اخبار ایران

اینترنت شاتل سایت‌های پرکاربرد تحریمی را باز می‌کند

دیروز، شاتل از سرویس جدید این شرکت برای کاربران اینترنت ثابت و موبایل پرده‌برداری کرد.

با اینترنت شاتل می‌توانید وب‌سایت‌های مهم و پرکاربردی که در ایران به خاطر تحریم‌ها باز نمی‌شوند؛ را بدون نیاز به فیلترشکن یا تنظیمات خاصی روی اینترنت و مرورگر وب باز کنید.

در حقیقت، با آی‌پی‌های ایران می‌توان به طور مستقیم وب‌سایت‌هایی مانند وب‌سایت‌های شرکت‌های ادوبی، اینتل، ای‌ام‌دی، اوراکل، اوست و غیره را باز کرد.

شاتل می‌گوید این سرویس کاملا رایگان است و هر فردی که از اینترنت شاتل چه به صورت اینترنت ثابت یا موبایل استفاده کند؛ بدون هیچ‌گونه تنظیمات خاصی می‌تواند فهرستی از وب‌سایت‌های جهانی را باز کند.

فهرست وب‌سایت‌های باز شده برای کاربران ایرانی را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

این سرویس شاتل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب‌های زیادی داشته است. برخی این سرویس را یک فیلترشکن و پروکسی خودکار می‌دانند و برخی دیگر از کاربران با گرفتن اسکرین‌شات که یک وب‌سایت با اینترنت شاتل باز شده ولی با اینترنت شرکت‌های دیگر باز نمی‌شود؛ آن را کاربردی و مفید دانستند.

پورتال بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری، وب‌سایت‌های آموزشی و اپلیکیشن‌های مهم و پربازدید جهانی به خاطر تحریم‌های ایران، با آی‌پی‌های ایرانی باز نمی‌شوند و کاربران برای استفاده از این وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ناچار به استفاده از فیلترشکن‌ها و پراکسی‌ها و وی‌پی‌ان‌ها هستند که مشکلات عدیده‌ای برایشان رقم می‌زنند.

شاتل مدعی است این وب‌سایت‌ها با همان آی‌پی ایران باز شده و تغییر آی‌پی در اتصال به آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

نظر شما درباره این سرویس چیست و چقدر آن را کاربردی و مفید قلم‌داد می‌کنید؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫5 دیدگاه ها

  1. در کل خوبه اما قبل تر dns شکن این کار رو کرده بود که خیلی عالی بود و هنوزم هست چون سایت ها و سرور های بیشتری رو پشتیبانی میکنه البته از شاتل برای شروع خوبه ولی ای کاش بتونن برای بازی هایی که ایران رو تحریم کردن هم یکاری بکنن خیلی خوب میشه.
    یکیش وارزون که بخاطر تحریم به سرور های خاورمیانش وصل نمیشه و پکت لاست خیلی بالایی داره و بعضی مواقع قابل بازی کردن نیست و مجبوری از سرویس های کاهش پینگ و رفع تحریم استفاده کنی تا پکت لاست صفر بشه
    امیدواریم مهندسین داخلی بتونن یه حرکت مثبتی در این جهت بزنن

  2. سلام. شما که از شاتل VDSL دارید، میتونید به سایت های paypal و visa دسترسی داشته باشید؟ به صرف استفاده از DNS شاتل می توان به این خدمات دسترسی پیدا کرد؟

  3. اگه شاتل از تغییر ip استفاده نمیکنه پس چه کار میکنه؟
    چون مطمئن هستم که از تغییر ip استفاده نمی کنه و حتی علاوه بر سایت ها به شبکه لایو که درون ایکس باکس هست با شاتل میشه وصل شد
    توی سایت whatismyip.com که بروید می بینید که شاتل از همون ip ایران داره استفاده می کنه ولی اینکه چطوری این کار رو می کنه هرچی فکر کردم سر در نیاوردم شایدم با تمام این سایت ها و سرویس ها هماهنگ کرده که با شاتل باز بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا