آموزش

مشاهده و کپی پسورد وای فای در آیفون و آیپد

کپی رمزعبور وای فای در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد کار آسانی نیست

همه اپلی‌ها iOS 16 را دوست داشتند. چون، امکان سفارشی‌سازی قفل صفحه، امکان ویرایش یا عدم ارسال پیام در iMessages و روش جدیدی برای مدیریت پسورد وای فای در آیفون داشت.

شاید کمتر درباره قابلیت مدیریت رمزهای وای فای در iOS 16 شنیده باشید و حتی برخی از کاربران اصلا خبردار نشده باشند ولی یک تجربه کاربری بهتری برای ما ساخت.

پیش از انتشار iOS 16، می‌توانستید به سادگی، پسورد وای فای خود را با سایر آیفون‌ها و آیپدها در نزدیکی خود به اشتراک بگذارید (اکنون هم امکان‌پذیر و جادویی است) اما مشکل این بود که این ویژگی فقط روی دستگاه‌های iOS و iPadOS کار می‌کرد.

بدتر اینکه شما هرگز نمی‌توانستید موفق به دیدن پسورد وای فای آیفون شوید تا عملا هر دستگاهی غیر از اپل، در صورت فراموشی رمزعبور وای فای، نتواند به شبکه خانگی شما وصل شود.

بیشتر بخوانید: چگونه رمزعبور وای‌فای آیفون را به اندروید منتقل کنیم؟

هنگامی که iOS 16 در سال ۲۰۲۲ عرضه شد؛ شامل یک تغییر کوچک بود که نه تنها به شما اجازه مشاهده پسورد وای فای در آیفون و آیپد را می‌داد؛ بلکه می‌توانید پسورد را کپی کنید و با هر دستگاه دیگری به اشتراک بگذارید؛ ویژگی که از چند سال پیش روی گوشی‌های اندرویدی و با چند ضربه ساده، امکان‌پذیر بود.

در زیر، مراحل مشاهده پسورد وای فای در آیفون و آیپد و کپی آن در Snaip روی iOS و +iPadOS 16 آموزش داده شده است.

توجه: برای مشاهده پسورد هات اسپات آیفون باید از روش دیگری استفاده کرد و پس از رفتن به تنظیمات، باید روی Personal Hotspot بزنید.

مشاهده و کپی پسورد وای فای در آیفون و آیپد

برای این کار، باید به شبکه وای فای خودتان وصل شده باشید و به اندازه کافی به روتر یا مودم نزدیک شده باشید که روی گوشی و تبلت اپل، شناسایی شده باشد.

پس از اتصال به وای فای، وارد اپلیکیشن تنظیمات (Settings) دستگاه خود در iOS 16 یا iPadOS 16 شوید:

۱- وارد بخش Wi-Fi شوید.

۲- شبکه وای فایی که می‌خواهید پسورد آن را مشاهده و کپی کنید؛ یافته و روی آیکون علامت تعجب آبی رنگ (آیکون اطلاعات) روبروی آن ضربه بزنید.

۳- روی Password بزنید و بعد از طریق Face ID یا Touch ID یا رمزکد ورود به گوشی، می‌توانید پسورد وای فای را مشاهده کنید.

۴- در نهایت، می‌توانید روی Copy بزنید و رمزعبور وای فای را در کلیپ بورد دستگاه، کپی کنید.

کپی پسورد وای فای در آیفون

حالا، می‌توانید پسورد WiFi خود را در یک پیامک یا ایمیل یا پیام‌رسان‌ها با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

یک روش ساده برای رساندن رمزعبور به دیگران، اشتراک‌گذاری پسورد وای فای با QR Code است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
cnet

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا