نقد و بررسی

بررسی مودم B622: جانشین مودم ایرانسل TF-i60 H1 از راه رسید

آیا وقتش رسیده مودم ایرانسل TF-i60 H1 را فراموش کنیم؟

زمانی بررسی مودم B622 منتشر گردید؛ تازه وارد بازار ایران شده بود و هنوز کسی به درستی سویا لینک یا هواوی B622 را نمی‌شناخت اما کنون و با گذشت نزدیک به ۶ ماه، یکی از پرفروش‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مودم‌های ۴.۵G/TDLTE بازار ایران شده است.

به‌ویژه اینکه آنلاک است؛ هر سیم‌کارتی را پشتیبانی می‌کند؛ قیمت نسبتا مناسبی دارد؛ وای فای ۶ است و یک مودم رومیزی مشابه هواوی B612 است.

هر فردی که می‌خواهد مودم ایرانسل TF-i60 H1 را بگیرد ولی پولش نمی‌رسد یا سردرگم است کدام مدلش را بخرد؛ سراغ خرید هواوی ۶۲۲ می‌آید.

هر فردی که دنبال یک مودم رومیزی خوب برای هر دو اینترنت FDD و TD LTE است؛ باز این روزها انتخابش مودم ۶۲۲ است. هر کاربری که می‌خواهد مودم آنلاک بخرد و فارغ از اپراتورها، با چند سیم کارت از اینترنت لذت ببرد؛ سراغ هواوی ۶۲۲ می‌آید.

مقدمه

همان‌طور که می‌دانید؛ شرکت هواوی با تحریم‌های سنگین دولت ایالات متحده روبرو است؛ به‌طوری‌که در تمام بازارهای جهانی با مشکلاتی برای فروش محصولات گوشی موبایل، تبلت، مودم، روتر، تجهیزات مخابراتی، آنتن‌ها و غیره دست و پنجه نرم می‌کند.

این غول چینی برای رهایی از زیر بار فشار تحریم‌ها و محدودیت‌های فروش محصولات در بازارهای مختلف، به ترفندهای گوناگونی متوسل می‌شود. یکی از ترفندهای هواوی در بازار مودم، عرضه محصولاتش با نام شرکت‌های دیگر است.

یکی از این شرکت‌های چینی گمنام «سویا لینک» (SoyeaLink) نام دارد. احتمالا، در ماه‌ها و سال‌های آینده، محصولات زیادی در بازار مودم با برند SoyeaLink مشاهده کنیم ولی باید بدانیم که این نام پوششی برای برند «هواوی» است و در اصل این محصولات ساخت شرکت هواوی بوده ولی با نام «سویا لینک» وارد بازار می‌شوند.

پیش‌تر، مودم هواوی E5785-330 را معرفی کردیم که یک نسخه به‌روز شده مودم هواوی E5785 یا ایرانسل FD-M60 بود و با برند «سویا لینک» وارد بازار ایران شد و حتی سایت رسمی شرکت ایرانسل نیز اقدام به فروش آن کرده است.

این روزها، شرکت IDH مودم دیگری با برند سویا لینک وارد ایران کرده و فروش آن را آغاز نموده است که باز یک نسخه به‌روز شده از مودم ۴.۵G/TDLTE معروف بازار است. مودم هواوی B622-335 یا ۴G CPE 3 که نسخه به‌روزشده مودم هواوی B612 یا همان ایرانسل TF-i60 H1 است.

همه ما با مودم TF-i60 H1 یا هواوی B612 آشنا هستیم؛ اولین مودم ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از هر دو فرکانس‌های FDD و TDD در رده LTE Cat 6 با سرعت ۳۰۰ مگابیت و ویژگی‌هایی مانند قابلیت نصب آنتن خارجی و درگاه RJ11 برای تلفن اینترنتی یا تماس با سیم‌کارت از طریق تلفن معمولی خانه و CA و MIMO 4×4 و قابلیت‌های دیگری که باعث شدند این مودم این‌قدر معروف و پرفروش شود.

اما مودم TF-i60 H1 یا B612 هواوی دارای چند عیب بزرگ هم بود که از جمله می‌توان به وای فای ضعیف و تک بانده اشاره کرد.

مودم هواوی B622

حالا، مودم B622 آمده تا این کاستی‌ها را رفع کند و یک نسخه کاملا به‌روزتر از مودم رومیزی معروف هواوی ارائه بدهد. بزرگ‌ترین مزیت این مودم، برخورداری از وای‌فای ۶ و کار در رده AX1500 است که برای یک مودم روتر رومیزی ۴.۵G/TDLTE آن هم در ایران، شبیه به معجزه می‌ماند.

قیمت این مودم آنلاک نیز عالی است و فعلا با قیمت ۴/۲۹۰/۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد؛ یعنی حتی ارزان‌تر از نسخه‌های لاک شده مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 H1 که در سایت‌ها و فروشگاه‌ها می‌بینیم.

پس ارزش دارد در این بررسی همراه ما باشید تا ببینیم مودم هواوی B622-335 شامل چه مزایا و معایبی است:

بررسی مودم B622: طراحی و ظاهر

ابعاد، طراحی و ظاهر مودم B622 مشابه با B612 و TF-i60 است. یک مودم نسبتا بزرگ و رومیزی با طول زیاد که ۴ چراغ LED در پنل جلویی دارد و فقط یک برچسب +۴G در پایین رویه جلویی مشاهده می‌کنیم. گفتیم که هواوی به خاطر کاهش حساسیت‌ها و دور زدن تحریم‌ها، سعی کرده لوگوی خود را روی این مودم درج نکند و حتی در بدنه پشتی نیز فقط یک جا لوگوی SoyeaLink مشاهده می‌شود.

در پنل پشتی، دقیقا مشابه با مودم هواوی B612، در بالا یک درپوش مشاهده می‌شود که با برداشتن آن، دسترسی به دو کانکتور آنتن خارجی SMA فراهم خواهد شد.

در پایین درپوش کانکتور آنتن‌ها، برچسب مشخصات و اطلاعات مودم مشاهده می‌شود و پایین‌تر، درگاه‌های ارتباطی قرار دارند. یک درگاه RJ11 برای خط تلفن، ۴ درگاه شبکه LAN گیگابیتی که البته یکی قابلیت تبدیل شدن به درگاه WAN را دارد و یک سوکت آداپتور برق. همین‌طور، باید به کلید سوراخ‌مانند ریست نیز اشاره کنیم که در بخش سمت راست واقع شده است.

مودم هواوی B622

باز هم در این مودم کلیدهای پاور و WPS در بخش بالایی قرار دارند ولی از درگاه USB 2.0 و USB 3.0 نداریم. هواوی یک کلید به نام Optimize روی مودم قرار داده است که با فشردن آن، به طور خودکار بهترین فرکانس و باند رادیویی برای وای‌فای انتخاب و تنظیم می‌شود. در نوار پایین مودم نیز شیار سیم‌کارت مشاهده می‌شود.

مودم هواوی B622

نسبت به هواوی B612، از نظر درگاه‌ها تفاوتی مشاهده نمی‌شود و صرفا اگر کلید Optimize خوب کار کند؛ می‌تواند وای‌فای بهتر و سریع‌تری به کاربران بدهد.

از نظر ظاهری در اولین نگاه، بسیار شبیه به مودم TF-i60 H1 و tf-i60 S1 و ‌B612 است و شاید تنها روشی که بتوان از دور تشخیص داد مودم B622 است؛ چراغ‌های کمتر و پراکنده از یکدیگر به همراه خلوتی پنل جلو از لوگو و نام و برند و چیزهای دیگر باشد.

مشخصات اینترنت و وای فای مودم هواوی B622-335

اولین نکته‌ای که باید در بررسی مودم B622 بگوییم؛ در رده LTE Cat 7 است (هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 H1 در رده LTE Cat 6 بود). وقتی می‌گوییم LTE Cat 7 یعنی حداکثر سرعت مودم در شرایط تجمیع فرکانس روی شبکه‌های FDD به مرز ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و سرعت آپلود هم ۷۵ مگابیت بر ثانیه است.

این سرعت‌ها تفاوت چندانی با LTE Cat 6 در مودم هواوی B612 ندارند و باید در تست‌های واقعی ببینیم چقدر اختلاف سرعت ایجاد می‌کنند.

این مودم از فرکانس‌های رادیویی FDD و TDD به شرح زیر پشتیبانی می‌کند:

LTE: B1/3/7/8/20/38/40/41/42/43(B40/41 are full band)

MIMO 4*4: B3/7/38/40/41/42/43

UMTS: B1/8

GSM: NO GSM

ما در ایران، باندهای ۱ و ۳ و ۷ را برای شبکه FDD و باندهای ۴۰ و ۴۲ را برای TDLTE می‌خواهیم که در این مودم پشتیبانی می‌شوند و از این جهت خیال‌مان راحت است. فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز که اخیرا توسط ایرانسل و همراه اول راه‌اندازی شده نیز توسط این مودم پشتیبانی شده و همان باند ۴۰ تی دی ال تی ای است. بنابراین، روی این مودم هم سیم‌کارت موبایل معمولی و هم سیم‌کارت TDLTE کار می‌کند.

از نظر تجمیع فرکانس یا MIMO کاملا مشابه با مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 H1 است و برتری خاصی ندارد.

اما بزرگ‌ترین مزیت مودم B622-335 در بخش وای‌فای است. این مودم از وای‌فای ۶ و دو فرکانس رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، استاندارد وای فای ۶ یا ۸۰۲.۱۱ax جریان اصلی بازار است و انبوهی از مودم‌ها و روترها با این استاندارد به فروش می‌رسند. ضمن اینکه دیگر می‌توانیم بگوییم غالب گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کنند.

مودم روتر هواوی B622

اینکه یک مودم از آخرین نسل استاندارد وای‌فای برخوردار باشد؛ یک هیجان‌انگیزی بزرگ دارد و خیال کاربر را راحت می‌کند که تا چندین سال می‌تواند روی وای‌فای این مودم حساب باز کند.

بیشتر بخوانید: ۱۱ مودم TD-LTE جذابی که می‌توانید هم‌اکنون در بازار ایران خریداری کنید

مودم هواوی B622-335 از رده AX1500 است؛ یعنی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۲۰۰ مگابیتی ارائه می‌دهد. احتمالا، فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز تفاوتی با وای‌فای مودم B612 نداشته باشد ولی نمی‌توانیم از فرکانس ۵ گیگاهرتز به سادگی بگذریم.

این مودم می‌تواند همزمان ۶۴ کاربر یا دستگاه را به وای‌فای وصل کند و اشاره کردیم دارای یک کلید Optimize برای سوئیچ خودکار و هوشمند میان فرکانس‌های رادیویی و باندهای خلوت در وای‌فای است.

بررسی مودم B622: پنل کاربری و اپلیکیشن موبایل

در ادامه تصاویری از پنل مدیریتی تحت وب این مودم با رابط کاربری WEBUI را برای شما قرار دادیم که به‌روزتر از رابط کاربری مودم‌های قبلی هواوی است ولی تقریبا در غالب قابلیت‌ها قفل شده است و شما نمی‌توانید تغییرات زیادی در آن ایجاد کنید.

به طور مثال، گزینه‌هایی برای تغییر دستی فرکانس یا قفل کردن مودم روی شبکه و فرکانس خاص، گزینه‌ای برای انتخاب تجمیع فرکانس (CA) و MIMO ندارد.

عیب بزرگ دیگر این مودم، عدم قابلیت قفل روی دکل خاصی است که در مودم‌های هواوی B612 با دستکاری فریم‌ویر امکان‌پذیر بود. همچنین، از اپلیکیشن‌های غیررسمی هواوی برای مدیریت مودم‌ها مانند HMANAGER پشتیبانی نمی‌کند.

به همین دلیل، در بخش پنل کاربری و فریم‌ویر و اپلیکیشن، چندان مودم پیشرفته و به‌روز و منعطفی نشان نمی‌دهد. شاید باید امیدوار باشیم هواوی در فریم‌ویرهای بعدی، این قابلیت‌ها را اضافه کند.

بررسی مودم B622: تست و ارزیابی

به صورت تئوری، انتظار داریم سرعت وای فای فرکانس ۵ گیگاهرتز به لطف استاندارد وای فای ۶، بسیار خوب باشد و در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز یا سرعت اینترنت و گیرندگی، نباید تفاوت فاحشی با مودم B612 مشاهده کنیم.

تست‌هایی که در اینترنت روی این مودم انجام شده نیز همین موضوع را تایید می‌کنند. در یک شرایط تست مشابه و یکسان و با یک گوشی تلفن همراه و سیم‌کارت و یک نقطه از نظر اتصال به آنتن BTS موبایل و غیره، سرعت فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز هر دو مودم B622-335 و B612 آنلاک شده کاملا مشابه و یکسان و حدود ۴۳ مگابیت به دست آمد.

مودم هواوی B622

حتی تست سرعت اینترنت با کابل شبکه نیز یکسان نشان می‌دهد. تنها تفاوت در تست سرعت فرکانس ۵ گیگاهرتز است که مودم B612 اصلا چنین فرکانسی ندارد. میانگین سرعت اینترنت در فرکانس ۵ گیگاهرتز مودم B622-335 حدود ۱۱۵ مگابیت با پینگ کمتر در حدود ۱۸ میلی‌ثانیه بود ولی پینگ فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز همان رنج ۲۹ تا ۳۱ میلی‌ثانیه است.

حسن داشتن فرکانس ۵ گیگاهرتز در ایران است که می‌توانید گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ یا تبلت خود را برای استریم ویدئو و بازی به این فرکانس وصل کنید و سرعت بالاتری نسبت به فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز داشته باشید.

نکته مهمی که باید در این جا اشاره کنیم؛ تفاوت رده این دو مودم نتوانست تفاوت سرعت زیادی در اینترنت ایجاد کند و عملا باید هر دو مودم را در یک رده LTE بدانیم!

این مودم ارزش خرید دارد؟

اگر بخواهیم مودم B622 را با B612 مقایسه کنیم؛ در بسیاری از مشخصات و البته ظاهر مشابه یکدیگراند و فقط در وای‌فای فرکانس ۵ گیگاهرتز متفاوت هستند.

مودم B622 دارای وای فای ۶ و فرکانس ۵ گیگاهرتز است که در مودم B612 نداریم.

بیشتر بخوانید: مقایسه مودم هواوی B622 با هواوی B612

ولی از آن طرف، مودم B612 در پنل کاربری و فریم‌ویر این روزها بسیار خوب عمل می‌کند و اجازه قفل کردن روی یک دکل موبایل یا انتخاب CA و MIMO 4×4 را می‌دهد که در فریم‌ویر B622 این‌ها امکان‌پذیر نیست.

مودم هواوی B622

از نظر سرعت اینترنت یا باندهای فرکانسی قابل پشتیبانی هم شرایط یکسانی دارند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری داد.

قیمت مودم B622-335 در سایت IDH برابر با ۴/۲۹۰/۰۰۰ تومان است که باز با قیمت مودم هواوی B612 آنلاک یا ایرانسل TF-i60 H1 آنلاک برابری می‌کند.

بنابراین، حرف آخر اینکه اگر علاقه‌مند به وای‌فای ۶ و فرکانس ۵ گیگاهرتز هستید؛ مودم B622 را بخرید وگرنه با داشتن یا خرید مودم B612 و TF-i60 H1 چیزی از دست نداید. خرید مودم B622 این مزیت را برای شما به همراه دارد که وای‌فای بهتری دارید و دیگر نیازی نیست به فکر خرید یک روتر و اتصال آن به مودم باشید.

به‌روزرسانی: بسیاری از کاربران گزارش دادند که امکان تنظیم DNS روی این مودم برای گیمینگ و کنسول بازی نیست؛ قابلیت مدیریت باندهای وای‌فای و مثلا غیرفعال‌سازی یک باند رادیویی را ندارد؛ فریم‌ویر به‌روزرسانی نمی‌شود و شما نمی‌توانید با انتخاب باند رادیویی، سرعت اینترنت را به طور مستقیم در مودم افزایش دهید.

مزایا:

۱- وای فای ۶ پرسرعت AX1500

۲- باندهای فرکانسی کامل

معایب:

۱- نداشتن درگاه USB

۲- نداشتن گزینه انتخاب دستی فرکانس و CA و MIMO

۳- عدم پشتیبانی از VoIP و VoLTE روی درگاه RJ11

۴- پنل کاربری و فریم‌ویر محدود و قفل شده

خرید مودم هواوی B622


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫34 دیدگاه ها

  1. باسلام و عرض ادب، شبکه چی عزیز لطفا با چشمانی باز و با دقت بیشتری بررسی مودمها رو انجام بدید الان هر مبتدی میدونه که مودم هواوی B612s-25d هم از ۴ درگاه پورت شبکه گیگابیتی بهره میبره ،اگر باور ندارید یک بررسی ساده انجام بدید

    1. سلام دوست عزیز
      حق با شما است. مودم B612 هم درگاه‌های شبکه اترنت LAN گیگابیتی دارد. در کل مقاله این موضوع اصلاح شد و باید گفت از نظر درگاه‌ها دو مودم B612 و B622 تفاوتی ندارند.
      موفق باشید

  2. من این مودم ۶۲۲ سفارش دادم تا چند روز دیگه به دستم میرسه نتیجه کار بعدا اعلام می کنم امیدوارم پشیمون نشم از انتخابم

    1. سلام دوست عزیز
      بسیار بسیار خوشحال می‌شویم گزارش بدهید تا خواننده‌های عزیز دیگری مانند شما درباره این مودم بیشتر بدانند و بخوانند
      تست سرعت بگیرید هم از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و هم فرکانس ۵ گیگاهرتز
      از پنل کاربری بگید و کیفیت مودم
      ممنون

    1. سلام
      احتمالا همان کیفیت آنتن‌دهی را داشته باشد ولی همان‌طور که در کامنت‌ها هست؛ یکی از دوستان قرار است از نزدیک مودم را تست بزند.
      تست‌های قبلی از سایت‌ها و کانال‌های دیگر نشان می‌دادند همان کیفیت آنتن‌دهی را دارد

  3. خوب مودم ۶۲۲ به دستم رسید بعد از یه برسی و مقایسه با ۶۱۲ میشه گفت کیفیت ساخت هر دو مثل هم هستن چراغ های ۶۲۲ به رنگ صورتی و قرمز میزنه برای ۶۱۲ قشنگ تر بود
    از نظر دریافت سیگنال فکر می کنم در ۶۲۲ نوسان بیشتره با ۶۱۲ و سیم مبین نت SINR ثابت بود و خیلی کم پرش داشت ولی تو این مودم ۶۲۲ SINR خیلی تعغیر می کنه و ثابت نیست با اینکه آنتن خارجی هم نصب کردم
    سرعت دانلود با دانلود منیجر با خط ۴ جی ایرانسل ساعت ۱۰ شب به ۵ مگ میرسه ، با همراه اول نهایت ۳ مگ
    فعلا با کابل لن تست کردم و از وای فای استفاده نکردم
    سیم همراه اول ، ایرانسل ، مبین نت جواب داده و مشکلی نداره

    1. سلام
      تا اینجای کار نظرات مثبت زیادی از دوستانی که خریدند دریافت نکردیم و به نظر می‌رسد ارزش خرید ندارد

  4. ممنون جناب محمدی زاده
    من میخوام یکی بخرم موندم کدومشو بخرم
    این TF-i60 S1 که کلا بیخیال خیلی بد گفتن در موردش
    بعد TF-i60 G1 هم چه چندان تعریفش نکردین ارزونترم هستش
    گزینه بعدی B622-335 هست که باز یکی دو محدودیت داره ظاهرا
    در مورد l01/s هم که کمتر خریده شده و محدودیت فرکانس در ایران داره پس اینم بیخیال
    تنها گزینه میمونه TF-i60 H1 که آنلاک شده B612 هست
    الان همین بهترینه؟
    من سرعت خط ایرانسل fdd ام ۴۰ تا ۷۰ مگابیت هست وسرعت tdd lte ایرانسل ۱۰۰مگابیت (هردو اینها با گوشی Xiaomi 11T تست گرفته شده) و همراه اول ۵ مگابیت
    کاربردم دانلود و وبگردی و بازیهای آنلاین هستش
    شما بفرمایید چه گزینه ای بهترینه برام؟
    ضمنایک عدد مودم ایرانسل M60 جیبی هم خریدم ولی هنوز دستم نرسیده

  5. سلام
    من این مودم رو ۳ روز گرفتم و فقط تجربه ی استفاده از مودم جیبی e5785 داشتم .
    نسبت به اون و آنتن گوشی طبیعتاً خیلی بهتر جایی که گوشی ۳ آنتن میده این ۵ آنتن میده ‌‌
    SINR من بین ۲۷ تا ۲۹ تقریبا ثابت هست ‌‌‌‌بر
    ایرانسل .
    در مورد وای فای گاهی دو تا از گوشی های توی خونه ازش دیسکانکت میشن با این ارور که پسوورد اشتباه هست ولی با یک بار کلیک روی SSID وصل میشن . ۲ بار تا الان اتفاق افتاده فقط برای همون دو گوشی همزمان و برای گوشی خودم نیفتاده .
    یا باگ هست یا نمی‌دونم یک بار دیگه پسورد دادم بش ببینم چی میشه .
    در مورد مشکل وای فای اگر کسی پیشنهادی داره بگه ممنون میشم .
    اگر هم سوالی دارید در موردش بپرسید پاسخگو هستم .

    1. سلام. من هم مثل یکی از دوستان در انتخاب مدل همچنان مردد هستم چون خیلی صحبت ها و اطلاعات متغیر هستند. درخصوص خود اینترنت از همراه اول استفاده میکنم که معمولا بهتره اما و گاهی ایرانسل که خیلی اذیت میکنه، حتی ۱ شب تا ۵ صبح واقعا گریه ام میگیره. میخواستم مبین نت خریداری کنم که با هرکس صحبت کردم پشیمونم کرد! مودم
      ۶۱۲ ظاهرا قدیمی تر هست و همچنین پهنای باند کمتری داره نسبت به ۶۲۲،اما از طرفی محدودیت های ۶۲۲ ادم رو کمی نا امید میکنه. با توجه به اطلاعاتی که گرفتم هردو امکان ست کردن فیلترشکن دارن که کل فعالیت من بصورت ممتد وابسته به وی پی ان هست
      شما با تجربه این مدت که هم از مبین نت هم همراه استفاده دارید برای استفاده مداوم با vpn کدام اینترنت و مدل مودم رو بهتر میدونید ؟
      دوستان دیگه هم اگر نزدیک به محدوده هستید تجربیات خودشون رو در اختیار بنده بگذارید متشکر میشم
      من محدوده میرداماد هستم
      با سپاس

    2. سلام دوست عزیز میخواستم ببینم این مودم از openvpn هم پشتیبانی میکنه که روش ست کنی و همه اعضای خانواده بتونن استفاده کنن با تشکر

      1. سلام
        حقیقتش من پنل کاربری این مودم را از نزدیک ندیدم ولی می‌دانم که قابلیت ست کردن وی پی ان دارد و معمولا openvpn جزو اصلی‌ترین پروتکل‌های وی پی انی است که می‌شود روی مودم ست کرد. با این حال، باید مطمئن شوید و بعد بخرید.

      2. سلام
        خیر ، مودم های lte اصلا قابلیت open vpn ندارن مگر بشه open wrt زد روشون یا دسترسی adb و تلنت داشت و دست به کار شد و براش اضافه کرد که این سویا لینک چنین اجازه ای رو نمیده به کاربران

  6. سلام وقت بخیر من بین خرید b622 و b612 مردد هستم هرسایتی یه چیزی نوشته تو مشخصات یه جا نوشتن b612 پورت هاش ۱۰/۱۰۰ هستن یکجا مثل همین سایت اولین کامنت نوشتن ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ هستن من بخاطر اینکه مدل b612 تو پنل کاربری و فریمور بهتره و اجازه قفل کردن رو یه دکل خاص یا انتخاب CA و MIMO 4*4 رو میده ولی این قابلیتها تو b622 لاک هست انتخابم این دستگاه بود ولی جایی خودندم پورتهای b612 گیگابایتی نیستن مردد شدم راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      پورت‌های اترنت مودم هواوی B612 گیگابیتی هستند
      پیشنهاد ما خرید مودم هواوی B622 است؛ به دلایل زیر:
      ۱- نخست، مودم B612 از رده خارج شده و هواوی دیگر آن را تولید و عرضه نمی‌کند و در نتیجه اصلا فریم‌ویر آن آپدیت نخواهد شد.
      ۲- هرچه مودم B612 در بازار هست؛ دست دوم یا بسیار قدیمی است.
      ۳- مودم B622 از نظر پردازنده، گیرندگی آنتن، سرعت، وای‌فای و تراشه‌ها به‌روزتر و قوی‌تر از B612 است.
      ۴- قیمت مودم B622 پایین‌تر و با گارانتی عرضه می‌شود.

      تنها مزیت B612 یک سری گزینه‌ها در پنل مدل‌های قدیمی آنلاک است که برای بسیاری از کاربران هم تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

  7. سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. آیا من میتوانم مودم ۴g هواوی مدل B622 را به تلویزیون سامسونگ و تلویزیون آیوا وصل کنم و تلویزیون سامسونگ و آیوا به اینترنت وصل شوند ؟ چگونه باید مودم ۴g هواوی مدل B622 را به تلویزیون سامسونگ و تلویزیون آیوا وصل کنم ؟ لطفا فورا پاسخ سوالاتم را به شماره موبایل … پیامک بزنید چون من میخواهم روی تلویزیون سامسونگ و تلویزیون آیوا کلاس آن لاین برگزار کنم. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

  8. سلام خسته نباشید. ببخشید مدتی برنامه AL life کار نمیکنه.لطفا راهنمایی بفرمایید باید چطور وارد تنظیمات مودم b622 بشیم. با مرورگر هم نتیجه نداد.لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

  9. سلام
    وقت بخیر
    بنده مودم b622 دارم و میخوام قابلیت تجمیع فرکانس رو براش فعال کنم
    خودش اتوماتيک فعال میشه یا باید در پنل تنظیمات تغییراتی اعمال کنم ؟

  10. سلام؛ در مورد فیرمور مودم B622 و دستکاری اون و باز کردن قابلیت‌هایی که نداره، احیانا تو این مدت پیشرفتی حاصل نشده؟

  11. با سلام خدمت دوستان در مورد کارکردن DNS در ایکس باکس از طریق وای فای مقدور نیست ولی اتصال با کابل لن که هم اصولی تر است مقدور می باشد البته وارد کردن دی ان اس درون خود مودم در قسمت نتورکینگ بعد قسمت دی ان اس دستی البته در قسمت apn یک پروفایل ایجاد کردم

  12. سلام و بسیار ممنون بابت محتوای عالی
    قصد تهیه اینترنت ثابت tdlte داشتم قبلش از دوستم مودم b612 ایرانسل که یدونه سیم td داشت قرض کردم چندروزی و جاهای مختلف خونه تست کردم متوجه شدم داخل خونه فقط ۲ تا انتن میده و دانلود بین ۲۵ تا ۴۰ هستش اما وقتی میبرم تراس سرعت بین ۴۰ تا ۶۰ هستش با ۳ انتن و گاها ۴ انتن، یعنی به هیچ وجه ۵ تارو پر نمیکنه خونه کلا دو طبقه است
    حالا موندم مودم b2368 بخرم که دست دوم هستن یا b612 بخرم با دوتا انتن lpda538
    بدلیل قابلیت انتخاب باند ۶۱۲ رو به ۶۲۲ ترجیح میدم و نیازی به وای فای دو باند نیست

  13. با سلام با تشکر از محتوی خوبتون
    ممنون میشم در مورد تنظیمات WPA2 , WPA3 دستگاه و اتصال آن به radius سرور در شبکه های enterprise هم توضیح بدید
    آیا ساپورت می کند؟

  14. چرا مودم B622 به سرویس ایکس باکس لایو متصل نمیشود و نمیشه باهاش وارد اکانت شد هر چی هم دی ان اس ست کنی رو کنسول فایده نداره با انواع سیم کارت ها تست کردم این مودم اصلا نمیره تو اکانت ایکس باکس لایو چرررررررررررراااااااااااااااااااااا؟؟؟؟ راه حلش چی هست بفرستین استفاده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا