راهنمای خرید

بهترین مودم سیم کارتی در سال ۱۴۰۱؛ مودمی که متخصصان اینترنت روش قسم می‌خورند

در بازار ایران کمتر مودمی یافت می‌شود که از هر نظر خوب و مقرون به صرفه باشد

در سال ۱۴۰۱، عرضه یک مودم سیم کارتی رومیزی، معادلات بازار مودم ایران را به هم ریخت و به سلطه چندین ساله مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 H1 پایان داد.

مودمی که به سرعت پرفروش شد؛ محبوب شد؛ برای هر کاربر و کاربردی عالی بود و رکوردهای بزرگی شکست.

مودمی که خوش قیمت بود (حتی اکنون نیز با جهش قیمت مودم‌ها، باز هم به صرفه است)؛ آنلاک بود؛ اینترنت ۴.۵G و TDLTE را با هم پشتیبانی می‌کند؛ گیرندگی آنتن خوبی دارد؛ جزو معدود مودم‌های سیم‌کارتی با وای‌فای ۶ در بازار ایران است و هیچ چیزی کم و کسری ندارد تا توی ذوق بزند.

مودمی که از نظر باندهای رادیویی برای ایرانی‌ها، خوش خبر است و با هر سیم‌کارتی کار خواهد کرد.

مودمی که در همین یکی دو سال اخیر وارد بازار شده و از فناوری‌های به‌روزی سود می‌برد که متناسب با زیرساخت اینترنت ایران است.

خلاصه اینکه مودمی برای هر کسی که می‌خواهد از اینترنت موبایل یا TD-LTE استفاده کند؛ فارغ از اینکه گیمر است؛ استریمر است؛ مالتی‌مدیا کار است؛ یوتیوبر است؛ تریدکار است؛ کاربر عادی است یا یک مودم برای سازمان و کسب‌وکارش می‌خواهد.

مودم هواوی B622: بهترین مودم سیم کارتی سال ۱۴۰۱

درباره مودم هواوی B622 صحبت می‌کنم. مودمی که از سوی هواوی و جایگزین مودم هواوی B612 معرفی شد و انصافا هم یک ارتقا و جایگزینی خوبی است.

قیمت مودم ۶۲۲

از نظر ما، مودم B622 بهترین مودم از هر نظر برای سال ۱۴۰۱ بود. آماری از فروش کلی این مودم و مقایسه آن با دیگر مودم‌ها نداریم ولی قطعا یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مودم‌های سال بوده است.

هواوی B622 از نظر مشخصات و سرعت و کارایی، هر کاربری را راضی می‌کرد؛ به‌ویژه تا دی ماه ۱۴۰۱ که قیمتی زیر ۴ میلیون تومان داشت و به صورت گارانتی سه ساله و قانونی عرضه می‌شد.

بهترین مودم هواوی

اکنون، قیمت این مودم نزدیک به ۶ میلیون تومان شده است و البته در برخی فروشگاه‌ها با ۵.۵ میلیون تومان هم می‌شود خرید ولی باز در مقایسه با مودم‌های سیم کارتی رومیزی دیگر، قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.

مودمی که دارای درگاه‌های متعدد شبکه لن گیگابیتی، درگاه RJ11 برای تلفن اینترنتی و VoIP، کانکتورهای نصب آنتن خارجی و ظاهری مشابه مدل B612 با اندکی تغییرات است و بهترین گزینه برای مودم رومیزی خانگی محسوب می‌شود.

زمان خداحافظی با مودم TF-i60 H1 رسیده است

یکی از دلایل استقبال بالا از این مودم، پشتیبانی از باندهای رادیویی FDD و TDD از جمله باند ۴۲ است که اجازه می‌دهد شما هر سیم‌کارتی از هر اپراتور و شرکتی را بتوانید روی این مودم انداخته و به اینترنت همراه یا اینترنت تی دی ال تی ای وصل شوید.

آنلاک بودن مودم از کارخانه نیز کمک بزرگی است و دیگر ماجراهای مودم ایرانسل TF-i60 H1 را نداریم. شما وقتی این مودم را می‌خرید؛ اگر سیم‌کارت ایرانسل روی آن خوب جواب نداد؛ می‌توانید سیم‌کارت همراه اول یا شاتل موبایل یا رایتل را استفاده کنید.

اگر اینترنت TDD ایرانسل خوب نبود؛ می‌توانید سیم کارت مبین‌نت بخرید و روی آن قرار دهید یا سراغ سیم‌کارت شرکت‌های ریسلر بروید.

با این مودم، شاید سریع‌ترین اینترنت را نداشته باشید ولی قطعا سرعت متوسط اینترنت شما بالاتر از ۵۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

بهترین مودم برای هر کسی

وقتی از ما می‌پرسید بهترین مودم سیم کارتی برای خانه؛ پاسخ ما این است که اگر می‌توانید ۶ میلیون تومان هزینه کنید؛ هواوی B622 را بخرید.

وقتی می‌پرسید بهترین مودم برای بازی و استریم تا ۵ میلیون تومان؛ باز هم می‌گوییم اگر کمی بیشتر پول بدهی؛ هواوی B622 را انتخاب کنید.

اگر دنبال مودم رومیزی قوی و سریعی هستید؛ پیشنهاد ما خرید هواوی B622 است.

مشخصات huawei b622

اگر می‌خواهید یک مودم ۵G چند ده میلیون تومانی بخرید؛ ما به دلایلی که در مقاله «چرا نباید مودم‌های سیم‌کارتی چند ده میلیون تومانی بخریم؟» اشاره کردیم؛ سعی می‌کنیم شما را منصرف کرده و خرید مودم B622 را پیشنهاد می‌دهیم.

خلاصه اینکه اگر در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ به دنبال خرید مودمی از هر نظر خوب هستید؛ پیشنهاد ما هواوی بی ۶۲۲ است.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید بررسی اختصاصی سایت شبکه‌چی از این مودم و مقایسه آن با مودم‌های B612 و HWS33 را هم بخوانید:

خرید مودم هواوی B622 از دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫5 دیدگاه ها

  1. مودم i60 s1 ایرانسل انلاک هست از کارخانه و شما میتوانید هر سیم کارتی را رویش بیاندازید فقط باید apn تعریف نمایید

    اسم ای پی ان های شرکت های دیگه
    shatelmobile شاتل
    lte4mobinnet مبین نت
    rightel رایتل
    mtnirancell ایرانسل
    mcinet همراه اول
    faraztel وینکس

      1. سلام، پیشگامان از چه باندی استفاده میکند؟ (۴۰ تا ۴۳)
        اگر امکان پذیر هست لطفا اطلاعاتی جامع در زمینه باندهای اختصاصی هر یک از این شرکتها را بررسی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا