اخبار ایران

ایرانسل خط تولید سیم‌کارت داخلی را هم راه‌اندازی کرد

در فاز نخست، ۲۰ میلیون سیم‌کارت کاملا ایرانی و با پشتیبانی از 5G تولید می‌شود

ایرانسل پس از راه‌اندازی خط تولید مودم بومی، اکنون خط تولید سیم‌کارت بومی با فناوری‌های داخلی را نیز افتتاح کرد.

ایرانسل با راه‌اندازی این خط تولید سیم‌کارت بومی، از این پس می‌تواند سیم‌کارتی به مشترکات خود بدهد که تمام مراحل طراحی، تولید و اجرای سیستم‌عامل آن در داخل کشور انجام شده است.

در مراسم افتتاح این پروژه در روز  ۱۲ مهر، با حضور بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، محمدحسین سلیمانیان، مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) و مهندس محمدمهدی قهرمان‌ایزدی، مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاشیراز)، در سالن همایش‌های شرکت صنایع قطعات الکترونیک شیراز برگزار شد.

فاز مطالعاتی و طراحی این پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است و شرکت ایرانسل پس از انجام انواع ارزیابی‌ها روی نمونه اولیه سیم‌کارت‌های بومی و عبور موفقیت‌آمیز این سیم‌کارت‌ها از تست‌های مختلف، خط تولید انبوه آن‌ها را راه‌اندازی می‌کند.

ایرانسل با همکاری شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران می‌خواهند در فاز نخست، ۲۰ میلیون سیم‌کارت با سیستم‌عامل بومی را تولید و به بازار عرضه کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این پروژه، آن است که مراحل تست سیستم‌عامل سیم‌کارت (Qualification & Validation)، برای نخستین بار در داخل کشور و با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف و مطابق با معتبرترین استانداردهای بین‌المللی و مراجع جهانی (ETSI، ۳GPP و…) انجام شده است.

این سیم‌کارت‌ها قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های موبایل را دارند و تولید داخل آن‌ها باعث کاهش قیمت برای اپراتور و مردم و شرکت تولیدکننده آن‌ها می‌شود.

مدیر پروژه تولید سیم‌کارت بومی نیز در این مراسم با بیان اینکه از زمان حضور عباسی‌آرند در ایرانسل بسیاری از تابوها شکسته شده و شاهد همت واقعی در تولید سیم‌کارت بومی بوده‌ایم، گفت: «سیم‌کارت بومی ایرانسل، دارای ویژگی‌های خاص و پیشرفته‌ای در قیاس با نمونه‌های موجود نزد سایر اپراتورها است.»

گفتنی است که ایرانسل خرداد امسال خط تولید مودم بومی TF-i60 S1 را نیز راه‌اندازی کرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا