راهنمای خرید

ماجرای بسته‌های اینترنت «صبحانت» و «شبانت» همراه اول چیست؟

چگونه بهترین بسته اینترنت همراه اول مناسب نیازمان را با کمترین هزینه انتخاب کنیم

معمولا بسته‌های اینترنت برای ۲۴ ساعت شبانه‌روز ارایه می‌شود و اگر قرار است ارزش افزوده‌ای داشته باشند؛ مثلا دانلود شبانه رایگان، روی ساعت‌های خاصی اعمال می‌شوند.

اما چندی است همراه اول بسته‌های اینترنت «صبحانت» و «شبانت» را برای ساعت‌های خاصی از شبانه‌روز عرضه کرده است که یک قاعده‌شکنی است.

بسته‌های اینترنت «صبحانت» فقط برای مصرف در صبح و بازه زمانی ۶ صبح تا ۱۲ ظهر هستند. این بسته‌ها هدیه شبانه یا دانلود و ترافیک رایگان ندارند. 

بسته اینترنت صبحانت همراه اول

بسته‌های اینترنت «شبانت» نیز برای مصارف شبانه و بازه زمانی ۲ شب الی ۷ صبح طراحی شدند و باز هم هدیه شبانه یا ترافیک رایگان ندارند.

این بسته‌ها برای افراد و کاربرانی مناسب هستند که می‌توانند برنامه‌ریزی کنند در ساعت‌های خاصی از شبانه‌روز (صبح و نیمه شب) از اینترنت ۴.۵G همراه اول استفاده کنند.

بسته اینترنت شبانت همراه اول

همراه اول توضیح داده است که این بسته‌ها محدویت سرعت ندارند و جزو بسته‌های اینترنت نوترینو و آلفا+ این اپراتور هستند. از این بسته‌ها می‌توانید برای باز کردن هر وب‌سایتی یا مشاهده چیزی در اینترنت استفاده کنید.

مصرف اینترنت با برنامه‌ریزی و هدف‌مندی بیشتر

بسته‌های اینترنت همراه اول صبحانت در بازه زمانی ۷ و ۳۰ روزه عرضه شدند ولی بسته‌های شبانت ۱، ۷ و ۳۰ روزه هستند. حجم ترافیک این بسته‌ها نیز متفاوت و از چند گیگابایت تا حتی بالاتر از ۲۰ گیگابایت ارایه شدند.

مزیت این بسته‌ها، ارزان‌تر و هدف‌مند بودن آن‌ها است. برخی کاربران موبایل فقط در ساعت‌های خاصی از روز به اینترنت همراه متصل می‌شوند؛ پس چرا باید هزینه یک بسته اینترنت ۲۴ ساعته را بپردازند؟

بیشتر بخوانید: آموزش تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی اندروید و iOS

تصور کنید فقط از اینترنت پرسرعت همراه اول برای دانلود شبانه یا کارهای محدود در ابتدای صبح استفاده می‌کنید؛ اکنون فرصتی در اختیار شما است چند گیگابایت اینترنت را با قیمتی مناسب‌تر خریداری و استفاده کنید.

دقت کنید که این بسته‌ها به طور خودکار تمدید یا رزرو نمی‌شوند. هر کاربر می‌تواند تنها یک بسته صبحانت یا شبانت خریداری و فعال‌سازی کند. یعنی نمی‌توانید به طور همزمان از بسته‌های اینترنت صبحانت و شبانت استفاده کنید. 

همین‌طور اگر یک بسته صبحانت و یک بسته شبانه‌روزی فعال کرده باشید؛ اولویت مصرف با بسته‌های با ساعت مشخص است.

برای راهنمایی بیشتر و فعال‌سازی این بسته‌های اینترنت مصرف خاص می‌توانید به سایت همراه اول مراجعه کنید.

به‌روزرسانی آذر ۱۴۰۱

همراه اول در حال حاضر، فقط یک بسته صبحانت و یک بسته شبانت یا نامحدود شبانه دارد که در زیر مشاهده می‌کنید:

بسته اینترنت صبحانت
بسته اینترنت صبحانت همراه اول
بسته اینترنت نامحدود شبانه همراه اول
بسته اینترنت نامحدود شبانه همراه اول

 

متاسفانه سایر بسته‌های اینترنت صبحانت و شبانت این اپراتور به تدریج حذف شدند.

برای خرید مودم مناسب با اینترنت همراه اول می‌توانید مقاله «معرفی چند مدل مودم ۴G معمولی و قیمت مناسب برای اینترنت همراه اول» سایت ما را نگاهی بیندازید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫7 دیدگاه ها

  1. رایتل و به ویژه ایرانسل هم شتاب اینترنت بیشتری داره و ارزانتره
    همراه اول هیچگاه اینترنت خوبی نداشته همیشه کاربران را نامید کرده نمیدانم چرا با بودن ایرانسل و رایتل همراه اول ورشکست نمیشه
    من خودم همه دوستان و نزدیکانم ایرانسل دارند و همراه اول ادم میانسال و پا به سن گذاشته دارند بیشتر با اینترنت کاری ندارند
    و همراه اول برای گفتگو بهره میبرند و برای اینترنت از ایرانسل و یا رایتل بهره می گیرند

  2. بیشتر کاربران همراه اول آدم های میانسال و پا به سن گذاشته هستند که بیشتر با اینترنت کاری ندارند
    و از همراه اول برای گفتگو بهره میبرند و برای اینترنت از ایرانسل و یا رایتل بهره می گیرند

  3. باید قیمت همراه اول با توجه به مشترک بیشتر ودرآمد بیشتراز بقیه اپراتورها ارزانتر باشه که عملا گرانتر و بر کیفیتره

  4. چند وقت پیش یک بسته ۲گیگ صبحانت خریدم به مبلغ ۱۴تومن که تموم شد پیام اومد باید تمدید کنی ولی اعتبار نداشتم تا اینکه بعد از چند وقت ۱۷تومن شارژ کردم که تماس بگیرم که یهو پیام اومد بسته صبحانت برای شما مجدد فعال شد یعنی سوختما اونم بسته ای که محدویت زمانی صبح رو داره ولی به قیمت تمام روز داره به مشتری داده میشه اگه این دزدی نیست پس چیه خدا از سرتون نگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا