آموزش

آموزش تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی اندروید و iOS

چگونه اینترنت همراه اول را روی گوشی اندرویدی یا iOS فعال کنیم؟

وقتی یک سیم‌کارت همراه اول خریداری می‌کنید؛ اولین اقدام شما باید فعال‌سازی اینترنت همراه اول و تنظیمات اینترنت روی گوشی باشد.

فعلا همراه اول بالاترین سیم‌کارتی که داده است؛ سیم‌کارت ۴G LTE با اینترنت نوترینو پرسرعت است. هنوز سیم‌کارت ۵G همراه اول وارد بازار نشده است؛ اگرچه می‌توانید با وای‌فای از شبکه ۵G همراه اول تست سرعت اینترنت بگیرید.

نکته اینجا است که تنظیمات اینترنت همراه اول برای هر مدل گوشی و برند موبایل متفاوت است و نمی‌توان یک روش مشخص و راهنمای خاص برای همه گوشی‌های موجود در بازار ارائه کرد. حتی تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی گوشی‌های اندرویدی با گوشی‌های آیفون و iOS و حتی گوشی‌های ویندوزی متفاوت است.

به همین دلیل است که برخی اوقات، کاربران مسیر و تنظیمی را اشتباهی رفته و بعد متوجه می‌شوند که اینترنت همراه اول مشکل دارد و کار نمی‌کند و وصل نمی‌شود.

به روش‌های مختلفی می‌توانید اینترنت نوترینو یا اینترنت همراه اول را روی گوشی‌های اندرویدی و iOS خود فعال‌سازی و تنظیم کنید. در این مقاله اشاره‌ای به گوشی‌های ویندوزی نمی‌شود؛ چون درصد بسیار کمی از کاربران سیم‌کارت خود را روی یک دستگاه ویندوزی قرار می‌دهند و می‌خواهند از اینترنت همراه اول روی آن دستگاه استفاده کنند.

  • پیشنهاد ویژه همراه اول: مودم رومیزی L433 به همراه سیم‌کارت و ۳۰۰ گیگابایت اینترنت ۴.۵G رایگان

شما به دو روش پیامکی یا کدهای دستوری، می‌توانید اینترنت همراه اول پایه را برای گوشی خود فعال کرده و بعد تنظیمات آن را روی گوشی انجام دهید.

توجه داشته باشید که تا هنگامی که سرویس اینترنت همراه اول پایه را برای سیم‌کارت خود فعال نکرده باشید؛ حتی اگر تنظیمات اینترنت همراه اول را هم روی گوشی درست انجام داده باشید؛ اینترنت موبایل فعال‌سازی نمی‌شود.

در این مطلب، نحوه فعال‌سازی اینترنت همراه اول برای یک سیم‌کارت و تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی گوشی‌های اندرویدی و iOS را بررسی می‌کنیم.

فعال‌سازی اینترنت همراه اول (نوترینو)

شما به دو روش می‌توانید اینترنت همراه اول را برای یک سیم‌کارت دائمی یا اعتباری فعال‌سازی کنید. این روش‌ها روی گوشی اندرویدی و iOS تفاوتی با یکدیگر ندارد و شما می‌توانید هر کدام از روش‌ها که راحت‌تر هستید را استفاده کنید:

فعال‌سازی با کد دستوری

در روش نخست، کد دستوری #۲۳۱*۱۰* را با گوشی تلفن خود شماره‌گیری کنید و منتظر بمانید تا یک پیام به شما نشان داده شود که می‌گوید «نتیجه درخواست فعال‌سازی سرویس اینترنت از طریق پیامک ارسال خواهد شد.»

پس از اند زمانی، یک پیامک از سرشماره  Hamrahaval دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید سرویس اینترنت پایه شما فعال شده است.

فعال‌سازی با پیامک

در روش دوم فعال‌سازی اینترنت همراه اول برای یک سیم‌کارت دائمی یا اعتباری، ابتدا باید یک پیامک خالی و بدون متن به شماره تلفن ۸۰۸۸ ارسال کنید.

در جواب آن، پس از اندکی یک پیامک از سرشماره Hamrahaval دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید سرویس اینترنت پایه برای این سیم‌کارت شما راه‌اندازی و فعال شده است.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

اما برای استفاده از اینترنت پرسرعت نوترینوی همراه اول روی گوشی تلفن همراه، فعال‌سازی سرویس اینترنت برای سیم‌کارت کافی نیست و باید یک سری تنظیمات دیگر در گوشی انجام شود که در ادامه اشاره می‌کنیم:

تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی گوشی‌های اندرویدی

۱- اپلیکیشن Settings را روی گوشی تلفن همراه خود باز کنید.

۲- گزینه Mobile Networks را باز کنید.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۳- وارد بخش Access Point names شوید.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۴- گزینه ADD را بزنید.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۵- یک APN جدید بسازید.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۶- در بخش name، عبارت MCI-Internet را وارد کنید.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۷- در بخش APN نیز عبارت mcinet را وارد کنید. نیازی نیست سایر بخش‌ها پر شوند.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۸- برای انتخاب APN جدیدی که تازه درست کردید؛ کلید حبابی را بزنید تا سبز یا آبی شود.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۹- اکنون اینترنت همراه اول (نوترینو) روی گوشی تلفن همراه شما فعال شده است.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول روی گوشی‌های iOS

در گوشی آیفون یا تبلت آیپد، پس از این به یکی از دو روش کد دستوری یا پیامک، اینترنت سیم‌کارت را فعال کردید؛ باید تنظیمات زیر را روی دستگاه iOS که سیم‌کارت دائمی یا اعتباری همراه اول روش انداخته شده، اعمال کنید:

۱- وارد اپلیکیشن Settings آیفون یا آیپد شوید.

۲- گزینه Cellular را بزنید.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۳- وارد بخش Cellular Data Options شوید.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۴- گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۵- برای APN جدید، مقدار micnet را قرار دهید و بخش‌های Username و Password را خالی بگذارید.

تنظیم دستی اینترنت همراه اول

۶- اینترنت نوترینو روی گوشی آیفون یا آیپد آماده استفاده است.

نکته مهم: بهتر است پس از اینکه سرویس اینترنت همراه اول را روی سیم‌کارت این اپراتور فعال کردید و تنظیمات اینترنت گوشی را انجام دادید؛ یک بسته اینترنت همراه اول خریداری و فعال‌سازی کنید چون در غیر این صورت، تعرفه اینترنت آزاد برای شما محاسبه می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا