اخبار ایران

رسیدگی به طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی لغو شد

طرح صیانت به صحن علنی مجلس می‌آید

به‌روزرسانی: در رای‌گیری دوباره نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی، دوباره بررسی طرح صیانت در کمیسیون تخصصی مشترک مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی رای آورد.

بنابراین، خبر بررسی طرح صیانت در صحن علنی مجلس و به صورت شفاف لغو شده است.

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۴ رأی موافق و ۱۱۱ رأی مخالف با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

دو هفته پیش، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی رای مثبت برای بررسی در کمیسیون تخصصی مشترک مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی را کسب کرده بود که با واکنش‌های منفی زیادی از سوی جامعه و کارشناسان مواجه شد.

چند روز پیش، ۲۰ نماینده نمایندگان مجلس درخواست بررسی و رای‌گیری مجدد درباره این طرح در صحن علنی مجلس را مطرح کردند و امروز ۶۵ نماینده موافق و ۶۵ نماینده مخالف برای سخنرانی ثبت‌نام کرده بود که در نهایت با سخنرانی چند نماینده موافق و مخالف و سپس رای‌گیری سراسری، طرح صیانت دوباره به صحن علنی مجلس برگرداندن شد.

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح «لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی»، گفت: در جلسه غیرعلنی الیاس نادران در موافقت با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی سخنرانی کرد.

الیاس نادران در سخنرانی خود معتقد بود نباید پنهان‌کاری کرد و با زندگی مردم دربیفتیم.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را می‌توان جنجالی‌ترین طرح مجلس تا کنون نام برد؛ چراکه مدت‌ها است بر سر آن بحث و تبادل‌نظر و موضع‌گیری وجود دارد و بسیاری از منتقدان می‌گویند به شدت ضد اینترنت و فضای مجازی است و کسب‌وکارهای خرد و کوچک و خانگی آنلاین را هدف قرار گرفته است.

دو روز پیش، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرده بود که از دو هفته دیگر، بررسی طرح در کمیسیون مشترک و تخصصی مجلس آغاز خواهد شد ولی حالا با رای نمایندگان مجلس به بررسی طرح در صحن علنی و به صورت شفاف و پیش‌روی مردم، باید دید طرح از چه زمانی وارد دستور کار مجلس می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا