راهنمای خرید

۳ دلیل مهم برای خرید روتر میکروتیک hap lite

بهترین روتر برد میکروتیک برای ماینر، ترید، تجمیع اینترنت و ...

اگر دنبال روتری برای ترید، ماینر، تجمیع اینترنت و نصب وی پی ان می‌گردید؛ همه به شما خرید روتر میکروتیک hap lite را معرفی می‌کنند ولی چرا؟

روتر خانگی و SOHO از شرکت میکروتیک با پشتیبانی از سیستم‌عامل RouteOS که این روزها حسابی محبوب و پرطرفدار شده است و با توجه به قیمت بسیار خوب و بی‌رقیب‌اش، هر کاربر خانگی را مجاب می‌کند آن را خریداری و با اتصال یک مودم، به دریایی نامحدود از تنظیمات و امکانات از جمله سرور مجازی میکروتیک دسترسی پیدا کند.

در واقع، روتر هپ لایت میکروتیک نه به خاطر سخت‌افزار قوی و به‌روز و مدرن یا سرعت بالای وای‌فای و درگاه‌های شبکه اترنت؛ بلکه به خاطر سیستم‌عامل روتر او اس و امکانات نرم‌افزاری آن از جمله تنظیمات زیاد برای نصب وی پی ان یا مدیریت شبکه بی‌سیم، پرفروش شده است.

مشخصات روتر میکروتیک hap lite

روتر hap lite دارای یک پردازنده تک هسته‌ای QCA9533 با فرکانس ۶۵۰ مگاهرتز، رم ۳۲ مگابیت و حافظه فلش ۱۶ مگابیت است. از ۴ درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت صد مگابیتی و یک درگاه MicroUSB برای ورودی برق سود می‌برد و استاندارد شبکه‌های بی‌سیم آن ۸۰۲.۱۱n یا وای فای ۴ با تنها باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز است.

روتر میکروتیک hap lite

آنتن‌های وای فای داخلی این روتر میکروتیک قدرت نسبتا پایینی دارند و فقط ۱.۵ دسی‌بل توانایی ارسال سیگنال دارند و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات آن روی وای فای به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

در دو مدل خوابیده افقی و عمودی با پایه در بازار ایران موجود است که مدل عمودی با پایه، به‌روزتر است. فقط یک کلید ریست و WPS دارد و از چراغ‌هایی برای نمایش وضعیت پاور روتر و اتصال یوزر سود می‌برد.

روتر hap lite

قیمت روتر میکروتیک هپ لایت در بازار ایران از ۶۵۰ هزار تومان تا بالای ۱ میلیون تومان است.

خوب، پس چرا این روتر اکسس‌پوینت این‌قدر معروف و پرفروش شده است و همه‌جا درباره خرید آن صحبت می‌کنند یا هر کس دنبال روتری برای ترید و ماینر است؛ سریعا روتر میکروتیک RB941-2nd-tc HAP Lite را خریداری می‌کند؟

خرید روتر میکروتیک hap lite

چند دلیل عمده برای خرید روتر هپ لایت به شرح زیر هستند:

۳ دلیل خرید روتر میکروتیک hap lite

سیستم‌عامل RouterOS

تمام قدرت و قابلیت‌های روترهای میکروتیک، چه روترهای خانگی و چه روترهای سازمانی و اینترپرایس این شرکت در سیستم‌عامل روتر او اس آن‌ها نهفته است.

سیستم‌عامل RouterOS که روتر هپ لایت نیز دارای آن است؛ دریایی بی‌کران از تنظیمات، امکانات، قابلیت‌های نرم‌افزاری و ابزارهای مدیریت و کنترل شبکه به شما می‌دهد که تقریبا در هیچ روتر یا اکسس پوینت دیگری پیدا نخواهید کرد. حتی اگر شما یک روتر ۱۰ میلیون تومانی ایسوس را خریداری کنید که پنل کاربری بی‌نظیری دارد؛ باز هم در برابر تنظیمات و امکانات RouterOS تقریبا هیچ است.

در RouterOS می‌توانید پهنای‌باند شبکه را به صورت حرفه‌ای و برای ده‌ها کاربر مدیریت و کنترل و اولویت‌بندی کنید؛ از پروتکل‌های مسیریابی سود ببرید و آن‌ها را به صورت جزئی و کاملا سفارشی‌سازی شده، تنظیم کنید؛ یک فایروال نرم‌افزاری دارید و از همه مهم‌تر سرور وی پی ان بسازید یا انواع وی پی ان ها را در روی روتر تنظیم و نصب کنید.

روتر وی پی ان

اگر بخواهید یک روتر با پشتیبانی کامل از انواع پروتکل‌های وی پی ان و سرور وی پی ان بخرید؛ چقدر باید هزینه کنید؟

اگر سراغ برندهایی مانند ایسوس و نت گیر و لینک سیس و تی پی لینک بروید؛ باید حداقل ۴ الی ۵ میلیون تومان کنار بگذارید ولی می‌توانید با هزینه کردن ۷۰۰ هزار تومان، صاحب یک روتر اکسس پوینت VPN شوید.

یکی از دلایل خرید روتر میکروتیک hap lite، تنظیمات VPN کاملی است که در سیستم‌عامل روتر او اس در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید VLAN بسازید؛ سرور Ikev2 راه‌اندازی کنید؛ انواع پروتکل‌های OpenVPN و PPTP و PPPoE و L2TP و IPSec و غیره را روی روتر تنظیم کنید؛ از قابلیت تونل‌سازی روی IPv4 و Ipv6 سود ببرید و سراغ وی پی ان‌های مبتنی بر MPLS بروید.

این امکانات، باعث می‌شود روتر هپ لایت برای کارهایی مانند ترید، ماینر، اتصال کنسول بازی و تلویزیون با وی پی ان به اینترنت و … مناسب شود.

قیمت

در کنار دو ویژگی مهم بالا، پارامتر قیمت را هم اضافه کنید. شما با ۷۰۰ هزار تومان، می‌توانید یک روتر میکروتیک hap lite بخرید یا اینکه یک روتر ساده و قدیمی برندهای دیگر!

در واقع، قیمت روتر خانگی میکروتیک باعث شده است ارزش خرید بالایی پیدا کند؛ حتی در صورتی که وای فای سه نسل پیش را دارد و سخت‌افزار کاملا قدیمی و منسوخ شده‌ای را استفاده می‌کند.

کاربری که روتر hap lite را می‌خرد؛ نه برای وای فای بلکه برای تنظیمات پنل کاربری و سیستم‌عامل روتر او اس آن سراغ‌اش رفته است و احتمالا هم با کابل شبکه، لپ‌تاپ و پی‌سی خود را به روتر وصل می‌کند.

چرا روتر میکروتیک hap lite بهترین انتخاب برای کاربران خانگی است؟

کاربران خانگی وقتی دنبال خرید روتر میکروتیک می‌روند؛ نباید زیاد درگیر سخت‌افزار و قدرت پردازنده و وای فای روتر شوند؛ بلکه دقت کنند این روتر میکروتیک چه سیستم‌عاملی دارد؟

چند درگاه شبکه اترنت دارد و هریک چه سرعتی را پشتیبانی می‌کنند؟

این روتر برد میکروتیک، قابلیت نصب و اضافه شدن چند مودم را دارد؟

آیا دارای درگاه USB برای اشتراک‌گذاری اینترنت ۳G/4G هست؟

از فناوری PoE پشتیبانی می‌کند؟

و قیمت آن چقدر است؟

روتر میکروتیک hap lite دقیقا همه این ویژگی‌ها را دارد و به این دلیل، به عنوان بهترین روتر میکروتیک برای کاربران خانگی و حتی اداری کوچک محسوب می‌شود.

دستگاهی که قیمت چندان بالایی ندارد؛ کار با آن و کانفیگ روتر آسان است؛ در دسترس است و همه با آن کار کردند؛ ۴ پورت لن برای اتصال مودم‌های مختلف به روتر یا گرفتن خروجی از روتر دارد و امکانات کاملی که در سیستم‌عامل داریم.

البته، شما می‌توانید مدل‌های قوی‌تری از روتر هپ لایت مانند hEX Lite مدل RB750r2، روتر میکروتیک ۹۵۱ یا روتر دو بانده hAP ac Lite مدل RB952Ui-5ac2nD را انتخاب کنند که گران‌تر بوده و قیمت‌هایی در حدود ۳ میلیون تومان دارند.

روتر میکروتیک HAP Lite


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا