راهنمای خرید

مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت در سال ۱۴۰۱

ایرانسل یا مبین نت؟ مسئله این است ...

اینترنت TD-LTE ایرانسل را بخریم یا مبین نت؟ بسته‌های TD-LTE کدام یک ارزان‌تر است؟ کدام اینترنت TD-LTE بسته‌های حجم‌دار و مدت‌دار به‌صرفه‌تری دارد؟

حالا که بسته‌های مدت‌دار و محبوب اپراتورهای موبایل همراه اول و ایرانسل حذف شدند و عملا دیگر نمی‌توان از اینترنت موبایل و FDD برای دانلود و مصارف خانگی و کسب‌وکاری استفاده کرد و ارزان‌ترین و دسترس‌ترین اینترنت در حال حاضر، TD-LTE است؛ میان ایرانسل و مبین نت کدام‌یک بسته‌های ارزان‌تری دارند؟

هر دو شرکت در سال ۱۴۰۱، تغییرات اندکی در بسته‌های اینترنت TD-LTE خود ایجاد کردند و افزایش قیمت‌ها و دستکاری حجم بسته‌ها را داشتند ولی نه آن‌قدر که برای کاربران TD-LTE وحشتناک و اعتراض‌آمیز باشد و باعث شود این سرویس اینترنت نسل چهار ثابت، عنوان ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین اینترنت را از دست بدهد.

به‌ویژه که بزرگ‌ترین مزیت اینترنت TD-LTE، سرعت نزدیک به ۴۰ مگابیت آن روی اپراتورهای مختلف است؛ در حالی‌که اینترنت ADSL نهایتا ۱۶ مگابیت سرعت دارد و اینترنت VDSL و FTTH در دسترس همه کاربران نیستند. شما با خرید یک مودم TD-LTE و سیم‌کارتی از ایرانسل و مبین‌نت یا هریک از اپراتورهای ریسلر این‌ها، می‌توانید یک روزه صاحب اینترنت رومیزی و خانگی با سرعت نسبتا رضایت‌بخشی شوید.

برای استفاده از اینترنت TD-LTE به مودم نیاز دارید. هر دو شرکت ایرانسل و مبین‌نت مودم‌های خاصی به کاربران پیشنهاد می‌کنند که لاک شده هستند. البته، مودم‌های TD-LTE آنلاک هم در بازار یافت می‌شود که بهتر است نیم نگاهی هم به مزایا و معایب آنلاک مودم‌ها داشته باشید.

اگر یک ساعت درباره اینترنت تی دی ال تی ای این دو اپراتور صحبت کنیم؛ کار یک جدول مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت این دو شرکت را نمی‌کند. پس، بدون هیچ‌گونه معطلی سراغ جدول مقایسه بسته‌های ایرانسل و مبین نت می‌رویم.

مقایسه بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت

در زیر، جدول کامل بسته‌های اینترنت تی دی ال تی ای مبین‌نت و ایرانسل را مشاهده می‌کنید. مبین‌نت، بسته اینترنت ۷ روزه ندارد ولی هر دو شرکت، بسته‌هایی یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله دارند:

مقایسه بسته اینترنت TD-LTE
مشاهده نسخه بزرگ و واضح جدول، روی عکس کلیک کنید

چند نکته مهم درباره مقایسه بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت:

۱- به وضوح، قیمت بسته‌های اینترنت ایرانسل ارزان‌تر از بسته‌های اینترنت مبین‌نت است. برای مثال، بسته ۲۴ گیگابایت یک ماهه ایرانسل ۴۴ هزار تومان است ولی بسته ۲۵ گیگابایت یک ماهه مبین نت ۵۶ هزار تومان می‌شود.

بسته ۷۰ گیگ سه ماهه ایرانسل ۹۵ هزار تومان است ولی بسته ۸۰ گیگ سه ماهه مبین نت ۱۶۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

۲- مبین نت بسته‌های با حجم بالاتری دارد. مثلا، مبین‌نت بسته یک ساله با حجم‌های ۲۰۰ گیگ، ۶۲۰ گیگ، ۸۰۰ گیگ و ۱۱۰۰ گیگ دارد که البته دو بسته آخری در هر منطقه‌ای ارائه نمی‌شوند ولی باز شما در هر کجای ایران باشید؛ می‌توانید بسته ۶۲۰ گیگ یک ساله را فارغ از به صرفه بودن یا نه، خریداری کنید. بزرگ‌ترین بسته اینترنت یک ساله ایرانسل، ۳۶۰ گیگ است.

۳- شما به هزینه این بسته‌های اینترنت باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، هزینه خرید مودم TD-LTE (اگر ندارید) را هم اضافه کنید. می‌توانید از میان ارزان‌ترین مودم‌های ایرانسل یک مدل برای خود انتخاب کنید تا هزینه زیادی نپرداخته باشید.

۴- تنوع بسته‌های اینترنت ایرانسل بیشتر از بسته‌های مبین‌نت است که به شما اجازه می‌دهد دقیقا بسته‌ای متناسب با نیازتان انتخاب و خرید کنید.

۵- ایرانس چندین بسته شبانه و اقتصادی دارد که مبین‌نت فاقد آن‌ها است. برای افرادی که اهل دانلود و ترافیک بالای مصرف اینترنت هستند؛ بسته‌های ۱۰۰ گیگابایت، ۲۰۰ گیگابایت و ۳۰۰ گیگابایت ماهیانه با محدودیت ساعت ۲ الی ۷ صبح ولی قیمت‌های بسیار به صرفه ارائه شده است. همین‌طور، بسته‌های اقتصادی ۲ مگ، ۴ مگ و ۸ مگ ایرانسل برای افراد کم مصرف در نظر گرفته شده است.

۶- مبین‌نت برای افرادی که تازه ثبت‌نام کرده و می‌خواهند برای اولین بار از اینترنت TD-LTE استفاده کنند؛ طرح‌های ورودی جداگانه‌ای در نظر گرفته است. جدول بالا مربوط به خرید بسته‌های اینترنت در دفعات بعدی است.

ایرانسل بهتر است یا مبین نت؟

در نهایت برای تصمیم‌گیری درباره خرید اینترنت TD-LTE، علاوه بر قیمت بسته باید قیمت سیم‌کارت و مودم، طرح‌های ورودی و تشویقی ثبت‌نام اولی اپراتورها، مناطق پوشش‌دهی، سرعت اینترنت و خدمات پشتیبانی و پاسخ‌گویی شرکت‌ها را در نظر بگیرید.

صرفا ارزان بودن بسته‌های اینترنت نمی‌تواند معیاری برای انتخاب یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت TD-LTE باشد. ابتدا، بررسی کنید در منطقه و محله شما، کدام‌یک پوشش‌دهی اینترنت TD-LTE بهتری دارد و سرعت بیشتری ارائه می‌دهد. سپس، سراغ قیمت مودم و طرح‌های ورودی بروید و در نهایت باید نیم نگاهی به قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE آن‌ها داشته باشید.

اگر اینترنت TD-LTE ایرانسل را خریداری کردید؛ حتما راهنمای خرید بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل در سال ۱۴۰۱ ما را مطالعه کنید و اگر اینترنت مبین‌نت را انتخاب کردید؛ باز هم راهنمای خرید بسته اینترنت TD-LTE مبین نت در سال ۱۴۰۱ به شما می‌گوید به‌صرفه‌ترین بسته‌ها کدام هستند.

برای ما بنویسید که به نظر شما کدام‌یک از اینترنت‌های TD-LTE ارزش خرید بیشتری دارد؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

  1. به نظر من قیمت زیاد مهم نیست بلکه مهم اینه که کدام یکی سرعت بیشتری در هر نقطه که بری داره بهترین اینترنت اونه که در شهر هر نقطه ای که بری سرعتش تغییری نکنه

  2. سلام.این همه تفسیر نتیجه اعلام نشدکدام یک ایرانسل یا مبین نت.
    من که ازمبین نت ناراضی ام.
    حال میخوام ایرانسل امتحان کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا