دار چند ماهه همراه اول هستند.

این اپراتور یک بسته اینترنت موبایل نامحدود یک ماهه از ۱ بامداد تا ۱۱ صبح به قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان نیز ارائه می‌کند که البته چند ماه پیش حسابی پرسروصدا شد؛ چون اجازه دانلود بیش از ۱۰۰ گیگابایت در ماه را به کاربران نمی‌دهد.

نکته بسیار مهم: با وجود حذف بسته‌های مدت‌دار یا حجم‌دار همراه اول، هنوز در اپلیکیشن همراه اول و همین‌طور شماره‌گیری کد دستوری #۱۰۰۰* می‌توانید بسته‌های با حجم بالا و قیمت مناسب‌تر خریداری کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا