راهنمای خرید

۵ مودم پاوربانک برتر دنیا در سال ۲۰۱۹

مودم پاوربانک‌ها دستگاه‌هایی هستند که هم شما را هر کجا و هر زمان به اینترنت متصل می‌کنند و هم می‌توانند دستگاه‌های دیگر را شارژ کنند.

کم نیستند کاربرانی که خواهان مودم پاوربانک‌ها هستند چون دیگر از خرید یک پاوربانک جداگانه یا حمل پاوربانک دیگری در کوله و کیف رها می‌شوند.

یک مودم پاوربانک خوب علاوه بر قابلیت‌های شبکه و وای‌فای در خور توجه، باید ظرفیت باتری مناسب و درگاه‌های لازم برای شارژ دستگاه‌های دیگر را داشته باشد.

اندازه و وزن این دستگاه‌ها نیز اهمیت دارد چون غالب کاربران آن‌ها را برای حمل و جابه‌جایی نیاز دارند. 

در سال‌های اخیر چندین مدل مودم پاوربانک از شرکت‌های هواوی و شیائومی وارد بازار ایران شده است. اگر مودم نزتک را هم حساب کنیم؛ ۴ مودم پاوربانک معرفی شده در زیر وارد بازار ایران شده و به راحتی قابل خریداری هستند.

شیائومی ZMI MF۸۵۵

اگر به دنبال یک مودم پاوربانک نمره بیست می‌گردید تا با یک تیر چند هدف زده باشید؛ بدون معطلی مودم شیائومی ZMI MF۸۵۵ را خریداری کنید.

ما در سایت شبکه‌چی این محصول را به طور کامل معرفی و بررسی کردیم (بررسی کامل مودم شیائومی ZMI MF۸۵۵).

شیائومی ZMI MF۸۵۵ یک مودم ۴G مسافرتی و قابل حمل با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. وای‌فای تک بانده، فناوری شارژ سریع QC ۲.۰، درگاه‌های USB و Micro USB به همراه کابل میکرو یواس‌بی به USB-C مزایای انکارناپذیر آن هستند.

این محصول در بازار با دو ظرفیت باتری عرضه شده است. ۷۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی و ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعتی که پیشنهاد می‌کنیم دومی را خریداری کنید تا یک پاوربانک کامل همیشه همراه خودتان داشته باشید.

این مودم پاوربانک در بازار ایران قیمتی ۷۵۰ هزار تومانی برای مدل ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعتی دارد. مدل با ظرفیت پایین‌تر ۵۶۵ هزار تومان است.

هواوی E۵۸۸۵

یکی از جدیدترین مودم‌های شرکت هواوی است. مودم ۴.۵G با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و آپلود ۵۰ مگابیت که وزنی تنها ۱۹۵ گرم دارد.

مجهز به نمایشگر اولد و باتری ۶۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. شیار کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت دارد و از وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac با MIMO 2×2 سود می‌برد. 

تا ۲۵ ساعت شارژ برای اتصال به اینترنت می‌دهد و ۱۶۰۰ ساعت زمان آماده به کار دارد. در برخی بازارها به نام هواوی Mobile WiFi Pro 2 نیز شناخته می‌شود. درگاه LAN، میکرو یواس‌بی و یواس‌بی دارد و از ۳۲ دستگاه به طور همزمان روی وای‌فای پشتیبانی می‌کند.

اگر هم دنبال مودم پاوربانکی سریع هستید و هم ظرفیت باتری برایتان اهمیت دارد؛ هواوی E۵۸۸۵ انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. بسیاری از اپراتورهای موبایل جهانی و معروف مانند AT&T، تی‌موبایل و غیره از این مودم استفاده می‌کنند.

نزتک NZT-۹۹C

همین چند روز پیش به درخواست یکی از کاربران عزیز سایت شبکه‌چی این محصول را مفصلا بررسی کردیم (بررسی کامل نزتک NZT-۹۹C).

مودم روتری ۴G که قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت و سوییچ میان اینترنت آن‌ها بدون نیاز به درآوردن سیم‌کارت‌ها از مودم را دارد.

ظرفیت باتری این دستگاه به ظاهر برند امریکایی ولی ساخت برند چینی ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این ظرفیت پاوربانک می‌تواند یک باتری پشتیبان خوب برای مواقع اضطراری باشد.

تا دلتان بخواهد درگاه ارتباطی دارد. از درگاه LAN و USB بگیرید یا میکرو یواس‌بی و شیار کارت حافظه. نمایشگر رنگی دارد؛ می‌تواند به دستگاه تقویت‌کننده وای‌فای تبدیل شود و یک کابل شارژر و کیف همراهش است.

در واقع، دستگاهی فراتر از یک مودم یا پاوربانک است. قیمت‌ نزتک NZT-۹۹C در ایران بین یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

هواوی E5770-320

مودم E5770-320 یک مدل از مودم E5770 با باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. مودمی ۴G که بسیار پرفروش و پربازده است.

به شیار سیم‌کارت، شیار کارت حافظه، درگاه LAN، درگاه‌های USB و microUSB مجهز است و از یک نمایشگر حدود یک اینچی اولد سود می‌برد. 

خروجی ۵ ولت با ۲ آمپر برای شارژ دستگاه‌های دیگر دارد و از وای‌فای تک بانده با پشتیبانی از ۱۰ دستگاه دارد. اندازه و وزن این مودم برای حمل و نقل، مسافرت، گردش و همیشه در کوله بسیار مناسب است چون تنها ۲۰۰ گرم وزن دارد.

هوتو TripMate Titan

یکی از بهترین روترهای مسافرتی است که از باتری ۱۰۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز سود می‌برد. یعنی شما به راحتی می‌توانید اسمارت‌فون خود را بیش از دو بار شارژ کنید یا یک بار اسمارت‌فون و یک بار هدفون خود را به این روتر چندکاره زده و لذت ببرید.

طراحی زیبا، اندازه کوچک و وزنی کم دارد. از وای‌فای ۳۰۰ مگابیت سود می‌برد و مجهز به چندین درگاه USB Type-A و میکرو USB است.

در مودهای مختلفی از جمله اکسس‌پوینت، روتر و بریج کار می‌کند و همزمان می‌تواند ۵ دستگاه را به وای‌فای متصل نگه دارد. قیمت روتر پاوربانک TripMate Titan از شرکت HooToo نزدیک به ۴۰ دلار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫8 دیدگاه ها

    1. اگرچه مودم جیبی برای اینترنت TD-LTE تا حدودی بی‌معنی است چون بهتر است این نوع اینترنت را به صورت ثابت استفاده کرد ولی در مطلب زیر مودم‌های TD-LTE همراه و جیبی را معرفی کردیم:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/6582/best-modem-mobile-td-lte-in-iran

      بهتر است این مطلب را هم نگاهی بیندازید:

      https://shabakehchi.com/technology/8073/mobinnet-td-lte-mobility-portability

      1. درسته td lte در واقع اینترنت ثابت هست ولی چون ارزان تر از اینترنت موبایل هست خیلی بهتره که بشه از یه مودم جیبی ای استفاده کرد که td lte رو پشتیبانی میکنه و میشه همه جا و حتی تو راه ازش استفاده کرد. مثل اینترنت موبایل بشه. طرح ۳۶۰ مبین نت این مزیت رو داره که تو جاده هم بشه استفاده کرد.

        1. با دوستانم در مبین‌نت صحبت کردم. مودم جیبی این شرکت فقط TDD ساپورت می‌کند و برای استفاده از اینترنت TD-LTE آن هم به طور ثابت است.
          در طرح ۳۶۰ مبین‌نت به شما مودم هواوی B612 را می‌دهند که از FDD هم ساپورت می‌کند که دیگر مودم جیبی نیست و یک مودم رومیزی درست و حسابی است.

  1. سلام
    من مودم ۹۹C نزتک رو دارم ؛ بی نظیره ؛ سرعت بالا؛ خوش دست ؛ دو سیم کارت انداختم؛ دایما تو سفرم هر جا گیر کردم از پاوربانکش استفاده می کنم فقط حیف که جدیدا قیمتش بالا رفته برای دوستم خریدیم ۱۵۸۰
    ولی ارزنده است،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا