اخبار ایران

سامانه ثبت تخلفات ترافیک اینترنت اپراتورهای همراه راه‌اندازی شد

ساترا سامانه‌ای برای ثبت تخلفات اپراتورهای موبایل در ترافیک اینترنت راه‌اندازی کرد.

چند روز پیش، خبر ارسال نامه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر به وزارت ارتباطات و گزارش تخلف اپراتورها در محاسبه ترافیک داخلی و اینترنت نیم بها را درج کردیم.

ساترا اعتقاد دارد همه اپراتورهای موبایل به تعرفه ترافیک اینترنت داخلی و اینترنت نیم بها پایبند نیستند و کاربران گزارش‌های تخلفات زیادی به این سازمان ارسال کردند.

حالا، سازمان ساترا به دنبال شکایت برخی از کاربران در زمینه نحوه محاسبه پهنای باند مصرفی به هنگام استفاده از پلتفرم‌های داخلی، سامانه‌ای را برای ثبت این تخلفات راه‌اندازی کرده و گزارش‌های ثبت شده را پیگیری می‌کند.

بر اساس مصوبات ۲۳۷، ۲۴۸، ۲۵۱ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها موظف هستند هزینه ترافیک محتوای داخلی روی پلتفرم‌های داخلی را با تعرفه حداکثر نصف تعرفه بین‌الملل محاسبه کنند.

هنوز وزارت ارتباطات، سازمان رگولاتوری و دیگر مراجع مرتبط، درباره تخلف اپراتورهای همراه پیرامون اینترنت نیم بها واکنشی نشان ندادند و شاهد هیچ‌گونه اظهارنظری نبودیم.

ساترا به هیچ اپراتور موبایل یا پلتفرم داخلی اشاره نکرده است ولی با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان به صدها گزارش و نظر کاربران رسید که به اپراتورهای همراه و پلتفرم‌هایی اشاره کردند که مدعی هستند اینترنت آن‌ها رایگان یا نیم بها است ولی عملا با تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا