راهنمای خرید

۳ روتر جیبی برتر برای مسافرت و گردشگری

اگر در سفر هستید؛ بدون وای‌فای هیچ لذتی نخواهید برد.

هر مسافر، گردشگر و طبیعت‌گردی باید همراه خودش یک مودم همراه یا روتر بی‌سیم همراه داشته باشد.

اگر مودم همراه ندارید یا همراه خودتان به مسافرت نبردید؛ بهتر است یکی از سه روتر جیبی و مسافرتی زیر را تهیه کنید تا همیشه یک وای‌فای اختصاصی برای خودتان داشته و دستگاه‌های مختلف و به تعداد زیادی به اینترنت متصل شوند.

این ۳ روتر بی‌سیم جزو بهترین روترهای مسافرتی هستند و سال‌ها است در بازار به فروش می‌روند و هنوز خواهان و خریدار دارند.

ویژگی‌های یک روتر بی‌سیم مسافرتی خوب

روترهای مسافرتی زیادی در بازار هست یا فروشندگان به شما پیشنهاد می‌دهند ولی یک روتر مسافرتی خوب و مناسب باید ۳ ویژگی مهم زیر را داشته باشد:

۱- کوچک باشد: واضح است که یک روتر مسافرتی نمی‌تواند هم‌اندازه روترهای بی‌سیم دیگر باشد. یک روتر مسافرتی باید وزن و اندازه‌ای کوچک، جمع‌وجور و اصطلاحا جیبی داشته باشد.

۲- امن باشد: می‌خواهید در محیط‌هایی ناامن، دستگاه‌های خود را به وای‌فای متصل کنید. بنابراین؛ روتری انتخاب کنید که از بهترین سیستم‌های رمزنگاری وای‌فای سود ببرد و مجهز به فایروال، فیلتر آدرس مک و ابزارهای محافظتی دیگر باشد.

۳- سریع باشد: مسلما دوست دارید روتر شما سریع‌تر باشد و تعداد بیشتری دستگاه متصل به وای‌فای را پشتیبانی کند. عمده روترهای AC بازار برای مسافرت و حمل‌ونقل مناسب نیستند ولی روترهای N300 گزینه خوبی به شما می‌روند.

بهترین روترهای مسافرتی در سال ۲۰۱۹

با نگاهی به سایت آمازون می‌توان فهرستی بلندی از روترهای بی‌سیم مسافرتی تهیه کرد ولی بررسی سایت‌های مختلف و تجربه خودم در کار با روترهای مختلف به ۳ محصول زیر ختم می‌شود. به‌خصوص روتر تی‌پی‌لینک که سال‌ها است در بازار ایران به فروش می‌رسد.

بهترین روتر مسافرتی با در نظر گرفتن همه ویژگی‌ها

روتر N300 Wireless Portable Nano Travel Router یا TL-WR802N معروف‌ترین و بهترین روتر مسافرتی در دنیا است. 

وزن این روتر نزدیک به ۲۰۰ گرم است و اندازه‌ای نصف کف دست دارد. کارایی فوق‌العاده به همراه رمزنگاری کافی وای‌فای از این روتر یک دستگاه قدرتمند برای راه‌اندازی هات‌اسپات شخصی ساخته است.

با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و یک درگاه LAN صد مگابیتی به همراه درگاه Micro-USB از آن یک اکستندر وای‌فای ساخته است. بسیاری از کاربران این روتر را برای بهبود وای‌فای خانه و اتاق‌شان تهیه می‌کنند.

روتر جیبی چند منظوره‌ای است که به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز شبانه‌روز برای شما کار می‌کند. چندین دستگاه در یک اتاق و سالن می‌توانند به این روتر به صورت بی‌سیم متصل شوند و البته می‌توانید لپ‌تاپ خود را با کابل شبکه به اینترنت وصل کنید.

قیمت این روتر تی‌پی‌لینک در سایت آمازون ۳۰ دلار است.

بهترین روتر از نظر قیمت

شرکت GL.iNet روتری به نام GL-AR300M-Lite دارد که یک روتر مینی مناسب برای مسافرت است. قیمت این روتر تنها ۱۸ دلار است. 

وزن این روتر تنها ۳۴ گرم است و برای جابه‌جایی گزینه عالی است. می‌تواند به عنوان پاوربانک هم استفاده شود. امنیت وای‌فای خوبی دارد و از ۱۲۸ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت حافظه فلش سود می‌برد.

با بیش از ۲۰ سرویس‌دهنده VPN سازگاری دارد تا بتوانید وای‌فای سفارشی خود را بسازید. سرعت این روتر هم ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است و از درگاه‌های LAN و Micro USB سود می‌برد.

بهترین روتر از نظر چندکاره‌گی

روتر TripMate Titan از شرکت HooToo یکی از بهترین روترهای مسافرتی چندکاره است. در سه حالت روتر، اکسس‌پوینت و بریج کار می‌کند و حداکثر ۵ دستگاه از طریق وای‌فای به اینترنت متصل می‌شوند.

یک باتری ۱۰۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که عملا آن را به یک پاوربانک قدرتمند تبدیل می‌کند. دارای درگاه‌های USB Type-A و Micro USB برای شارژ دیگر دستگاه است.

اپلیکیشن TripMate برای مدیریت بهتر این روتر از سوی سازنده عرضه شده و یک درگاه LAN هم برای اتصال کابلی یک دستگاه به اینترنت دارد. سرعت این روتر نیز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و تک بانده است.

قیمت این روتر کمی بالا و در حدود ۴۲ دلار در سایت آمازون است. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و تبریک نوروز .. ممنون اقای مهندس بابت این معرفی
    ی خواهش دارم. ممکنه در مورد مودم مودم همراه نزتک NZT-99C 4G ک ی مودم دوسیمکارته هست ی تحقیق یا بررسی ارائه کنید؟ ممنون میشم.
    مد نظرم بیشتر ی مقایسه بین این مودم و مودم TP-LINK M7350_V4 هستش درسته قیمتی با هم تو ی رده نیستن ولی برام دوسیمکارته بودن نزتک جالب بنظر میرسه بشرطی ک قابلیتای M7350 رو داشته باشه .
    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا