آموزش

آموزش نصب تلگرام وب در ویندوز و مک

بله شما می‌توانید در مرورگر وب لپ‌تاپ خود با تلگرام کار کنید

تلگرام دارای بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد است که تجربه پیام رسانی را بهتر از سایر برنامه‌های چت می‌کند. ویژگی‌های زیادی در هر آپدیت تلگرام اضافه می‌شود که آن را جذابتر و هیجان انگیزتر می‌کند؛ به عنوان مثال اخیراً ویژگی استیکر‌های سفارشی را اضافه کرده است. شما می‌توانید از تلگرام در انواع دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های اندرویدی ارزان قیمت استفاده کنید. بخش خوب این است که برای استفاده از این سرویس نیازی به برنامه ندارید، زیرا تلگرام وب در هر مرورگر قابل استفاده است. این راهنما نحوه راه اندازی و استفاده از تلگرام را در وب نشان می‌دهد.

نسخه وب تلگرام

ایجاد لاگین در اپلیکیشن اندروید یا  iOS

تنها در صورتی می‌توانید از تلگرام وب استفاده کنید که از قبل اکانتی بر روی دستگاه اندروید، آیفون یا ویندوز خود ایجاد کرده باشید. شما نمی توانید یک اکانت تلگرام جدید از مرورگر وب خود ایجاد کنید. برای ثبت نام در این سرویس باید از دسکتاپ یا اپلیکیشن موبایل تلگرام استفاده کنید.

نحوه استفاده از برنامه تلگرام وب

می توانید از طریق مرورگر رایانه به این برنامه دسترسی پیدا کنید. این یک گزینه مفید برای استفاده از سرویس پیام رسانی در زمان‌هایی است که از طریق رایانه شخصی یا لپ تاپ برای کار استفاده می‌کنید.

تلگرام وب در تمامی مرورگر‌های اصلی مانند گوگل کروم، مایکروسافت اج، سافاری و موزیلا فایرفاکس کار می‌کند. شما می‌توانید از این پلتفرم در هر سیستم عامل مدرن از جمله تلفن همراه، iPad  یا تبلت اندرویدی خود به آن دسترسی داشته باشید. برای این منظور کافیست:

  1. تلگرام را در رایانه شخصی خود باز کنید. یک کد QR روی صفحه ظاهر می‌شود.
  2. اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی خود اجرا کنید.
  3. منوی تنظیمات را باز کنید.
  4. روی Devices ضربه بزنید.
  5. گزینه Link Desktop Device را انتخاب کنید.
  6. کد QR نمایش داده شده در برنامه  را اسکن کنید.
  7. اگر به اپلیکیشن تلگرام در گوشی خود دسترسی ندارید، از گزینه Log In by Phone Number استفاده کنید.
  8. شماره خود را وارد کنید.
  9. یک کد پنج رقمی در اپلیکیشن تلگرام گوشی خود دریافت خواهید کرد. برای ورود به نسخه وب آن را وارد کنید.
  10. اگر تأیید دو مرحله‌ای را روشن کرد‌ه‌اید، رمز عبور را وارد کنید.

با طی کردن این مراحل به سادگی می‌توانید وارد نسخه وب در دستگاه خود شوید.

اتصال به تلگرام وب

ویژگی‌های برنامه تلگرام وب

جدای از چند ویژگی، نسخه وب تجربه ای مشابه با برنامه‌های دسکتاپ و موبایل ارائه می‌دهد. می‌‌توانید پیام‌‌ها را برنامه‌ریزی کنید، پس از ارسال آن‌‌ها را حذف یا ویرایش کنید، کانال‌‌ها را مرور کنید، مکالمات گروهی جدیدی ایجاد کنید، از پک‌های استیکر مختلف و موارد دیگر استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه از پیام‌‌های دریافتی مطلع می‌‌شوید، به برنامه وب اجازه دسترسی به اعلان‌‌ها بدهید.

بهترین بخش این است که می‌توانید از نسخه وب برای برقراری تماس صوتی از مرورگر خود استفاده کنید، اگرچه دستگاه باید دارای میکروفون داخلی باشد.

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت تلگرام اصلی با لینک مستقیم (آموزش گام به گام)

به طور پیش فرض، تلگرام از یک تم روشن استفاده می‌کند، اما می‌توانید حالت تاریک را فعال کنید. برای حالت تاریک، روی دکمه منوی سه نقطه در گوشه سمت چپ بالای نوار جستجو کلیک کنید و گزینه Night Mode را روشن کنید.

لینک برنامه وب تلگرام را نشانه گذاری کنید تا در رایانه کاری خود به آن دسترسی داشته باشید. سپس، می‌‌توانید به چت‌‌های خود دسترسی داشته باشید و بدون نصب برنامه دسکتاپ بر روی رایانه شخصی خود به مکالمات ادامه دهید.

آیا تلگرام وب با اپلیکیشن دسکتاپ متفاوت است؟

اپلیکیشن وب در مقایسه با اپلیکیشن دسکتاپ دارای امکانات محدودی است. نمی‌توانید حذف خودکار پیام‌‌ها، مسدود کردن کاربران یا فوروارد سابقه چت را تنظیم کنید. علاوه بر این، در هر زمان فقط می‌توانید به یک حساب وارد شوید.

بیشتر بخوانید: پروکسی تلگرام با یک ویژگی جذاب

برخلاف اپلیکیشن موبایل، نسخه دسکتاپ و وب پیام رسان اجازه ایجاد چت مخفی را نمی‌دهد. پیام‌‌های شما وقتی از طریق رایانه ارسال می‌‌شوند، رمزگذاری سرتاسری نخواهند داشت. همچنین، چت‌های مخفی که قبلاً در تلفن هوشمند خود ایجاد کرده اید به صورت محلی ذخیره می‌شوند و نمی توان آن‌ها را به نسخه‌های وب یا دسکتاپ منتقل کرد.

تلگرام وب K در مقابل تلگرام وب Z

تلگرام دو نسخه از برنامه وب خود دارد Web K و Web Z نسخه پیش فرضی وجود ندارد. برنامه وب که به شما ارائه می‌شود بسته به منطقه شما متفاوت است. تفاوت‌های UI جزئی بین این دو وجود دارد، اما از نظر ویژگی‌ها یکسان هستند.

اگر می‌پرسید که چرا برنامه وب تلگرام دو نوع دارد، این شرکت می‌گوید که “به رقابت داخلی اعتقاد دارد” که در نهایت به نفع کاربران نهایی خواهد بود.

در اینجا پیوند‌های مربوط به برنامه‌های مختلف وب وجود دارد:

نسخه وب k و z

اگر از تلگرام در وب روی رایانه شخصی یا موبایل خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از منوی تنظیمات بین نسخه‌های K و Z جابجا شوید. اگر از عملکرد تلگرام وب روی دستگاه خود ناراضی هستید، به ساخت دیگری بروید تا ببینید آیا این کار به تجربه کاربری بهتر کمک می‌کند یا خیر. این دو نسخه بسته به پلتفرم یا مرورگری که استفاده می‌‌کنید، ممکن است تفاوت‌‌های پایداری داشته باشند.

تلگرام وب جایگزینی برای نسخه ویندوز و موبایل

اگر از تلگرام برای مکالمات مهم استفاده می‌کنید، نکات عنوان شده را برای استفاده ایمن از تلگرام برای تجربه بهتر بررسی کنید. نسخه وب تلگرام هنگام کار بر روی یک کامپیوتر اداری یا مدرسه که به شما اجازه نصب برنامه را نمی دهد مفید است.

بیشتر بخوانید: آموزش ضبط مکالمات در اندروید و آیفون + معرفی بهترین اپلیکیشن ضبط تماس

علاوه بر این، داده‌های چت شما به صورت محلی ذخیره نمی شود و با بستن برگه مرورگر حذف می‌شود. پس از پایان استفاده از تلگرام، اکانت تلگرام خود را حذف کنید و گزینه‌های جالب دیگر را بررسی کنید.

سوالات پر تکرار کاربران

تلگرام وب با تلگرام موبایل چه تفاوتی دارد؟

تلگرام وب را می‌توانید بدون نصب این برنامه روی گوشی یا لپ‌تاپ استفاده کنید و فقط باید یک مرورگر وب روی دستگاه خود داشته باشید.

چه زمانی باید از تلگرام وب استفاده کرد؟

هنگامی که به هر دلیلی نمی‌توانید تلگرام موبایل را نصب کنید؛ مثلا اپ تلگرام روی گوشی شما نصب نمی‌شود یا فضای کافی برای نصب برنامه جدید ندارید.

آیا با تلگرام وب هم می‌توان همستر و نات کوین بازی کرد؟

بله؛ می‌توانید بازی‌های تلگرامی کریپتیویی را انجام دهید ولی خوب به سادگی و راحتی تلگرام موبایل نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

فاطمه کاظمی

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم؛ متولد شیراز که البته در حال حاضر تهران ساکن هستم. از سال ۹۶ در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم و تنها به دلیل علاقه شخصی بخشی از زمانم رو به این کار اختصاص می‌دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا