آموزش

چگونه دستگاه‌های دیگر را با بلوتوث و USB به اینترنت گوشی متصل کنیم؟

برخی اوقات هات‌اسپات وای‌فای گوشی کار نمی‌کند یا شما نمی‌توانید به آن وصل شوید اما شدیدا نیاز به استفاده از اینترنت گوشی روی دستگاه‌های دیگر دارید.

مثلا می‌خواهید لپ‌تاپ یا گوشی دیگری را به اینترنت موبایل وصل کنید ولی هات‌اسپات موبایل اذیت می‌کند.

در این مواقع بهتر است سراغ گزینه‌های بعدی اشتراک‌گذاری اینترنت گوشی، یعنی USB و بلوتوث بروید.

در آيفون، برای اتصال به اینترنت شبکه سلولی یا موبایل کافی است قابلیت بلوتوث روی گوشی موبایل و آیفون را روشن کرده و سعی کنید این دو دستگاه را به یکدیگر متصل کنید.

با تایید اتصال گوشی دوم به آیفون می‌توانید از اینترنت آیفون استفاده کنید.

در اندروید، گزینه مستقیمی به نام Bluetooth or USB tethering برای استفاده از اینترنت گوشی داریم.

از مسیر Settings > Network and Internet > Hotspot and tethering به این گزینه دسترسی خواهید داشت. اگر می‌خواهید از طریق اتصال USB به اینترنت گوشی وصل شوید؛ گزینه USB tethering را روشن کنید و اگر می‌خواهید از طریق بلوتوث به اینترنت گوشی اندرویدی وصل شوید هم گزینه Bluetooth tethering را روشن کنید.

فراموش نشود که باید روی هر دو گوشی اندرویدی و گوشی دوم قابلیت بلوتوث را روشن کرده باشید. پس از اینکه کارتان تمام شد؛ حتما دوباره گزینه Bluetooth or USB tethering را خاموش کنید!

اگر نمی‌دانید چگونه می‌توان یک گوشی موبایل را به هات‌اسپات وای‌فای برای دیگر دستگاه‌ها تبدیل کرد؛ دو مطلب زیر را بخوانید:

چگونه گوشی اندرویدی را به هات‌اسپات وای‌فای امن تبدیل کنیم؟

چگونه آیفون را به یک هات‌اسپات وای‌فای امن تبدیل کنیم؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا