راهنمای خرید

۵ آداپتور مبدل برتر USB 3.0 به اترنت ۵/۲.۵ گیگابیت بر ثانیه

اجازه ندهید محدودیت‌ها مانع از دستیابی به سرعت بالای اینترنت و شبکه شوند

شاید یک مودم روتر یا روتر بی‌سیم با درگاه شبکه اترنت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه بخرید و خوشحال باشید یکی از بهترین محصولات بازار را خریداری کردید اما لپ‌تاپ یا پی‌سی شما از درگاه شبکه RJ45 با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی نکند.

امروزه، فناوری برای هر چیزی یک راه‌کار دارد و اصلا نباید پشت درب محدودیت‌ها بایستید. انواع مبدل‌ها و آداپتورها در بازار یافت می‌شود که می‌توانند یک درگاه ارتباطی روی لپ‌تاپ یا پی‌سی را به درگاه دیگری تبدیل کنند.

قطعا با مبدل‌های USB 3.0 به Ethernet آشنایی دارید که مدت‌ها است وارد بازار شده و اجازه می‌دهند یک کامپیوتر رومیزی، لپ‌تاپ ویندوزی یا مک را با کابل شبکه به مودم یا روتر وصل کنید.

حالا، مبدل‌های USB 3.0 به اترنت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه نیز عرضه شدند تا شما بتوانید دستگاه خود را به سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه مجهز کنید.

تصور کنید برای گیمینگ، ویرایش ویدئو، انتقال فایل روی شبکه نیاز دارید پی‌سی یا لپ‌تاپ خود را به مودم، روتر یا یک دستگاه NAS وصل کنید و بالاترین سرعت را داشته باشید. با این مبدل‌ها، مهم نیست دیگر دستگاه شما درگاه شبکه RJ45 دارد یا خیر و حداکثر سرعتی که پشتیبانی می‌کند چقدر است؛ کافی است یک درگاه USB 3.0 داشته باشد تا شما بتوانید آن را به درگاه ۲.۵ گیگابیت متصل کنید.

در ادامه می‌خواهیم ۵ آداپتور معروف مبدل USB 3.0 به Ethernet 2.5G را معرفی کنیم:

LINDY USB 3.0 to 2.5G Ethernet Converter

یکی از معروف‌ترین مبدل‌های USB 3.0 به اترنت ۲.۵ گیگابیت است. از درگاه‌های USB 3.0 و USB 3.1 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اطلاعات را تا سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه منتقل کند.

این آداپتور دقیقا پهنای‌باند شبکه اترنت ۲.۵ گیگابیت را پشتیبانی کرده و نیازی به منبع‌تغذیه اضافه ندارد و از همان دستگاه شما انرژی می‌گیرد.

کوچک، ساده و جمع‌وجور است تا برای حمل در کیف و کوله مشکلی درست نکند. وزن آن فقط ۳۴ گرم است و از درگاه‌های ۱۰ و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ مگابیت هم پشتیبانی می‌کند. در همه پلتفرم‌های سیستم‌عاملی ویندوز، مک و لینوکس نیز شناخته می‌شود و سازگاری دارد.

به سادگی می‌توانید درگاه USB 3.0 آن را به لپ‌تاپ یا پی‌سی بزنید و یک کابل شبکه Cat 5e یا Cat 6 از مودم، روتر یا دستگاه NAS به درگاه RJ45 این مبدل وارد کنید تا به شبکه یا اینترنت با سرعت ۲.۵ گیگابیت وصل شوید.

قیمت مبدل USB 3.0 به Ethernet 2.5Gbps شرکت Lindy حدود ۵۰ یورو است.

Ugreen USB-C 3.0 to Ethernet 2.5Gbps Adapter

این آداپتور هم برای لپ‌تاپ‌های دارای درگاه تاندربولت ۳ و USB Type C مناسب است و امکان دسترسی به سرعت شبکه ۲۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را برایتان فراهم می‌کند.

به طور ذاتی این مبدل برای لپ‌تاپ‌های مک طراحی شده است ولی می‌توانید با نصب درایور روی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی نیز استفاده کنید. فقط برای سیستم‌عامل‌های لینوکس و همین‌طور کنسول بازی نینتندو سوئیچ سازگاری ندارد.

در این آداپتور، همانند مدل Lindy از تراشه RTL8156 استفاده شده است و باز نیازی به منبع تغذیه خارجی نیست. قیمت آداپتور شرکت Ugreen نزدیک به ۴۰ یورو است.

PLUGABLE 2.5G USB-C AND USB TO ETHERNET ADAPTER

شرکت Plugable هم یک آداپتور چند کاره USB به Ethernet دارد. این مبدل هم از USB-C و هم USB-A پشتیبانی می‌کند و تقریبا می‌توانید به هر دستگاهی وصل کنید و USB را یک درگاه شبکه اترنت با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه بسازید.

با سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷ به بالا، مک او اس ۱۰.۷ به بالا و لینوکس دارای هسته ۳.۲ سازگاری کامل دارد. برای سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر مانند لینوکس با نسخه هسته پایین‌تر، باید درایور این آداپتور را دانلود و نصب کنید.

با یک کابل ساده Cat 5e می‌توانید هر دستگاهی را به شبکه پرسرعت برای استریم بازی، ویدئو، انتقال فایل‌های بزرگ و کارهای سنگین دیگر وصل کنید. قیمت آداپتور شرکت Plugable حدود ۳۰ دلار است.

Edimax USB Type-C to 2.5G Gigabit Ethernet Adapter

یکی از زیباترین و کوچک‌ترین آداپتورهای مبدل USB 3.0 به Ethernet را شرکت ادیمکس دارد. آداپتور EU-4307 با هر دستگاهی که دارای درگاه USB-C باشد؛ کار می‌کند و از سرعت شبکه ۱۰۰ مگابیت تا ۲.۵ گیگابیت را پشتیبانی می‌کند.

کاملا قابل حمل و سبک است؛ وزن آن به ۳۰ گرم و اندازه آن به ۳.۳۵ در ۱.۲۳ در ۰.۵۷ اینچ می‌رسد. دارای یک چراغ سبز برای اتصال به شبکه ۲.۵ گیگابیت است که نشان می‌دهد اتصال برقرار شده یا خیر!

قیمت این آداپتور ادیمکس هم در بازار ۴۸ یورو یا ۵۵ دلار است.

QNAP USB 3.0 Type-C to 5GbE Adapter

مبدل‌های USB 3.0 به اترنت در سرعت ۲.۵ گیگابیت محدود نشدند و چندین مدل مبدل USB 3.0 به ۵ گیگابیت بر ثانیه داریم. یکی از معروف‌ترین این آداپتورها را شرکت کیونپ زده است.

آداپتور QNA-UC5G1T می‌تواند درگاه‌های USB 3.0 Type-C را به یک درگاه RJ45 شبکه اترنت با حداکثر پهنای‌باند انتقال اطلاعات ۵ گیگابیت تبدیل کند. البته، این آداپتور از سرعت‌های ۱ و ۲.۵ گیگابیت و حتی سرعت ۱۰۰ مگابیت هم پشتیبانی می‌کند ولی نهایت سرعت آن می‌تواند به ۵ گیگابیت برسد.

قیمت این آداپتور ۷۹ دلار است ولی کاملا سبک و قابل حمل بوده و نزدیک به ۲۴۰ گرم وزن دارد. با این آداپتور می‌توانید ایستگاه‌های کاری را به دستگاه‌های ذخیره‌سازی NAS یا سرور وصل کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا