آموزش

چگونه کابل شبکه را به گوشی آیفون وصل کنیم؟ (روشی برای افزایش سرعت اینترنت)

گوشی‌های آیفون ذاتا بی‌سیم هستند. برای استفاده از اینترنت باید به وای‌فای وصل شوند یا دیتای آن‌ها روشن شود. 

ولی همه ما می‌دانیم که اتصال کابلی هم مطمئن‌تر، امن‌تر و پایدارتر است و هم سرعت بیشتری نسبت به وای‌فای دارد. حالا، پس چگونه می‌توانیم از یک اتصال کابلی روی گوشی آیفون سود ببریم؟

به زبان ساده‌تر، چگونه می‌توان آیفون را به اترنت یا کابل شبکه وصل کرد. می‌خواهیم آیفون را به طور مستقیم به مودم یا روتر وصل کنیم تا با سریع‌ترین اینترنت ممکن به کارهایمان برسیم.

چرا باید آیفون را به اترنت وصل کرد؟

مطمئن هستم هنوز خیل زیادی از کاربران دلیل اتصال آیفون به اترنت یا کابل شبکه را نمی‌دانند یا درک نمی‌کنند.

یک دلیل ساده وجود دارد: سرعت اینترنت موبایل پایین است و اصلا دانلود و آپلود خوبی ندارید. از سوی دیگر، سرعت وای‌فای هم به اندازه کافی مناسب نیاز شما نیست تا یک فیلم را آنلاین تماشا کنید؛ زنده فوتبال ببینید یا بازی آنلاین کنید.

گاهی اوقات یک دانلود چند گیگابایت روی گوشی آیفون داریم ولی سرعت اینترنت دیتا و وای‌فای جوابگو نیست. در سناریوی دیگر، می‌خواهید به اینترنت شرکت یا محل عمومی وصل شوید ولی خطر نفوذ به اطلاعات شما وجود دارد.

در همه این وضعیت‌ها، کافی است بلد باشید آیفون را به طور مستقیم به اینترنت اترنت یا کابلی وصل کنید و البته یک گجت کوچک همراه خود داشته باشید.

روش نخست: آداپتور اترنت و پاور با کانکتور لایتنینگ بلکین

یک راه‌حل ساده برای اتصال آیفون به مودم و روتر یا کابل شبکه، خرید گجت بلکین Ethernet + Power Adapter with Lightning Connector است. 

خیلی ساده و راحت کابل شبکه را به درگاه RJ45 این آداپتور زده و از سوی دیگر، درگاه لایتنینگ آن را به گوشی آیفون وصل می‌کنید.

بلکین یک اپلیکیشن هم همراه این آداپتور داده است تا با نصب روی آیفون، به راحتی تنظیمات شبکه iOS را انجام دهید.

سرعت این آداپتور حداکثر ۴۸۰ مگابیت است که فکر می‌کنم برای هر نوع اتصال اینترنتی در ایران مناسب باشد. فقط قیمت این گجت ۹۹ دلار است که با این وضع قیمت دلار بسیار گران در می‌آید.

روش دوم: آداپتور یواس‌پی اترنت اپل + آداپتور لایتنیک به یواس‌پی ۳

روش دیگر استفاده از دو اکسسوری یا آداپتور اپل به صورت ترکیبی است که ارزان‌تر از آداپتور بلکین می‌شود ولی خوب استفاده از آن‌ها کمی سخت‌تر است.

آداپتور USB Ethernet Adapter اپل را نمی‌توان به طور مستقیم به آیفون وصل کرد. این آداپتور کابل شبکه و اترنت را به USB تبدیل می‌کند. 

برای تبدیل درگاه USB به لایتنینگ دوباره به یک اپل Lightning to USB 3 Adapter نیاز داریم. این آداپتور شامل یک درگاه USB-A است که در ترکیب با آداپتور USB Ethernet Adapter باعث اتصال کابل شبکه به آیفون می‌شود.

سرعت این روش حداکثر ۱۰۰ مگابیت است که باز هم سریع‌تر از وای‌فای خود آیفون خواهد بود.

قیمت آداپتور USB Ethernet Adapter اپل حدود ۲۹ دلار و قیمت آداپتور Lightning to USB 3 اپل نیز ۳۹ دلار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا