مودم 4G

تخفیف ۱۵۰ هزار تومانی مودم جدید TF-i60 ایرانسل در نمایشگاه تلکام

شرکت ایرانسل در نمایشگاه تلکام امسال مودم جدید و چندمنظوره خود را با تخفیف عرضه می‌کند. ایرانسل مودم TF-i60 را به جای قیمت ۳۶۰ هزار تومانی سایت خودش؛ با قیمت ۲۱۴ هزار تومان پیش‌ثبت‌نام می‌کند. 

ایرانسل همانند هر سال؛ با دست پر در نمایشگاه تلکام حاضر است و سرویس‌ها و مودم‌های خود را با شرایط و تخفیف‌های ویژه به فروش می‌رساند. این شرکت بزرگ مخابراتی و دیتای کشور در سال ۲۷ و همین‌طور فضای باز نمایشگاه مستقر شده است. 

امروز؛ در بازدیدی که از نمایشگاه تلکام داشتیم؛ متوجه شدیم که تمامی مودم‌های ۴G و TD-LTE این شرکت فروش ویژه دارند اما مودم پرسروصدای TF-i60 ایرانسل با قیمت باورنکردنی ۲۱۴ هزار تومان پیش‌فروش می‌شود. 

مودم TF-i60 هم از اینترنت ۴G و ۴.۵G و هم اینترنت بی‌سیم و ثابت TD-LTE پشتیبانی می‌کند و به وای‌فای و درگاه‌های LAN هزار مگابیتی مجهز است. 

اگر قصد خرید این مودم یا دیگر مودم‌های این شرکت را دارید یا بر سر انتخاب یکی از آن‌ها و خرید سرویس و حجم از این اپراتور دو دل هستید؛ می‌توانید به نمایشگاه تلکام سری بزنید تا هم از نزدیک با این مودم و قابلیت‌هایش آشنا شوید و هم قیمت‌ها و تعرفه‌های جدید این شرکت را مشاهده و تصمیم‌گیری کنید. 

امروز؛ شاهد بودیم که کارشناسان فنی ایرانسل به طور کامل مودم TF-i60 را به بازدیدکننده‌ها معرفی و قابلیت‌ها و نحوه استفاده از آن را شرح می‌دادند. 

هجدهمین نمایشگاه ایران تلکام از ۲۴ الی ۲۷ مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت ۹ الی ۱۷ پذیرای شما است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫50 دیدگاه ها

  1. چه فایده اصلا مفت بده وقتی حق انتخاب نداری که اپراتورت رو عوض کنی. یعنی فقط سیمکارت ایرانسل روشون کار میکنه

  2. سلام مهندس خسته نباشید
    یه سوال داشتم از خدمتتون، چرا این مودم i60 از ۴.۵ جی ساپورت نمیکنه؟
    من یه مودم جیبی ایرانسل m60 هم دارم، داخل پنل کاربریش که میشم میزنه ۴G+ اما وارد پنل کاربری tf-i60 که میشم میزنه ۴G.. دو تا مودم در یک مکان هستند.. سرعت m60 هم بیشتر از i60 است.. مودم i60 با سیم کارت ایرانسلی نمیتونه ۴.۵ جی بده..
    ایا کلا این مدلی هست که ۴.۵ جی رو بر خلاف گفته شرکت، جواب نمیده یا دلیل دیگه ای داره؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز

      تمام گفته‌های شما درست است.
      مودم i60 اسما از ۴.۵G پشتیبانی می‌کند ولی به ۴.۵G سوییچ نمی‌کند و فقط روی ۴G فعال است. کاربران نیز هم روی انجمن‌ها چنین گزارش‌هایی دادند. می‌شود به طور دستی و با تغییر فرکانس‌ها و تجمیع و این‌ها سرعت را بهتر کرد ولی در کل m60 بهتر از i60 است.
      می‌توانید از ایرانسل هم راهنمایی بخواهید؛ البته اگر جوابگو باشند.
      منتظر یک به‌روزرسانی فریم‌ویر برای i60 هستیم که برخی مشکلاتش حل شود.

  3. سلام مهندس جان. جدیدا برخی از نمایندگی های ایرانسل i60 رو بدون بسته اولیه دارن ۱۸۰ تومن میدن حتی ۱۷۰ و ۱۶۰ هم پیدا کردم.معلومه باد کرده رو دستشون وگرنه اینهمه تخفیف چه معنی میده؟ واقعا ارزش خرید داره بخرم؟ درضمن جدیدا یه مودم TDD کوچولو هم مبین نت داره با بسته اولیه روش ۱۳۰ میده که ساخت یه شرکت کره ایه و علاوه بر آداپتور میشه با پاور بانک بصورت سیار هم ازش استفاده کرد بنظرتون کدومشون ارزش خرید بالاتری داره؟ توو نت در آوردم مودم مبین نت اینه:
    http://www.seowonintech.co.kr/en/product/detail.asp?num=150&big_kind=B05&middle_kind=

    1. عالی است: «معلومه باد کرده رو دستشون وگرنه اینهمه تخفیف چه معنی میده؟»
      درباره مشکلات مودم i60 ایرانسل در این مطلب مفصل نوشتم: https://shabakehchi.com/buyer-guide/3411/5-reasons-not-to-sell-the-irancell-tf-i160-modem
      نسبت به مودمی که از مبین‌نت گفتید بهتر است ولی نسبت به مودم‌های ۴.۵G یا TD-LTE خالی ایرانسل و حتا برندهای دیگر ضعیف‌تر است.
      پیشنهاد می‌کنم یک مودم اختصاصی بگیرید به جای مودم ترکیبی

  4. ممنون برای پاسخگویی.کلا مودم ها و اینترنت ایرانسل رو باکیفیت تر میبینید یا مبین نت؟ من لواسان زندگی میکنم و پوشش مبین نت در لواسان بهتره ولی خب کل ایران شهرهای خیلی کمتری نسبت به ایرانسل ساپورت میکنه.مودم هیبرید یا TDLTE به صورت انلاک توو بازار پیدا میشه؟ توو مودمهای موجود از این دو شرکت شما مدل خاصی رو پیشنهاد میکنید؟

    1. مهم اینه کدامشون بهتر آنتن می‌دهند. هرچقدر مودم بهتری بگیرید ولی آنتن‌دهی خوب نباشد؛ به درد نمی‌خورد!
      ایرانسل در مدل‌های ۴g یا TD چند روتر خوب دارد.
      برخی از روترها به صورت آنلاک در بازار هستند. هنوز آنلاک i60 را ندیدم.

  5. بازم از پاسخگوییتون ممنونم.بنظرتون با قیمت ۱۸۰ میشه به این مودم امید داشت که با آپدیت نرم افزاری مشکلاتش برطرف بشه و ارزش خرید داشته باشه؟ الان مودم انلاک با کیفیت حداقل ۴۰۰ تومن قیمت داره و من توو فکر خرید مدلی از مبین نت بودم ولی به نظر با این قیمت خرید TF i60 توجیه اقتصادی داشته باشه!؟

    1. اگر قیمتش ۱۸۰ تومان شده می‌ارزد.
      مدل مودم مبین‌نت که گفتید بسیار پایین‌تر از i60 است.

      1. مهندس جان با اجازتون همون i60 رو گرفتم با چلوندن قیمت ۱۷۰ تومن . الان که مودم رو نگاه میکنم فقط یک جای سیم کارت داره در حالی گفته شده دو تا سوکت سیم داره! و در کمال تعجب در حالیکه مودم TDLTE قبلیم که دادم برادرم توو خونم راحت وصل میشد ولی این اصلا چراغش قرمزه !!!

  6. آپدیت : مشکل از مودم نبود و سیم کارت TDLTE فعال نبود.الان فیکس شده.توو لواسان با ۳ چراغ روشن رو FDD سرعت ۵۰ مگابیت و TDD سرعت نزدیک ۳۰ مگابیت. آنتنی وجود داره که فرکانس ۴۲ (۳۵۰۰) رو تقویت کنه؟ در ضمن توو نرم افزار Hilink هواوی مدل دستگاه رو B612s-25d زده که مدل آنلاکش قیمت ۴۹۹ دلاری داره و مودم فوق العاده ای هست و تنها اشکالش پشتیبانی نکردن از wifi ac هست.

  7. سلام. خسته نباشید
    من میخواستم مودم ۲۰۰هزارتومنیی که همراه با صد گیگ نت هدیه بود رو تهیه کنم
    ایا شما این مودم رو پیشنهاد میکنید؟!

    و اینکه کلا این سوال رو دارم که ایا تمام مودمهایی که ایرانسل عرضه میکنه همراه با اینترنت هدیه اند یا خیر؟
    مثلا همین مودم که درباره‌ش نوشتید ایا نت هدیه هم داره یا باید جداگانه خریده بشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر نام روتر مدنظرتان را می‌گفتید بهتر می شد نظر داد.
      ایرانسل غالب اوقات با مودم‌ها‌یش یک سیم‌کارت و مقداری حجم اینترنت هدیه می‌دهد چون اصل داستان فروش مودم نیست و آن سرویس اینترنت است که شما استفاده می‌کنید و زود تمام می‌شود و دوباره باید تمدید کنید.
      با مودم Tf-i60 نیز اینترنت هدیه داده می‌شود

  8. ممنون از پاسخگویی
    راستش بنده خیلی مطلع از اصطلاحات درباره مودمها و فضای نت نیستم
    اینترنت میخوام برای استفاده شخصی و کاری. قابلیت همراه بودن‌ش برام مهمه
    کلا هم یک نفرم. یعنی برام مهم نیست که چندنفر میتونن از مودم بصورت همزمان استفاده کنند
    خونه‌م طبقه چهارمه توی مشهد و فکر میکنم آنتن دهی خوبی داره.

    با این شرایط شما چه مودمی رو پیشنهاد میکنید که هم قیمتش همون حول و حوش ۲۰۰تومن باشه و هم همراه با خودش نت هدیه داشته باشه تا برای شروع مجبور نباشم هزینه خرید نت هم بدهم

  9. این رو هم بگم که بنده فعلا از اینترنت گوشی استفاده میکنم.
    ولی میخوام برای خونه یک مودم به صرفه و خوب بگیرم
    ضمنا برام مهمه که همون مودم نت هدیه داشته باشه تا مجبور به خرید نت جداگانه نشم.
    برای همین مودمی که همراه با صدگیگ هدیه بود برام خوب به نظر میاد

    1. آنلاک این مودم به نام هواوی b612 در بازار با قیمت ۴۰۰ هزار تومان یافت می‌شود و نیازی به آنلاک کردن ندارید

          1. پیش‌شماره سیم‌کارت‌های TDD ایرانسل ۰۹۴۱۱ است. البته، این سیم‌کارت‌ها برای تماس و مکالمه و SMS نیستند و فقط می‌اندازید روی مودم و اینترنت TD-LTE استفاده می‌کنید.
            اگر به ایرانسل تماس بگیرید؛ اطلاعات کامل‌تری به شما خواهند داد ان‌شاءالله

          2. من الان پرسیدم از کارشناسشون گفتند سیمکارت های ثابت فقط همراه مودم ارائه میشه 😐
            شما که میگفتید جدا میفروشن !!!

  10. سلام. با آنتن خارجی میشه قدرت و سرعت این مودم رو ارتقا داد؟
    چجور آنتنی بزنیم بهتره؟ دو تا آنتن ۵db یا ۹db یا یه آنتن ۱۸db ؟

    1. بله با نصب آنتن خارجی آنتن‌دهی بهتر می‌شود

      برای مصارف دورتر و مستقیم انتن ۹ دبی بهتر است. آنتن ۵ دبی را فراموش کنید

  11. سلام تو این مطلبتون جای نظر نذاشتین مجبورم اینجا نظر بذارم
    https://shabakehchi.com/technology/3897/td-lte-internet
    سوال اولم اینکه ازونجایی که یک سال از این مطلب میگذره هنوز هم کاربرای اینترنت ثابت ایرانسل از سرعت و آنتن دهی مودم هاشون حتی تو مناطق تحت پوشش ناراضی هستند؟ یا ایرانسل تونسته تا یه حدی مشکل رو حل کنه؟
    سوال دومم اینکه تو این مطلب قسمت طرح ها و بسته های محدود یه جا نوشتید که :
    کاربران انتظار دارند، وقتی هزینه‌ای چندین برابر اینترنت ADSL برای یک سرویس پرداخت می‌کنند؛ به همان اندازه سرعت بیشتر، حجم دانلود بیشتر، تخفیف و دانلود رایگان داشته باشند!
    قیمت های بسته های اینترنت ثابت ایرانسل که خیلی پایین تر از adsl شرکت هاست !!! من از آسیاتک استفاده میکنم هر گیگ رو حدود ۹۰۰ تومن میخرم ولی با بسته های بلند مدت ایرانسل حتی هرگیگ رو ۳۰۰ تومن حساب میکنه.حتی همون اندازه ای که گیگ میخرید هم تو ساعت های ۲ تا ۷ صبح رایگان میده اصلا مهمترین دلیلی که میخوام دیگه از اینترنت ثابت ایرانسل استفاده کنم همین ارزون بودنشه. ولی اینجا تعجب کردم که همچین جمله ای رو شما نوشتید.
    سوال سومم اینکه با توجه به اینکه شرکت ها مودم های انحصاری میدن و اغلب مودم هاضعیف هستند اگه از یه مودم روتر قویتر مارک هواوی یا ایسوس استفاده کنی سرعت و آنتن دهی بهتر میشه؟ یا کلا سرعتی هرچی باشه همونه و با عوض کردن مودم فرقی نمیکنه؟

    1. سلام

      ۱- ایرانسل چند روز پیش بسته‌های متنوع‌تر و ارزون‌تری برای اینترنت TD-LTE ارایه کرد که کمی اوضاع بهتر شده ولی هنوز هم قیمت اینترنت TD-LTE نسبت به اینترنت ۴.۵G گران‌تر است. از ADSL هم گران‌تر است.

      ۲- پوشش‌دهی و سرعت TD-LTE فرقی نکرده است. هنوز هم کاربران شکایت دارند و گله می‌کنند و ناراضی هستند. تعداد آنتن‌های ایرانسل روی فرکانس‌های TDD نسبت به FDD بسیار کمتر است و به این زودی‌ها مشکل آنتن‌دهی و قطع و وصل شدن‌ها رفع نمی‌شود.

      ۳- قطعا مودم به‌روزتر و سریع‌تر می‌تواند سرعت بهتری ارایه بدهد ولی به گفته شما که صحیح است؛ غالب مودم‌های Td-LTE ارایه شده توسط شرکت‌ها ضعیف هستند. مودم جدید GP2101 Plus ایرانسل کمی بهتر از بقیه است. روی اینترنت همراه ۴.۵G مودم‌های پیشرفته و خوبی برای استفاده از بهترین انتن‌دهی و سرعت وجود دارد ولی برای اینترنت TD-LTE خیلی مدل کم وارد بازار شده است.

      1. شما مگه هر گیگ رو چقدر میخرید که حتی گیگی ۳۰۰ تومن هم برای شما گرونه 😐
        راهی هست که بشه سیمکارت ثابت ایرانسل بدون دریافت مودم خرید؟ 🙂

        1. روی همراه اول هر گیگابایت خیلی ارزون‌تر است.
          ظاهرا ایرانسل سیم‌کارت TD-LTE بدون مودم نمی‌دهد ولی فردا میریم نمایشگاه الکامپ بپرسیم ببینیم چطوری است داستان

  12. سلام
    با اپدیت جدید امنیتی مودمtf-i60 ایرانسل ایا میشه امیدوار بود برای تغیرات تو کنترل پنل و تنظیمات وای فای از قبیل تغیر فرکانس و غیره و یا چیزی معلوم نیست
    ممنون از سایت خوبتون

    1. به‌روزرسانی نرم‌افزاری میتونه تا حدودی مشکلات را رفع کنه ولی کسی نمی‌دونه آیا آپدیتی در کار هست یا خیر
      شاید در نمایشگاه الکامپ بشه اطلاعات بیشتری کسب کرد

  13. ممنون از شما. احتمالا اون ها هم میگن راهی جز خرید با مودم نیست .فکر کنم تنها راهش اینه یه آشنا تو نمایندگی های ایرانسل داشته باشیم که یواشکی یه سیمکارت بهمون بده :)))

      1. فقط میشه از adsl برای پخش کردن اینترنت tf-i60 استفاده کرد
        من امتحان کردم یه adsl ورداشتم و از tf-i60 کابل شبکه و تلفن رو کشیدم به adsl و جدا استفاده کردم سرعتشم بد نبود میشه به عنوان یک پخش کننده وای فای استفاده کرد
        ولی قابلیت استفاده از adsl مخابرات رو به تنهایی نداره

  14. سلام وعرض خسته نباشید خدمت آقای محمدی زاده وتشکر ازصبروحوصله زیادتان!
    مودم آنلاک نسبتا ارزان حتی الامکان man داشته باشه
    چیزی مد نظرتان هست یاخیر
    ممنون از حوصله تان درپاسخگویی!

  15. با سلام . آقای محمدی‌زاده بنده یک سوال خیلی مهم از شما دارم، میخواهم بدونم آخر بنده مودم Tf-i60 ایرانسل رو بگیرم یا نه؟؟؟ اکثریت میگویند که ما خریدیم و اصلا خوب نیست ، بنده نیز سیمکارت ۴G ایرانسل رو برای گوشی دارم و توی خانه ما اصلا ایرانسل ۴G نیست، حالا میخوام بدونم اگه یکی از مودم های ۴.۵G یا ۴G ایرانسل رو بگیرم ( مثلا Tf-i60) توی خانه ما ۴.۵G یا ۴G میشه یا نه؟ خانه ما اصفهان سپاهان شهر هستش ، حالا آیا به نظرتون بنده مودم ایرانسل (مثلا Tf-i60) رو بگیرم یا نه؟ اصلا هم نمیدانم که اگر گرفتم خط میدهد یا نه، لطفا کمکم کنید چون واقعا به یه مودم پر سرعت مخصوص بازی های آنلاین احتیاج دارم و همین طور بیشتر ۳۵۰ تومن نمیتونم خرج کنم، حالا ممنون میشم اگر با توجه به توضیحاتی که دادم راهنماییم کنید. بسیار متشکرم.

    1. بهتر است با هزینه ۳۵۰ هزار تومانی یک مودم ۴G خوب و پر سرعت خریداری کنید تا اینکه سراغ مودم TF-i60 بروید
      TF-i60 برای افرادی است که می‌خواهند اینترنت TD-LTE استفاده کنند.

  16. سلام جناب مهندس من میخوام یه مودم با سرعت اینترنت بالا بخرم نمیدونم مودم TF-i60 رو بخرم یا مودم FD-M60 هر دو هم از ۴.۵ پشتیبانی میکنند حالا به نظرتون سرعت کدوم بالاتره راستش من امروز خیابون جمهوری بودم برام هر دو رو تست زد TF-i60 سرعتش بالاتر بود نمیدونم حالا نظر شما چیه؟

    1. هر دو مودم از رده LTe Cat6 هستند که سرعت دانلود اسمی ۳۰۰ مگابیت می‌دهند

      ولی این دو مودم تفاوت‌های فاحش بزرگی دارند و باید برحسب نیازتان انتخاب کنید.

      مودم TF-i60 از سیم‌کارت TD-LTE هم پشتیبانی می‌کند و بزرگ‌تر است که برای مصارف دسکتاپ بهتر است و باتری ندارد

      مودم FD-M60 مودمی همراه و کوچک است که فقط از ۴G پشتیبانی می‌کند و کلا برای مصارف همراه بهتر است

      کاربران زیاد از آنتن‌دهی Tf-i60 راضی نیستند و اگر فقط سرعت را می‌خواهید مد نظر قرار دهید: FD-m60 بهتر است

  17. سلام جناب مهندس ، ممنون از حوصله و دقتی که در پاسخ به سوالها به خرج میدین. سوال مهمی دارم. خیلی در موردش در اینترنت سرچ کردم و کاملا گیج شدم. لطفا راهنماییم کنین.
    من زمان زیادی رو در اینترنت صرف میکنم ولی حجم مصرفی بالایی ندارم (شاید حدود ۲۰ گیگ در ماه). البته بزودی میخوام یک کسب و کار اینترنتی رو هم راه اندازی کنم که شاید مصرفم رو بیشتر کنه. در حال حاضر چون منزل جدیدم خط تلفن ثابت نداره ، مودم ADSL قبلی ام بی استفاده مونده و فعلا از اینترنت همراه اول گوشی موبایلم استفاده میکنم و اون رو با استفاده از هات اسپات به لب تاپم وصل میکنم. اما با اینکه روی گوشی سرعت ۴G یا حتی +۴G رو نشون میده ولی واقعا سرعت اینترنتش افتضاح و شکنجه آوره. برای همین تصمیم داشتم از اینترنت TD-LTE مبین نت یا ایرانسل (و یا اپراتورهای دیگه ای مثل ماهان نت یا شاتل) استفاده کنم که نیاز به خط تلفن هم نباشه و امکان جابجایی هم داشته باشه. اما نظرات خیلی متفاوت و متناقض کاربران در مورد برتری یا معایب سرویسهای ایرانسل و مبین نت نسبت به هم یا برتری اینترنت همراه ۴.۵G ایرانسل نسبت به TD-LTE گیجم کرده. ضمنا من در تهرانم و منطقه ای که هستم طبق نقشه های پوشش دهی مشکلی برای هیچکدوم از گزینه های بالا نداره. طبیعیه که در شرایط تقریبا مساوی بحث هزینه (اعم از هزینه های اولیه مثل تهیه مودم و… و هزینه های ثانویه) هم برام مهمه و سقف بودجه ام برای این کار حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومنه. حالا سوالات اصلی که دنبال جوابشم اینهاست:

    ۱- در کل اگر شما در شرایط من باشین TD-LTE رو انتخاب میکنین یا ۴.۵G رو؟
    ۲- از کدوم اپراتور؟ ایرانسل ، مبین نت؟
    ۳- با توجه به اینکه بالاخره باید خط تلفن ثابت بگیرم و مودمش رو هم دارم، خرید خط تلفن ثابت و ADSL همچنان بهترین گزینه است؟ (اینجا فیبر نوریه و فقط از خود مخابرات میتونم خدمات ADSL بگیرم)
    ۴- آیا سرعتی که سیم کارت USIM ایرانسل روی گوشی میده با سرعتی که روی مودم ۴.۵G میده یکسانه یا فرق میکنه؟

    ممنونم که حوصله کردین و خوندین.

  18. خیلی ممنونم از لطفتون ، مقاله فوق و همچنین مقالات مرتبط پیشنهای رو مطالعه کردم و بسیار مفید بود.

  19. سلام والله من یک ماه پیش خریدم از دفتر پیش خوان ۲۳۵۰ دومیلیون و سیصدو پنجاه امروز برای داداشم رفتم میگه ۳۸۵۰ سه و هشت صدو پنجاه لطفا راهنمایی فرمایید

  20. سلام من TF-i۶۰ ایرانسل را یک ماه پیش خریدم از دفتر پیش خوان دولت که نمایندگی ایرانسل هم داشت ۲۳۵۰تومان امروز میگه ۳۸۵۰ تومان چرا و شیراز نمایشگاه ندارید باید بیایم تهران برای خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا