آموزش

آموزش تغییر باند رادیویی گوشی‌های گلکسی سامسونگ برای افزایش سرعت اینترنت موبایل

چگونه بهترین باند رادیویی را برای گوشی خود انتخاب کنیم؟

در سراسر دنیا از فرکانس‌های رادیویی متفاوتی برای شبکه‌های موبایل استفاده می‌کنند. دستگاه‌های تلفن همراه به گونه‌ای طراحی شدند که بتوانند با فرکانس‌های رادیویی مختلف کار کنند. اگر بتوانید در هر منطقه، بهترین فرکانس رادیویی شبکه موبایل اپراتور خود را پیدا و بعد گوشی تلفن همراه را روی این فرکانس رادیویی تنظیم کنید؛ همیشه سریع‌ترین اینترنت موبایل را تجربه خواهید کرد و قدرت گیرندگی آنتن گوشی نیز برای مکالمه بسیار بهتر می‌شود.

در ایران اپراتورهای موبایل عموما روی باندهای فرکانس ۱ و ۳ و ۷ و اخیرا ۲۰ شبکه‌های رادیویی ۴G LTE کار می‌کنند. نکته اینجا است که شاید در منطقه شما همه این باندهای رادیویی فعال نباشند یا اینکه یک باند ضعیف و شلوغ‌تر و باند دیگر قوی‌تر و خلوت‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش ترکیب چند اینترنت در ویندوز برای افزایش سرعت دانلود و آپلود

گوشی‌های موبایل طوری تنظیم شده‌اند که به طور خودکار به یک باند رادیویی در شبکه موبایل اپراتور سیم‌کارت وصل می‌شوند ولی لزوما این باند رادیویی، بهترین باند رادیویی در منطقه شما نیست.

در حالی‌که تغییر باند رادیویی در مودم‌ها نسبتا ساده است ولی گوشی‌های تلفن همراه، تنظیمات خاصی برای تغییر فرکانس رادیویی ندارند. غالبا باید گوشی موبایل را روت کرده و از اپلیکیشن‌های شخص ثالث یا ترفندهای پیچیده هکری برای تغییر باند رادیویی استفاده کنید.

خوش‌بختانه، گوشی‌های گلکسی سامسونگ جزو معدود اسمارت‌فون‌ها در دنیا هستند که تنظیمات دستی انتخاب باند رادیویی دارند. شما می‌توانید چند باند رادیوی در منطقه خود را انتخاب و بعد تست سرعت اینترنت بگیرید تا سریع‌ترین باند رادیویی را یافته و بعد به طور دائمی گوشی گلکسی سامسونگ خود را روی آن تنظیم کنید.

همین‌طور، می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند QuickShortCutMaker به سادگی باند رادیویی را تغییر دهید که در این آموزش بدان اشاره می‌کنیم.

البته، باید دانست که با رفتن به منطقه و شهر یا کشور دیگری، باندهای رادیویی به طور کامل تغییر خواهند کرد و نیاز دارید دوباره باند رادیویی گوشی خود را عوض کنید.

آموزش تغییر باند رادیویی گوشی‌های گلکسی سامسونگ

۱- اپلیکیشن QuickShortCutMaker را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید.

۲- اپلیکیشن را باز کرده و به برگه Activities بروید.

نرم‌افزار QuickShortCutMaker

۳- صفحه را به سوی پایین اسکرول کنید تا به گزینه Call Settings برسید. در زیر این گزینه، آخرین گزینه که درست بالای Camera است را انتخاب کنید (مطابق عکس زیر) و بعد Try را لمس کنید.

نرم‌افزار QuickShortCutMaker

۴- در صفحه جدید، با انتخاب منوی همبرگری یا سه خط افقی از بالا سمت چپ، منوی نوار کناری را باز کنید و سراغ انتخاب گزینه Band Selection بروید.

تنظیمات باند رادیویی در گوشی گلکسی

۵- حالا، فهرستی از باندهای رادیویی قابل پشتیبانی توسط گوشی گلکسی خود را مشاهده خواهید کرد. یک باند رادیویی (در ایران احتمالا باید ۱ یا ۳ یا ۷) را انتخاب کنید. همین‌طور، از بالا می‌توانید شبکه موبایل گوشی را انتخاب کنید.

تنظیمات باند رادیویی در گوشی گلکسی

۶- حتما به یاد داشته باشید که باید کلید Selection در بالای صفحه گوشه سمت راست روشن و فعال باشد.

۷- گوشی موبایل را ریستارت کنید تا با باند رادیویی جدید بالا بیاید و به شبکه موبایل وصل شود.

۸- اپلیکیشنی مانند Network Cell Info Lite را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید تا مطمئن شوید باند رادیویی گوشی گلکسی سامسونگ شما درست انتخاب شده است. در این برنامه می‌توانید وضعیت سیگنال‌دهی باند رادیویی انتخاب شده و همین‌طور سایر باندهای رادیویی اطراف خود را مشاهده کنید.

نرم‌افزار Network Cell Info Lite

با گرفتن تست سرعت از هر باند رادیویی هم می‌توانید بفهمید کدام باند برای انتخاب و ست روی گوشی موبایل مناسب است. همین‌طور، آشنایی با باندهای رادیویی و میزان قدرت آن‌ها در هر منطقه، با کمک تکنیک‌هایی مانند تجمیع فرکانس می‌توانید سرعت اینترنت موبایل خود را چند برابر کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
android.gadgethacks

یک دیدگاه

  1. جناب یکتا ممنون از مطالب خوب شما. آیا میشه با روت کردن گوشی و استفاده از همین نام افزار یا نرم افزارهای مشابه، محدودیت ۵g که سامسونگ برای ایران قائل شده رو دور بزنیم و حالت شبکه ۵g رو از بلک لیست خارج کنیم و به وایت لیست اضافه کنیم که ۵g سامسونگ فعال بشه؟ من میدونم که یکی دو نفر این کار رو کردند و تونستند ۵g سامسونگ رو تو ایران فعال کنند. حتی برام اسکرین شات از سرعت ۵g هم فرستاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا