نقد و بررسی

معرفی و مشخصات مودم ۴.۵G TDLTE مبین نت MN6400D

ظاهر عجیب این مودم سیم‌کارتی شما را شوکه می‌کند

یکی دو هفته است مودم مبین نت MN6400D در برخی فروشگاه‌های کشور به صورت خیلی محدود مشاهده می‌شود. حتی هنوز خود سایت مبین نت هم صفحه‌ای برای مشخصات و توضیحات این مودم بارگذاری نکرده است.

هیچ تصویر واضح یا جدول مشخصاتی از این مودم در اینترنت نیست یا صرفا یکی دو فروشگاه، ویدئوها یا عکسی از جعبه و بدنه مودم منتشر کردند. قیمت مودم جدید مبین نت الان در بازار از ۳ میلیون تومان تا ۴ میلیون تومان است.

پیش‌تر، مبین نت مودم MN6300D را داشت که چندان موفق به فروش بالایی نشد و چند ماهی است دیگر در بازار توزیع نمی‌شود. حالا، احتمالا مودم MN6400D جایگزین مودم ۶۳۰۰ می‌شود و باید ببینیم چه تفاوت‌هایی با دیگر مودم‌های ۴.۵G 4G/TDLTE مبین‌نت دارد.

معرفی و طراحی مودم مبین نت MN6400D

اولین چیزی که درباره این مودم باید گفت؛ شکل و شمایل بسیار عجیب و غریب آن است که قطعا شما را شوکه می‌کند و حداقل برای چند ده ثانیه‌ای روی این طراحی قفل می‌کنید.

طراحی عمودی و موج مانند در پنل جلویی دارد؛ نسبتا بزرگ و قطور است و بیشتر به نظر می‌رسد یک کنسول بازی باشد تا مودم سیم‌کارتی. شیارهای موجی روی مودم به تهویه هوای بهتر و سریع‌تر درون باکس کمک می‌کنند.

مودم مبین نت ۶۴۰۰

لوگوی برجسته‌ای مبین‌نت روی بدنه مودم، خیلی خوب خودنمایی می‌کند و گفته می‌شود جنس پلاستیک بدنه، رضایت‌بخش و مطلوب است.

در پنل جلویی، یک نوار مشکی رنگ دیده می‌شود که روی آن، نشانگرهای وای فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز، پاور، شبکه ۴G و وضعیت آنتن‌دهی شبکه موبایل، حک شدند.

در پنل پشتی مودم، دو درگاه شبکه زرد رنگ دیده می‌شود که یک درگاه WAN/LAN و دیگری LAN است. هر دو درگاه اترنت از سرعت ۱۰۰۰ مگابیتی پشتیبانی می‌کنند.

مبین نت MN6400D

در پایین این درگاه‌ها، دو کلید دیده می‌شود که یکی کلید WPS/WiFi و دیگری LED است. کلید ال ایی دی برای خاموش کردن نور چراغ‌های نشانگر LED مودم است.

با نگه داشتن کلید WPS هم می‌توانید قابلیت وای فای مودم را روشن/خاموش کنید.

در پایین این کلیدها هم دکمه پاور و کانکتور آداپتور برق دیده می‌شود. کلید ریست در بالاترین بخش پنل پشتی است.

مشخصات مودم ۴.۵G مبین نت MN6400D

اشاره شد که اطلاعات زیادی درباره مودم مبین نت ۶۴۰۰ نداریم و صرفا باید به چند عکس و اطلاعات مندرج در پشت جعبه مودم اشاره کرد.

مبین نت MN6400-D یک مودم سیم کارتی رومیزی ۴.۵G است؛ یعنی از رده LTE Cat 6 با پشتیبانی از شبکه‌های موبایل نسل سوم و چهارم است.

باندهای فرکانسی ۱ و ۳ و ۷ و ۸ و ۲۰ در FDD و باندهای ۴۰ و ۴۲ را در TDD روی نسل چهارم موبایل، پشتیبانی می‌کند تا همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ از اینترنت TD LTE مبین نت نیز پشتیبانی کند.

مبین نت ۶۴۰۰

درباره تراشه مرکزی یا چیپ‌ست وای فای مودم هنوز اطلاعاتی نداریم ولی می‌دانیم دارای وای فای ۵ و استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و از رده AC1200 است.

یعنی سرعت ۸۶۷ مگابیت برای فرکانس ۵ گیگاهرتز و ۳۰۰ مگابیت برای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

از ۳۲ دستگاه به طور همزمان روی وای فای پشتیبانی می‌کند.

مودم 4.5G TDLTE مبین نت

گفتیم دو پورت لن در پشت مودم هست به همراه کلیدهای پاور، WPS، وای فای، ریست و LED و از پورت RJ11 تلفن ثابت و USB خبری نیست.

آنتن‌های LTE مودم مبین نت ۶۴۰۰ دارای قدرت ۵ دسی بل هستند ولی آنتن‌های وای فای قدرت ۳ دسی بل دارند.

پنل کاربری و امکانات نرم‌افزاری مودم مبین نت ۶۴۰۰

در پنل کاربری می‌توانیم تنظیماتی مانند NAT و DDNS و IPv4/IPv6 و ست کردن وی پی ان L2TP/PPTP را مشاهده کنیم.

مک فیلترینگ و یو آر ال فیلترینگ به همراه تنظیمات فایروال در بخش Firewall دیده می‌شوند. پورت فورواردینگ، تنظیمات زمان‌بندی روشن/خاموش شدن مودم یا وای فای و قطع اینترنت را هم روی این مودم دارید.

در بخش شبکه، تنظیمات APN، جست‌وجوی دستی شبکه، فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی تجمیع فرکانس و قابلیت‌هایی نظایر این‌ها در دسترس هستند.

تصاویری که از پنل کاربری مودم ۶۴۰۰ دیدیم؛ رابط کاربری نسبتا قدیمی دارد ولی امکانات مورد نیاز کاربران در آن گنجانده شده و شاید کارهایی مانند قفل دکل و قفل باند رادیویی و نظایر این‌ها را نشود انجام داد.

قیمت مودم MN6400D

در برخی فروشگاه‌ها این مودم بدون سیم‌کارت و بسته اینترنت مبین‌نت به قیمت ۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در فروشگاه‌های دیگر مودم مبین ۶۴۰۰ با بسته سه ماهه ۱۲۵ گیگ اینترنت TDLTE قیمت ۳.۶ میلیون تومان و با بسته ۳۰۰ گیگ یک ساله قیمتی کمی بیشتر از ۴ میلیون تومان را دارد.

برای آشنایی بیشتر با مودم‌های مبین‌نت و انتخاب بهترین مودم:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. مبین نت از عید تا حالا تو کماس
    هنوز داره طرح ویژه فروردین میده تو سایتش
    بعد اومدن فیبر و نت ۵g هنوز روی ۴۰ مگ قفله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا