اخبار ایران

ماموریت جدید رگولاتوری: توسعه اینترنت پرسرعت و با کیفیت باندپهن فیبرنوری، ۵G و ۶G

سه ماموریت ویژه برای رئیس جدید رگولاتوری

رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سه ماموریت ویژه منصوب شد.

روز چهارشنبه، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی، آقای دکتر «صادق عباسی شاهکوه» را به سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» منصوب کرده و ماموریت‌های ویژه جدیدی برای این سازمان تعریف کرد.

در حکم وزیر ارتباطات، سه ماموریت ویژه «ارتقای جایگاه سازمان در تنظیم‌گری ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت پرسرعت و با کیفیت در اقصی نقاط کشور با تاکید بر توسعه فیبرنوری» و «ارتقای کیفیت ارتباطات سیار با تاکید بر فناوری‌های نوین» به رئیس جدید رگولاتوری واگذار شد.

در حکم وزیر ارتباطات، روی توسعه اینترنت پرسرعت و باندپهن مبتنی بر فیبرنوری و توسعه ارتباطات سیار مبتنی بر ۵G و ۶G تاکید شده است:

«برنامه‌ریزی و راهبری توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فراگیر، پایدار، پرسرعت و با کیفیت پهن‌باند ثابت با تاکید بر توسعه فیبر نوری(FTTX)؛ برنامه‌ریزی و راهبری ارتقای کیفیت و گذار شبکه ارتباطی سیار کشور به سمت فناوری‌های ارتباطی نسل پنجم و ششم و بازنگری در سازوکارهای نظارتی و ایجاد ضمانت اجرای قدرتمند و کارآمد برای تحقق اهداف و اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ارتقای توان نظارتی با به کارگیری فناوری‌های تنظیم‌یار، ابزارها و شیوه‌های نوین»

البته در حکم «عیسی زارع‌پور» موارد دیگری نیز از رگولاتوری در دوره جدید خواستار شده است. وزیر ارتباطات در چندین گفت‌وگوی خود بارها روی توسعه اینترنت FTTH تاکید کرده است و حتی در یک گفت‌وگو از رساندن اینترنت چند گیگابیت به منزل کاربران خانگی گفت و پیش‌بینی کرد دولت در چهار سال آینده بتواند ۲۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت واگذار کند.

دکتر «صادق عباسی شاهکوه»، رئیس جدید رگولاتوری، دارای مدرک دکتری مهندسی مخابرات از دانشگاه بریستول انگلستان و کارشناسی ارشد مهندسی مخابرات از دانشگاه صنعتی شریف است.

«مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت»، «معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی»، «معاون فنی و امور بین‌الملل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی»، «رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات» و «رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات» از جمله مهمترین سوابق و مسئولیت‌های وی ۲۸ سال فعالیت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا