اخبار ایران

اولین اظهارنظر وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت: نگران اجرای طرح صیانت نیستم

در دیدار با برخی از فعالان بخش خصوصی ارتباطات و فناوری اطلاعات

سرانجام «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات جدید ایران نسبت به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی موضع‌گیری و نظر شفاف خود را اعلام کرد.

او که امروز یک دیدار با برخی از فعالان بخش خصوصی ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت؛ گفت نسبت به طرح صیانت احساس نگرانی ندارد؛ چرا که با تعامل خوب میان مجلس، دولت و همه فعالان این حوزه، می‌توان ضمن نظام‌مند کردن فضای مجازی کشور، دغدغه‌های فعالان این بخش را هم مرتفع نمود.

او گفت:

«هیچ‌کسی در کشور قائل به این نیست که فضای مجازی باید رها باشد چون همه زندگی مردم به این فضا گره خورده است و پیگیری حقوق مردم در این فضا در شرایط فعلی به صورت کامل امکان‌پذیر نیست. ولی نظام‌مند کردن این فضا نباید منجر به ایجاد مشکل برای کسب‌وکارها و مایه نگرانی عموم مردم شود.»

زارع‌پور اعتقاد دارد طرح صیانت در نهایت به بالندگی بیشتر فضای مجازی کشور منجر می‌شود:

«بنابراین من نسبت به این طرح احساس نگرانی نمی‌کنم چراکه معتقدم با تعامل خوب میان مجلس، دولت و همه فعالان این حوزه، می‌توان ضمن نظام‌مند کردن فضای مجازی کشور، دغدغه‌های فعالین این بخش را هم مرتفع نمود و در نهایت این طرح منجر به بالندگی بیشتر فضای مجازی کشور شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بار دیگر با تأکید بر اینکه محوری‌ترین برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار سال پیش رو، تکمیل شبکه ملی اطلاعات است گفت: «شبکه ملی اطلاعات می‌تواند بخش خصوصی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به حرکت در آورد. در زنجیره ارزش شبکه ملی اطلاعات جا برای تمام کسانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند وجود دارد که فعالیتشان را چند برابر کنند و بتوانند در دایره رفع نیازهای شبکه ملی اطلاعات کار کنند.»

عسی زارع‌پور دوباره تاکید کرد شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به اینترنت بین‌الملل نیست و نسبت به برخی فضاسازی‌ها پیرامون شبکه ملی اطلاعات گلایه کرد:

«متأسفانه همچنان برخی در کشور، شبکه ملی اطلاعات را به معنای قطع دسترسی با شبکه جهانی اینترنت می‌دانند. باید به اطلاع عموم مردم رساند که هیچ‌کسی با راه‌اندازی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات به دنبال قطع شبکه جهانی اینترنت نیست.»

زارع پور افزود: «به اعتقاد من در حال حاضر حفظ استقلال کشور در فضای مجازی یک اصل است. البته استقلال در فضای مجازی به معنای قطع ارتباط با جهان نیست. استقلال به معنای این است که ارتباط مقتدرانه و با دست برتر با جهان داشته باشیم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به حذف برخی برنامک‌های ایرانی از گوگل‌پلی گفت: «در همین ماجرای اخیر، اگر ما ابزار یا زیرساخت‌های انتشار و توزیع اپلیکیشن‌های خودمان را نداشتیم الان با مشکلات جدی روبرو می شدیم و هزاران کسب‌وکار با مشکل روبرو می‌شدند؛ در حالی که الان ما ابزار مناسب را در اختیار داریم و با دست پر می‌توانیم مذاکره کنیم و معطل دیگران نیستیم تا برای ما تعیین تکلیف کنند و این مایه خوشحالی است.»


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا