اخبار ایران

مخابرات مصرف ترافیک داخلی را برای کاربرانش نامحدود کرد

شرکت مخابرات ایران می‌خواهد ترافیک سایت‌های داخلی که روی مراکزداده این شرکت هستند را برای کاربران نامحدود کند. در این مدل جدید اینترنت؛ مصرف‌کننده با پرداخت یک هزینه ثابت به طور دایمی می‌تواند از این سایت‌ها بازدید کند. 

سمیع‌الله صادقی؛ معاون شرکت مخابرات ایران با اعلام خبر اجرای مدل جدید ارایه سرویس‌های اینترنت به مشترکان گفت: «به‌زودی میزان مصرف ترافیک داخلی مشترکان مخابرات، نامحدود می‌شود.»

صادقی با اشاره به مصوبه تفکیک ترافیک داخلی از خارجی؛ اعلام کرد که مخابرات ایران علاوه بر تفکیک ترافیک بین‌الملل از ترافیک داخلی می‌خواهد خود ترافیک داخلی را نیز تفکیک کرده و ترافیک سایت‌های داخلی میزبانی شده توسط مراکزداده مخابرات را نامحدود کند. 

وی به خبرنگار مهر می‌گوید: «قصد داریم میزان مصرف مشترکان مخابرات را نامحدود کنیم؛ به نحوی که ترافیک داخلی برای مشترکان مخابرات با پرداخت آبونمان ثابت، نامحدود شود و فقط مشترکان برای اینترنت کشوری و بین‌المللی هزینه پرداخت کنند. به این ترتیب اینترنت مشترکان مخابرات برای استفاده از شبکه داخلی، هیچ‌وقت قطع نخواهد شد.»

در حالی مخابرات ایران از طرح نامحدود کردن ترافیک سایت‌های داخلی صحبت می‌کند که هنوز مشخص نکرده است که کدام سایت‌های پربازدید ایرانی روی مراکزداده مخابرات ایران میزبانی می‌شوند و مشتریان اینترنت این شرکت دقیقا کدام سایت‌ها را به طور نامحدود می‌توانند بازدید کنند. 

هنوز زود است که درباره این طرح صحبت کنیم و باید منتظر ماند و نتایج آن و رضایت‌مندی مشترکان مخابرات ایران را مشاهده کرد. این طرح در حالی مطرح شده است که هنوز بر سر تفکیک ترافیک داخلی از بین‌الملل صحبت‌ها و حرف‌‌وحدیث زیادی در جریان است و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند اپراتورها و سرویس‌دهنده‌های اینترنت داخلی هنوز برای این تفکیک‌سازی آمادگی ندارند. 

از سوی دیگر؛ مشتریان هنوز به طور دقیق نمی‌دانند کدام سایت‌ها جزو ترافیک داخلی و کدام سایت‌ها جزو ترافیک بین‌الملل هستند و هر شرکت و اپراتوری یک تعریف از این دو ترافیک به دست می‌دهد. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا