راهنمای خرید

۵ مودم ۴G مسافرتی که همیشه شما را متصل نگه می‌دارند

هنگامی که یک مودم روتر ۴G داشته باشید؛ در طول مسافرت و در هر نقطه‌ای از کشور که باشید؛ هر جاده‌ای یا شهری و منطقه گردشگری به اینترنت متصل هستید.

اگر شما فقط یک اسمارت‌فون داشته باشید که باید به اینترنت متصل شود؛ مشکلی نیست و با آن از اینترنت موبایل استفاده می‌کنید ولی هنگامی که باید گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و دستگاه‌های دیگر را به اینترنت متصل کنید؛ نیاز به مودم روتر ۴G دارید.

یک مودم روتر ۴G و سیم‌کارت می‌توانند در سفر غوغا کنند؛ چون چندین نفر با دستگاه‌های متعدد به آن‌ها متصل شده و از اینترنت با سرعت بالا سود می‌برند.

همیشه استفاده از مودم روتر ۴G یا هات‌اسپات اختصاصی بهتر از وای‌فای عمومی یا اینترنت رایگان است. چون امن‌تر است و تهدیدی مانند سرقت اطلاعات یا لو رفتن تصاویر و فیلم‌ها متوجه شما نیست.

راهنمای خرید مودم ۴G مسافرتی

اما آیا هر مودم روتر ۴G برای حمل و نقل، مسافرت و گردش مناسب است؟ 

مسلما جواب منفی است. بهتر است مودم روتری همراه خودتان ببرید که لاک شده نباشد تا از چندین سیم‌کارت و اپراتور موبایل در شرایط مختلف استفاده کنید. اگر یک سیم‌کارت و اپراتور در نقطه‌ای انتن‌دهی خوبی نداشت؛ بتوانید از سیم‌کارت و اپراتور دیگری استفاده کنید.

همین‌طور، بهتر است مودم روتر ۴G انتخاب کنید که سبک، کوچک و جمع‌وجور باشد و وزن زیادی به شما تحمیل نکند. 

ویژگی دیگر یک مودم ۴G مناسب سفر، وای‌فای قوی است. چون قرار است چندین دستگاه به آن متصل شوند و همزمان ارسال و دریافت اطلاعات داشته باشند. هرچقدر سرعت وای‌فای بیشتر باشد؛ مثلا از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac سود ببرد؛ بهتر است.

مواظب باشید مودمی همراه خودتان ببرید که از اینترنت سیم‌کارت شما پشتیبانی کند. اگر سیم‌کارت شما ۴G است؛ مودمی ۴G و اگر TD-LTE است؛ مودمی TD-LTE همراه داشته باشید.

عمر باتری، درگاه LAN در صورت نیاز، اسلات میکرو اس‌دی در صورت نیاز، پشتیبانی از دستورات اپراتورها و SMS، سرعت دانلود و آیلود ویژگی‌های دیگری هستند که باید مدنظر داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم مودمی انتخاب کنید که نقش پاوربانک را هم برای شما ایفا کند. 

حالا با توجه به شرایط گفته شده در بالا، می‌توان این ۵ مودم روتر ۴G را برای مسافرت پیشنهاد دارد. توجه کنید مودم‌های زیر، بهترین‌های بازارهای جهانی هستند که البته در ایران هم یافت می‌شوند.

پس، طبیعی است قیمت بالایی داشته و هر فردی نتواند آن‌ها را خریداری کند. با توجه به مشخصاتی که برای یک مودم ۴G مسافرتی ذکر کردیم؛ می‌توانید در بازار ایران به دنبال مودم‌های مناسب‌تر و ارزان‌تر باشید:

نت‌گیر Nighthawk M1

خرید از سایت دیجی‌کالا

یکی از سریع‌ترین و بهترین مودم‌های همراه در بازار دنیا است. درباره این مودم روی سایت شبکه‌چی زیاد صحبت کردیم (+ و +)

روتری در رده LTE Cat16 با سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه که می‌تواند همزمان به ۲۰ دستگاه وای‌فای بدهد. سرعت آپلود مودم M1 برابر با ۱۵۰ مگابیت است و از وای‌فای دو بانده مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی می‌کند.

مهم‌تر از همه این ویژگی‌ها، باتری ۵۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی دارد بدون اینکه وزن و اندازه آن بالا برود. این باتری یک روز کامل شما را به اینترنت و وای‌فای متصل نگه می‌دارد.

از درگاه پر سرعت USB Type-C سود برده که اجازه اتصال هارد اکسترنال به مودم و استفاده از فضای ذخیره‌سازی آن‌ها برای اشتراک‌گذاری اطلاعات را می‌دهد.

هواوی E5885

خرید از سایت دیجی‌کالا

هواوی مودم روترهای ۴G متعددی دارد که غالب آن‌ها برای سفر و حمل مسافرتی مناسب هستند. یکی از بهترین‌های این شرکت مودم Mobile Wi-fi 2 Pro یا E5885 است.

این مودم در رده LTE Cat6 با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت قرار دارد. 

از وای‌فای دو بانده سود برده و باتری بزرگی با اندازه ۶۴۰۰ میلی‌آمپرساعت روی آن سوار شده است. بنابراین؛ می‌توانید از این مودم به عنوان پاوربانک هم استفاده کنید و دیگر نیازی به پاوربانک جداگانه‌ای در سفر نداشته باشید.

تی‌پی‌لینک M7450

خرید از سایت دیجی‌کالا

درباره این مودم به طور مفصل در این مطلب صحبت کردیم.

از طراحی و مشخصاتی مشابه با مودم هواوی E5885 سود می‌برد اما باتری آن ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی است که دیگر قابلیت پاوربانکی ندارد.

مودمی در رده LTE Cat6 با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. از وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac سود برده و حداکثر ۳۲ دستگاه به آن همزمان متصل می‌شوند.

اندازه و وزن مناسبی برای حمل مسافرتی دارد و یکی از محبوب‌ترین مودم‌های ۴G در بازارهای دنیا است. از صفحه‌نمایش نسبتا بزرگی سود می‌برد و به اسلات میکرو اس‌دی مجهز است.

زدتی‌ایی MF980

مودمی در رده LTE Cat9 با حداکثر سرعت دانلود ۴۵۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت که از باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با ۱۰ ساعت شارژ برخوردار است.

وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac با حداکثر ۳۲ دستگاه همزمان از دیگر مشخصات این مودم شرکت ZTE است.

وزن، اندازه و کارایی این مودم روتر ۴G باعث شده در انتخاب ما قرار بگیرد. مودم‌های نمونه مشابه آن نیز در بازار ایران یافت می‌شود.

شیائومی ZMI MF885

خرید از سایت دیجی‌کالا

یکی از بهترین مودم‌های همراه مسافرتی است که پیش‌تر به طور کامل در سایت شبکه‌چی بررسی شده است (بررسی کامل مودم شیائومی ZMI MF۸۵۵).

هم مودم روتر ۴G و هم پاوربانکی با ظرفیت ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعت است. در واقع، دستگاهی چندکاره با طراحی خلاقانه است.

از نظر مشخصات شبکه، حداکثر سرعت دانلود آن ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود آن ۵۰ مگابیت با وای‌فای تک بانده مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱n است.

از فناوری شارژ سریع QC ۲.۰ سود برده و یک درگاه USB به همراه درگاه Micro USB و کابل آن در اختیار دارید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا