راهنمای خرید

اینترنت TD LTE مبین نت چقدر گران شد؟ (به‌روزرسانی)

مبین‌نت یک بار خرداد ۱۴۰۲ قیمت بسته‌هایش را گران کرد و اکنون هم ۳۴ درصد

اگر می‌خواهید بدانید اینترنت TD LTE مبین نت چقدر افزایش قیمت داشته و حالا نسبت به ایرانسل به صرفه است یا خیر؛ جدول مقایسه قیمت همه بسته‌های TDD مبین‌نت در ابتدای امسال و بهمن ماه را مشاهده کنید.

مبین نت هم اینترنت TD LTE خود را گران کرد. در حالی که ابتدا بررسی‌های ما نشان می‌دهد بسته‌های اینترنت TD LTE این شرکت نسبت به قیمت‌های ابتدای سال، از ۴۲ تا ۵۹ درصد گران شدند؛ روابط عمومی این شرکت توضیح داد که این بسته‌ها یک بار در خرداد ماه گران‌تر شده و اکنون، دستور رگولاتوری مبنی بر حداکثر ۳۴ درصد افزایش تعرفه رعایت شده است.

ما چند روز پیش، سراغ مقایسه قیمت‌های اینترنت TDLTE ایرانسل پس از گران شدن رفتیم و اکنون بیایید ببینیم مبین‌نت هر بسته را چقدر گران کرده است:

هزینه TD LTE مبین نت

قیمت جدید اینترنت TD LTE مبین نت نسبت به ابتدای سال

کمترین بسته اینترنت تی دی مبین‌نت، ۸ گیگابایت ۳۰ روزه به مبلغ ۳۳ هزار تومان بود که اکنون با ۵۴.۵۵ درصد افزایش قیمت به مبلغ ۵۱۰۰۰ تومان رسیده است.

بسته ۱۵ گیگ ۳۰ روزه این شرکت نیز از ۴۵ هزار تومان به ۷۱ هزار تومان افزایش قیمت داشته که رشدی نزدیک به ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد و واقعا مشخص نیست چرا؟

در بسته‌های ۳۰ روزه دیگر هم مانند بسته ۴۰ گیگ یا بسته ۱۰۰ گیگ، باز هم افزایش قیمت بالای ۵۰ درصد را شاهد هستیم و فقط بسته ۵۰ گیگ با ۴۹.۴۴ درصد گرانی، از ۸۹ هزار تومان به ۱۳۳ هزار تومان رسیده است.

مبین نت ۵ بسته ۹۰ روزه دارد که دو بسته جدید و سه بسته از قدیم باقی مانده‌اند. تنها در بسته ۹۰ روزه ۳۳۰ گیگابایت، می‌توان میزان افزایش قیمت را محاسبه کرد که نزدیک به ۴۶ درصد و از ۴۵۹ هزار تومان به ۶۶۹ هزار تومان رسیده است.

همین رویه در بسته‌های ۱۸۰ روزه و یک ساله مبین نت دیده می‌شود.

بسته ۳۳۰ گیگابایت ۱۸۰ روزه با ۵۸ درصد افزایش تعرفه، از ۴۷۴ هزار تومان به ۷۴۹ هزار تومان رسیده است و بسته ۵۰۰ گیگ ۶ ماهه اینترنت TD LTE مبین نت اکنون با ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، بالای ۱ میلیون تومان می‌شود.

جدول قیمت‌های جدید و قدیم اینترنت TD-LTE مبین‌نت را در زیر مشاهده کنید:

قیمت اینترنت TD LTE مبین نت
برای بزرگ‌نمایی جدول روی آن کلیک کنید

قیمت‌های ابتدای سال بسته‌های TD LTE مبین‌نت را از روی مقاله «مقایسه تعرفه اینترنت TD LTE شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۲» که اوایل امسال نوشته شده است؛ استخراج کردیم.

جدول مقایسه قیمت‌ها نسبت به خرداد ماه

روابط عمومی مبین‌نت با ارسال تعرفه‌های بسته های TDLTE این شرکت در خرداد ماه، مدعی است همان ۳۴ درصد افزایش قیمت اتفاق افتاده است و این قیمت‌ها ابتدا توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصویب و بعد منتشر می‌شوند.

جدول جدید مقایسه قیمت‌ها براساس مبنای خرداد ماه ۱۴۰۲ به صورت زیر می‌شود:

مقایسه قیمت tdd مبین نت
برای بزرگ‌نمایی تصویر روی آن کلیک کنید

هر گیگ اینترنت TD LTE مبین نت چند؟

در همین چند روز اخیر، کاربران زیادی پیام دادند و از گرانی بیش از انتظار بسته‌های اینترنت TDLTE مبین‌نت، اظهار تعجب و گلایه کردند.

در حال حاضر، خرید بسته‌های ۳۰ روزه کم حجم TDD مبین نت اصلا به صرفه نیستند؛ چون هر گیگ نزدیک به ۵ تا ۷ هزار تومان برایتان آب می‌خورد.

فقط با خرید بسته‌های ۳۰ روزه ۲۰۰ گیگ و ۱۰۰ گیگ می‌توانید به قیمت هر گیگ حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان برسید.

در بسته‌ای مانند ۹۰ روزه ۳۳۰ گیگابایت به قیمت ۶۶۹ هزار تومان و بدون در نظر گرفتن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، قیمت هر گیگ اینترنت TDD این شرکت به ۲ هزار تومان می رسد.

در بسته‌های یک ساله، قیمت هر گیگ اینترنت مبین نت از ۳۶۵۹ تومان برای بسته ۲۲۰ گیگ تا ۱۸۸۸ تومان برای بسته ۱۱۱۱ متغیر است.

یعنی صرفا با خرید بسته‌های طولانی مدت TDLTE مبین نت می‌توانید، به ازای هر گیگ مصرف اینترنت، هزینه‌ای حدود ۲ هزار تومان بپردازید.

اینترنت تی پی مبین‌نت

آیا مبین نت بیشتر از ۳۴ درصد گران کرد؟

این پرسشی است که مدیران مبین نت باید پاسخ بدهند.

اما برآورد ما این است که مبین نت یک بار در اواسط سال، چند درصدی بسته‌های TDD را گران کرده؛ افزایش قیمت ناچیزی که زیاد سروصدا به همراه نداشته باشد (روابط عمومی مبین‌نت تایید کرد در خرداد ماه یک افزایش قیمت داشتند).

بعد اکنون با احتساب ۳۴ درصد افزایش قیمت، شاهد رشد زیاد قیمت‌ها هستیم.

رویه‌ای که دیگر شرکت‌های اینترنت ثابت و حتی ایرانسل و همراه اول هم داشتند و یک بار ابتدای سال، افزایش قیمت داده و یک بار هم در دی ماه و بهمن ماه، ۳۴ درصد تعرفه‌ها را گران‌تر کردند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫6 دیدگاه ها

  1. تو آذر ماه یه افزایش قیمت حدود ۱۵% توسط مبین نت اعمال شد که من تو مقاله “مقایسه تعرفه اینترنت TD LTE شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۲” کامنت گذاشتم ولی دیده نشد و الان ۳۴% رو روی اون افزایش حساب کردن که نتیجش شده این مقدار.
    اگر خاطرتون باشه اون زمان بحث افزایش قیمت اینترنت در اوج بود که به نظر میاد مدیران مبین نت با استفاده از شرایط، یک پله افزایش رو بدون سر و صدا به کاربرانشون تحمیل کردن.

  2. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم طرح ۳۶۰ به دکل های TD-LTE هم وصل میشه؟ من مودم X28 دارم میخوام مبین نت بگیرم
    سیم کارت ۳۶۰ رو خود مبینت نت بدون مودم نمیده ولی سیم کارت عادی رو میده
    سیم کارت ۳۶۰ مغازه ها میفروشن ولی یکم قیمتش بالاست

  3. اصلاً ارزش خرید نداره نه ایرانسل نه مبین نت تنها اینترنت ارزان حال حاظر سامانتل هست اپراتور خیلی خوبیه برخلاف سه اپراتور دولتی (همراه اول،رایتل،ایرانسل) این اپراتور خصوصی هست و اینترنت به صرفه ای برای موبایل ارائه میده پیشنهاد میدم به جای استفاده از اپراتور های دیگه سراغ این اپراتور برید من که تا آلان رازی بودم قیمت هر گیگ اینترنت روی این اپراتور ۱۵۰۰ تومنه.

    از سایت شبکه چی هم می‌خوام این اپراتور رو برسی کنه و اون رو به افرادی که اینترنت ارزان می‌خوان پیشنهاد بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا