آموزش

این تنظیم ساده در آیفون باعث افزایش شارژ باتری می‌شود و جلوی هک گوشی را می‌گیرد

کاربران آیفون روی طول عمر باتری حساسیت زیادی دارند. اگرچه گوشی‌های اپل عمدتا شارژ باتری خوبی می‌دهند ولی کاربران باز هم دوست دارند عمر باتری بیشتری داشته باشند.

ترفندهای زیادی برای افزایش عمر باتری آیفون وجود دارد که برخی از آن‌ها به نحوه رفتار و استفاده کاربر از گوشی آیفون برمی‌گردد.

مثلا، بسیاری از کاربران مرتکب اشتباهی می‌شوند که هم باعث خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و حتی دیگر گوشی‌ها می‌شود و هم خطرات امنیتی و سرقت اطلاعات دارد.

این اشتباه، روشن نگه داشتن وای‌فای و بلوتوث، هنگامی است که اصلا نیازی به آن‌ها نداریم و در حال استفاده از دیتای موبایل هستیم.

روشن بودن دائمی وای‌فای و بلوتوث برای گوشی‌های آیفون بسیار مضر است و باعث تخلیه سریع باتری می‌شود. به علاوه، وقتی وای‌فای و بلوتوث را روشن گذاشته و به بیرون از خانه می‌روید؛ تقریبا به همه افراد اجازه دادید که وارد گوشی شما شوند.

تلفن‌های آیفون دائما در حال ارسال سیگنال‌هایی برای شناسایی دستگاه‌ها و شبکه‌های دیگر اطراف خود هستند و این یعنی ارسال دعوت‌نامه برای هکرها!

هکرها می‌توانند به راحتی تنظیمات شبکه شما را دستکاری کرده و وارد گوشی شوند. در اطلاعات یا تاریخچه وب‌گردی و فعالیت‌های اینترنتی شما چرخی بزنند و داده‌های مهمی را از روی گوشی آیفون شما استخراج کنند.

وای‌فای و بلوتوث خاموش

بنابراین، یکی از ترفندهای موثر در افزایش عمر باتری آیفون و همین‌طور امن نگه داشتن گوشی، خاموش کردن وای‌فای و بلوتوث در زمانی است که نیازی به آن‌ها ندارید یا در حال بیرون زدن از خانه هستید و طبعا از اینترنت موبایل استفاده می‌کنید.

برای اطمینان از اینکه آیفون شما به طور خودکار به شبکه وای‌فای دیگری وصل نمی‌شود؛ باید تنظیمات اتصال خودکار را غیرفعال کنید. اتصال آیفون به هر شبکه وای‌فای باید با اجازه و اطلاع شما باشد و هرگز برای شبکه‌های وای‌فای رایگان و عمومی، تنظیم اتصال خودکار در صورت شناسایی وای‌فای را فعال نگه ندارید.

خاموش کردن وای‌فای در مصرف اینترنت نیز صرفه‌جویی می‌کند. اگر در خانه باشید و وای‌فای آیفون بدون هدف خاصی روشن باشد؛ اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه گوشی به اینترنت وصل شده و مشغول تبادل داده یا به‌روزرسانی می‌شوند و این یعنی مصرف اینترنت شما افزایش پیدا می‌کند.

عادت کنید مرتبا وای‌فای گوشی خود را چک کنید و در صورتی که نیازی به آن ندارید؛ وای‌فای و بلوتوث را خاموش کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا