اخبار ایران

رئیس‌جمهور: هزینه اینترنت شبکه شاد رایگان شود

دکتر حس روحانی، رئیس‌جمهور ایران در جلسه هیئت دولت از سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات خواست که هزینه اینترنت استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان رایگان باشد.

او تاکید کرد دانش آموزان مدارس دولتی نباید هزینه‌ای برای اینترنت پیام رسان شاد پرداخت نمایند.

در حالی رئیس‌جمهور روی رایگان شدن اینترنت شاد تاکید دارد که مدیران آموزش و پرورش در روزهای گذشته مرتبا اعلام کردند ترافیک اینترنت این شبکه آموزش مجازی یک سوم محاسبه می‌شود.

از سوی دیگر، وزیر ارتباطات در هفته گذشته اعلام کرد بسته‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان تدارک دیده‌اند و دیشب هم در یک لایو اینستاگرامی اعلام کرد اوایل هفته آینده این بسته‌ها با جزئیات کامل معرفی می‌شوند.

یعنی پیش از این بارها اعلام شده بود اینترنت شبکه شاد برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان نخواهد بود.

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئیت دولت گفتند:

«امروز هم به سازمان برنامه و بودجه و هم وزارت ارتباطات دستور دادم که استفاده از شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید رایگان باشد و هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود.»

دستور اخیر دکتر روحانی نشان می‌دهد حداقل هزینه‌های اینترنت دانش‌آموزان و معلمان مدارس دولتی رایگان خواهد شد.

رایگان شدن اینترنت حداقل خدمت دولت است

مهم‌ترین مطالبه مردم در ماه‌های اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا و رفتن به سوی آموزش‌های راه دور و آموزش مجازی، رایگان شدن مصرف اینترنت این شبکه مجازی شاد بوده است. بسیاری از کارشناسان هم اعتقاد دارد رایگان شدن اینترنت شاد حداقل کاری است که دولت می‌تواند در راستای تحقق ماده ۳۰ قانون اساسی انجام دهد.

بر اساس ماده ۳۰ قانون اساسی هزینه تحصیل برای دانش‌آموزان رایگان است.

حالا باید دید با دستور جدید رئیس‌جمهوری و تاکید ایشان بر رایگان شدن اینترنت شاد برای مدارس دولتی، در عمل چه اتفاقی می‌افتد و دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند به طور رایگان از این پلتفرم آموزش مجازی استفاده کنند یا خیر!

دیروز وزیر آموزش و پرورش از ارائه سیم‌کارت شاد و اینترنت ایمن برای دانش‌آموزان خبر داده بود.

به‌روزرسانی:

وزیر ارتباطات در گفت‌وگویی پس از دستور رئیس‌جمهوری گفتند: 

«آنچه که آقای رئیس جمهوری دستور دادند این بود که استفاده دانش آموزان و معلمان از شبکه شاد رایگان باشد. ظرف امروز و فردا در این زمینه جلسه ای با سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت و مراتب را به اپراتورها ابلاغ خواهیم کرد.»

آذری جهرمی تاکید کردند:

«بسته‌هایی که طراحی کرده‌ایم مقداری فراتر از شبکه شاد است و در واقع عملاً مردم می توانند روی این موضوع حساب کنند که استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان خواهد شد.»


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا