آموزش

آموزش اشتراک گذاری اینترنت ۴G روی روتر با USB Tether

وقتی اینترنت ثابت قطع است یا سرعت مناسبی ندارد؛ بهترین راه‌کار اشتراک‌گذاری اینترنت 4G موبایل است

فرض کنید اینترنت ثابت یا TD-LTE شما قطع شده است یا سرعت کافی برای اتصال چندین دستگاه به نت را ندارد؛ چه راه‌کاری در پیش می‌گیرید تا هنوز هم تمام دستگاه‌های شما آنلاین باشند؟

ساده‌ترین ایده، هات‌اسپات اینترنت گوشی موبایل و اتصال دستگاه‌های مختلف به آن است. اما تصور کنید تلویزیون، کنسول بازی، لپ‌تاپ و چند گوشی به طور پیش‌فرض به روتر وصل می‌شوند و شما نمی‌خواهید تنیمات هر یک از این دستگاه‌ها را به طور دستی، تغییر دهید و رمزعبور هاپ اسپات موبایل را وارد سیستم آن‌ها کنید.

در این شرایط، بهترین راه‌کار، اتصال گوشی به روتر با USB Tether و اشتراک‌گذاری اینترنت ۴G است که احتمالا سرعت بسیار بیشتری نسبت به اینترنت ثابت دارد و کاملا جوابگوی نیاز تمام دستگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: چگونه دستگاه‌های دیگر را با بلوتوث و USB به اینترنت گوشی متصل کنیم؟

شما برای این کار به یک گوشی موبایل با بسته اینترنت دیتای فعال، یک روتر بی‌سیم یا مودم روتر ثابت و یک دانگل مبدل USB-C به Ethernet نیاز دارید.

ما این آموزش را با گوشی سامسونگ گلکسی EF انجام می‌دهیم. تنظیمات اشتراک‌گذاری اینترنت ۴G روی روتر بیشتر از چند دقیقه طول نمی‌کشد:

انتخاب یک آداپتور USB-C به Ethernet مناسب

آداپتور USB-C به Ethernet

برای اتصال گوشی سامسونگ به روتر، نیاز به یک آداپتور USB-C به Ethernet داریم. اگر داک USB-C برای اتصال گوشی به دستگاه‌های خارجی مانند لپ‌تاپ، تبلت و کامپیوتر دارید؛ احتمالا دیگر نیاز به خرید آداپتور USB-C به Ethernet هم نداشته باشید و بتوانید با آن، گوشی را به روتر یا مودم روتر خود وصل کنید.

بیشتر بخوانید: ۳ روش اشتراک‌گذاری اینترنت موبایل گوشی اندرویدی

افزون بر آداپتور USB-C به Ethernet که باعث می‌شود گوشی را به درگاه اترنت روتر وصل کنید؛ نیاز به یک کابل شبکه برای اتصال آداپتور به روتر دارید. بهتر است یک کابل شبکه گیگابیتی انتخاب کنید تا از سرعت اینترنت بالاتر از ۱۰۰ مگابیت نیز پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: ۵ آداپتور مبدل برتر USB 3.0 به اترنت ۵/۲.۵ گیگابیت بر ثانیه

اتصال گوشی به روتر با آداپتور

اشتراک اینترنت موبایل با USB Tether

هنگامی که آداپتور و کابل شبکه آماده بود؛ ابتدا تلفن خود را از طریق کابل USB-C به آداپتور وصل کنید و بعد آداپتور را از طریق کابل شبکه، به یکی از درگاه‌های اترنت WAN روتر بزنید.

توجه داشته باشید که باید کابل شبکه به درگاهی وصل شود که قابلیت WAN داشته باشد. اگر مودم یا روتر شما یک درگاه WAN جداگانه ندارد؛ باید از طریق دفترچه راهنما، آن درگاه LAN با قابلیت WAN را یافته و به آن وصل کنید.

اگر همه کابل‌ها را وصل کردید؛ چندین گام زیر را دنبال کنید:

۱- منوی  Settings گوشی گلکسی سامسونگ خود را باز کنید.

۲- وارد بخش Connections شوید.

۳- روی گزینه Mobile Hotspot and Tethering بزنید.

تنظیمات USB Tether در گوشی سامسونگ

۴- گزینه Ethernet tethering را تیک بزنید. اگر این گزینه را پیدا نمی‌کنید؛ شاید آداپتور USB-C به Ethernet خوب کار نمی‌کند و باید دوباره آن را وصل کنید یا آداپتور دیگری تهیه کنید.

۵- در برخی مودم‌ها و روترها، باید روتر را یک بار ریستارت کنید تا دوباره به گوشی متصل شده و اینترنت ۴G روی آن به اشتراک گذاشته شود.

مزایای اشتراک‌گذاری اینترنت ۴G روی روتر

وقتی اینترنت موبایل را از روی گوشی تلفن همراه به روی روتر منتقل می‌کنید؛ چند مزیت بزرگ به دست آوردید.

نخست، تمام دستگاه‌های شما همچنان متصل و آنلاین باقی می‌مانند و می‌توانید بدون نگرانی، به بازی آنلاین، استریم ویدئو، تولید محتوا یا کارهای دیگر خود بپردازید.

بیشتر بخوانید: ۵ روش استفاده همزمان از دو اینترنت برای افزایش سرعت

دوم، روترها خیلی بهتر از گوشی‌ها می‌توانند چندین اتصال دستگاه‌های مختلف به اینترنت را مدیریت کنند و وای فای سریع‌تر و بهتری ارائه می‌کنند. پوشش‌دهی آنتن روترها یا مودم روترهای رومیزی بسیار بهتر از گوشی‌ها است و شما می‌توانید روی روتر از VPN استفاده کنید تا همه دستگاه‌ها به اینترنت آزاد وصل شوند.

فقط در این روش، باید مواظب مصرف دیتای گوشی باشید و یک بسته اینترنت با حجم بالا خریداری و فعال نگه دارید؛ چون قطعا مصرف اینترنت همراه شما خیلی زیاد شده و بسته دیتا زود تمام می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
androidpolice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا