راهنمای خرید

معرفی ۳ روتر سیم کارتی میکروتیک برتر بازار ایران

بهترین روتر اکسس پوینت سیم کارتی میکروتیک کدام است؟

روتر اکسس پوینت‌های میکروتیک هر روز محبوب‌تر می‌شوند و کاربران ایرانی بیشتری تمایل به خریدشان دارند. جدیدا هم روتر سیم کارتی میکروتیک در بازار پر طرفدار شده است.

از آن‌جایی که در ایران، اینترنت موبایل و LTE بیشتر از اینترنت ثابت در دسترس است و سرعت و کیفیت بهتری دارد؛ به اضافه اینکه با فیلترینگ شدیدی روبرو است؛ چه چیزی بهتر از یک روتر LTE میکروتیک سراغ دارید؟

پیش‌تر، در مقاله «راهنمای خرید روتر میکروتیک ارزان برای ترکیب چند اینترنت، لود بالانسینگ و نصب VPN» سراغ معرفی چندین مدل روتر میکروتیک رفتیم اما حالا می‌خواهیم سه مدل روتر اکسس پوینت سیم کارتی میکروتیک را معرفی کنیم.

روتر سیم کارتی میکروتیک چیست؟

روتر سیم کارتی میکروتیک یا روتر LTE میکروتیک، دستگاهی با تمام مشخصات روتر اکسس پوینت‌های میکروتیک است که قابلیت اتصال به اینترنت موبایل را هم دارد و دیگر نیازی نیست یک مودم سیم کارتی به آن وصل شود و اینترنت از مودم به روتر بیاید و بعد شما به وای‌فای روتر وصل شوید.

در حقیقت، یک روتر سیم کارتی میکروتیک، چند دستگاه در یک دستگاه است و شما را از خرید مودم سیم کارتی جداگانه، خلاص می‌کند.

البته، می‌توانید یک مودم سیم کارتی، مودم ثابت یا هر مودم دیگری را به روتر میکروتیک وصل کنید و عملیات تجمیع اینترنت انجام دهید.

شما با خرید یک روتر اکسس پوینت سیم کارتی میکروتیک، می‌توانید اینترنت پرسرعت و پایداری داشته باشید و از همه قابلیت‌ها و امکانات معروف روترهای میکروتیک برخوردار شوید؛ مانند نصب و پیکربندی VPN، لود بالانسینگ، فایروال، اکسس کنترل‌ها و مدیریت کاربران و پهنای‌باند و …

بهترین روتر سیم کارتی میکروتیک

میکروتیک چندین روتر اکسس پوینت LTE برای نصب در داخل خانه یا فضای باز دارد که هریک از مشخصات متفاوتی برخوردار هستند و در واقع، برای طیف مشخصی از کاربران عرضه شدند.

شما باید با دقت، مشخصات هریک از روترهای LTE میکروتیک را بررسی و بهترین مدل متناسب نیازتان را انتخاب کنید.

مدلی مانند میکروتیک WAP LTE kit از سرعت ۱۵۰ مگابیت و وای‌فای تک بانده برخوردار است و قابلیت نصب در خانه و بیرون را به شما می‌دهد اما درگاه‌های ارتباطی زیادی در اختیار ندارید.

مدل قوی‌تر از آن به نام میکروتیک Hap ac3 LTE6 از وای فای AC1200 و LTE 6 برخوردار است و تعداد زیادی درگاه شبکه اترنت گیگابیتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

شاید به نظر برسد مدل Hap ac3 LTE6 بهترین گزینه برای کاربران خانگی حرفه‌ای یا کسب‌وکارهای استارتاپی و کوچک است؛ روتر میکروتیک Audience LTE6 را هم داریم که یک گزینه بسیار عالی با وای فای AC2100 و سرعت اینترنت ۳۰۰ مگابیت به همراه طراحی زیبا و دسکتاپ است.

در ادامه، مشخصات و قیمت هریک از این مودم روترهای میکروتیک را بررسی می‌کنیم:

روتر سیم کارتی میکروتیک WAP LTE kit: ارزان و مناسب کاربران خانگی

قیمت: حدود ۶.۵ میلیون تومان

میکروتیک wAP LTE kit

ساده‌ترین و ارزان‌ترین روتر سیم کارتی میکروتیک، WAP LTE kit نام دارد و برای مصارف خانگی معمولی و کسب‌وکارهای کوچک مناسب است.

روتر WAP LTE kit از رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و پشتیبانی از شبکه‌های موبایل ۲G و ۳G و ۴G عرضه شده است.

روتر اکسس پوینت سیم کارتی میکروتیک wAP LTE kit

وای‌ فای یک روتر میکروتیک نیز تک بانده و ۸۰۲.۱۱n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت است.

این روتر دارای نسخه سیستم‌عامل RouterOS با سطح دسترسی Level ۴ و یک شیاره سیم‌کارت، یک درگاه RJ11، یک درگاه شبکه صد مگابیت RJ45 با قابلیت PoE است.

این روتر اکسس پوینت را می‌توانید هم در خانه و هم در فضای باز و بیرون از خانه نصب کنید. قدرت آنتن‌های داخلی این مودم روتر میکروتیک به ۲ دسی بل می‌رسد.

میکروتیک سیم کارتی wAP LTE kit

یک پردازنده تک هسته‌ای مدل QCA9531 با فرکانس ۶۴۰ مگاهرتز و ۶۴ مگابایت حافظه رم دارد و حداکثر مصرف توان انرژی آن ۸ وات است.

خرید روتر سیم کارتی میکروتیک wAP LTE Kit

روتر سیم کارتی میکروتیک Hap ac3 LTE6 kit: مشخصات خوب و مناسب کاربران حرفه‌ای

قیمت: حدود ۱۰ میلیون تومان

روتر میکروتیک Hap ac3 LTE6

یکی از بهترین مودم روترهای mikrotik برای کاربران خانگی حرفه‌ای و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است.

روتر hAP ac³ LTE6 kit از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است. از شبکه‌های ۲G و ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند و دارای یک شیار سیم کارت میکرو سیم است.

روتر سیم کارتی میکروتیک Hap ac3 LTE6

وای فای دو بانده AC1200 دارد که حداکثر سرعت کانال ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۳۰۰ مگابیت و کانال ۵ گیگاهرتز به مرز ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

روتر LTE میکروتیک hAP ac³ LTE6 kit دارای ۵ درگاه شبکه اترنت گیگابیتی به همراه یک درگاه USB است.

روتر سیم کارتی LTE6 میکروتیک Hap ac3 LTE6

از پردازنده چهار هسته‌ای IPQ-4019 با فرکانس ۷۱۶ مگاهرتز و ۲۵۶ مگابایت رم سود می‌برد و قدرت آنتن‌های وای‌فای آن ۵.۵ دسی بل است.

این روتر در خانه نصب می‌شود و از سیستم‌عامل RouterOS با سطح دسترسی ۴ برخوردار است.

روتر میکروتیک Audience LTE6 kit: فوق‌العاده سریع و مناسب کسب‌وکارها

قیمت: حدود ۸ تا ۹ میلیون تومان

میکروتیک Audience

شاید بتوان گفت روتر Audience قوی‌ترین اکسس پوینت سیم کارتی میکروتیک است. این روتر هم طراحی خاص و منحصربه‌فردی دارد که اصلا مشابه سایر روترهای میکروتیک نیست و هم فوق‌العاده سریع است.

اینترنت روتر Audience باز هم LTE Cat 6 با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت است ولی وای‌فای آن از رده AC2900 بوده که حداکثر سرعت کانال ۵ گیگاهرتز به ۱۷۳۳ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

روتر اکسس پوینت میکروتیک Audience

مزیت بزرگ این مودم روتر میکروتیک در پشتیبانی از سه باند رادیویی وای فای است: فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت، فرکانس ۵ گیگاهرتز با سرعت ۸۶۷ مگابیت و فرکانس ۵ گیگاهرتز با سرعت ۱۷۳۳ مگابیت!

دو درگاه شبکه اترنت گیگابیتی با قابلیت پشتیبانی از PoE دارد؛ پردازنده آن ۴ هسته‌ای IPQ-4019 با ۲۵۶ مگابایت رم و سیستم‌عامل Router OS سطح ۴ است.

قدرت گیرندگی آنتن‌های LTE این دستگاه به ۴ دسی بل با زاویه ۳۶۰ درجه است و به راحتی در داخل خانه، می‌تواند قوی‌ترین سیگنال‌های شبکه‌های موبایل را دریافت کند.

کدام روتر سیم کارت خور میکروتیک را بخریم؟

مشخصات این سه روتر میکروتیک سیم کارتی به ما می‌گویند؛ هریک مناسب چه افراد و کسب‌وکارهایی است.

اگر یک مودم روتر سیم کارتی سبک و ارزان از میکروتیک نیاز دارید؛ پیشنهاد می‌شود روتر WAP LTE kit را بخرید.

بیشتر بخوانید: چرا باید روتر میکروتیک hap lite را بخریم؟

اگر وای‌فای دو بانده و سرعت برایتان اهمیت دارد و نیازمند درگاه‌های شبکه زیاد هستید؛ روتر hAP ac³ LTE6 kit را بردارید. این روتر سیم کارتی کاملا تمام نیازهای یک کاربر حرفه‌ای خانگی یا کسب‌وکارهای استارتاپی را جوابگو است.

نهایتا، روتر میکروتیک Audience برای مراکز تجاری، اداری، تفریحی، سازمان‌ها، کسب‌وکارهای متوسط و مکان‌های بزرگ است. کاربران خانگی حرفه‌ای هم می‌توانند مشتری این روتر باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون از سابت خوبتون
    یک سوالی که برام پیش اومد ، این که این مودم ها شبکه td-lte رو ساپرت نمیکنن، درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا